DAJ CYNK

Rynek mobilnej reklamy za 5 lat wart ponad 5 mld dolarów

sirmark

Wydarzenia

W najbliższych miesiącach użytkownicy telefonów komórkowych w Polsce zetkną się z reklamami w swoich telefonach. W ocenie analityków, za pięć lat światowy rynek reklam mobilnych wart będzie ponad 5 mld dolarów - pisze Gazeta Prawna.

W najbliższych miesiącach użytkownicy telefonów komórkowych w Polsce zetkną się z reklamami w swoich telefonach. W ocenie analityków, za pięć lat światowy rynek reklam mobilnych wart będzie ponad 5 mld dolarów - pisze Gazeta Prawna.

Operatorzy i reklamodawcy już zaczynają testować reklamy w komórce. Za 12 miesięcy 40 proc. treści udostępnianych klientom sieci komórkowych będzie albo sponsorowane, albo z reklamami - mówi Jacek Hensler, członek zarządu i dyrektor marketingu P4.

W ocenie Opus Research rynek mobilnej reklamy w USA i Europie Zachodniej w 2012 roku będzie wart 5,1 mld dolarów wobec niespełna 107 mln dolarów w tym roku. Podobne są szacunki firmy badawczej Berg Insight globalny rynek mobilnej reklamy w tym roku podliczono na 192 mln euro, a w 2012 roku na 3,6 mld euro, czyli odpowiednio na 276 mln i 5,1 mld dolarów.

Jacek Hensler uważa, że operatorzy i reklamodawcy mają do wyboru dwa typy reklamowania się w telefonach komórkowych: inwazyjny i nieinwazyjny. Ten pierwszy jest nieskuteczny, bo klienci sieci komórkowych nie lubią, jak im się na siłę coś narzuca.

Jak twierdzi Pekka Ala-Pietila, założyciel i prezes Blyk, operatora komórkowego działającego w Wielkiej Brytanii, reklamę trzeba zamienić na usługę, bo dobrze zrobiona reklama jest odbierana jako użyteczna usługa

Blyk w zamian za odbieranie przez swoich klientów sześciu reklam dziennie gwarantuje im za darmo 43 minuty rozmów w miesiącu i 217 wiadomości SMS lub MMS. Po wykorzystaniu pakietu usługi są płatne.

Pekka Ala-Pietila podaje też jako przykład dobrej interaktywnej reklamy MMS wysyłany użytkowniczkom Blyk, który jest reklamą L'Oreal, producenta kosmetyków. Odbiorca musi wybrać jedno z zamieszczonych zdjęć, wysłać informację o tym do operatora, a potem dostaje kolejnego MMS-a, który informuje, jakich kosmetyków używała osoba na zdjęciu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gazeta Prawna