Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rynek mobilnej reklamy za 5 lat wart ponad 5 mld dolarów

Rynek mobilnej reklamy za 5 lat wart ponad 5 mld dolarów

sirmark 20 Grudnia 2007 15:54

0 0

W najbliższych miesiącach użytkownicy telefonów komórkowych w Polsce zetkną się z reklamami w swoich telefonach. W ocenie analityków, za pięć lat światowy rynek reklam mobilnych wart będzie ponad 5 mld dolarów - pisze Gazeta Prawna.

Operatorzy i reklamodawcy już zaczynają testować reklamy w komórce. Za 12 miesięcy 40 proc. treści udostępnianych klientom sieci komórkowych będzie albo sponsorowane, albo z reklamami - mówi Jacek Hensler, członek zarządu i dyrektor marketingu P4.

W ocenie Opus Research rynek mobilnej reklamy w USA i Europie Zachodniej w 2012 roku będzie wart 5,1 mld dolarów wobec niespełna 107 mln dolarów w tym roku. Podobne są szacunki firmy badawczej Berg Insight globalny rynek mobilnej reklamy w tym roku podliczono na 192 mln euro, a w 2012 roku na 3,6 mld euro, czyli odpowiednio na 276 mln i 5,1 mld dolarów.

Jacek Hensler uważa, że operatorzy i reklamodawcy mają do wyboru dwa typy reklamowania się w telefonach komórkowych: inwazyjny i nieinwazyjny. Ten pierwszy jest nieskuteczny, bo klienci sieci komórkowych nie lubią, jak im się na siłę coś narzuca.




Jak twierdzi Pekka Ala-Pietila, założyciel i prezes Blyk, operatora komórkowego działającego w Wielkiej Brytanii, reklamę trzeba zamienić na usługę, bo dobrze zrobiona reklama jest odbierana jako użyteczna usługa

Blyk w zamian za odbieranie przez swoich klientów sześciu reklam dziennie gwarantuje im za darmo 43 minuty rozmów w miesiącu i 217 wiadomości SMS lub MMS. Po wykorzystaniu pakietu usługi są płatne.

Pekka Ala-Pietila podaje też jako przykład dobrej interaktywnej reklamy MMS wysyłany użytkowniczkom Blyk, który jest reklamą L'Oreal, producenta kosmetyków. Odbiorca musi wybrać jedno z zamieszczonych zdjęć, wysłać informację o tym do operatora, a potem dostaje kolejnego MMS-a, który informuje, jakich kosmetyków używała osoba na zdjęciu.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 5
  • 0

    1. ~Templariusz  2007-12-20 16:05:18  host: staticline23090.toya.net.pl

    Marne pieniądze :D

  • 0

    2. ~piokuk  2007-12-20 16:30:51  host: 82.160.57.42

    Ciekawy jestem w jaki sposób operator może mnie zmusić do odbierania na ekranie mojego telefonu reklam. O ile znam się na prawie europejskim (a znam się raczej dobrze - kończę pisać doktorat z ochrony konsumenta) naruszenie zakazu przesyłania niezamówionej reklamy handlowej za pośrednictwem telefonu komórkowego jest sprzeczne z co najmniej trzema dyrektywami wspólnotowymi rodząc dodatkowo po stronie poszkodowanego prawo do odszkodowania.

  • 0

    3.  2007-12-20 17:10:30

    A sms z ofertą pakietu/usługi jest formą "niezamówionej reklamy handlowej za pośrednictwem telefonu komórkowego"?

  • 0

    4. ~prawnik  2007-12-20 17:54:03  host: fgj130.internetdsl.tpnet.pl

    piokuk... nikt Cię nie będzie zmuszał, sam się zgodzisz na otrzmywanie reklam w momencie podpisywania umowy z operatem, albo aneksu obniżającego stawki... Reklamy mailem podlegają tym samym ograniczeniom prawnym, ae jak pokazuje doświadczenie zdecydowana większość ludzi woli uzywać darmowego maila obciążonego reklamami niż zapłacić 50 PLN rocznie za jakieś konto komercyje...

  • 0

    5. ~piokuk  2007-12-20 20:11:11  host: 82.160.57.42

    Dokładnie. Więc w moim wypadku (póki mamy opt in) nie mają co na mnie liczyć w tych swoich 5 miliardach.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-200-104.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.