DAJ CYNK

Rynek LTE Broadcast będzie w 2020 roku warty 14 mld dolarów

LuiN

Sprzęt

Z ostatniego raportu GSA wynika, że zainteresowanie usługami LTE Broadcast intensywnie rośnie. W ciągu najbliższych 5 lat usługi tego typu będą dostępne dla 2 mld klientów na całym świecie.

Z ostatniego raportu GSA wynika, że zainteresowanie usługami LTE Broadcast intensywnie rośnie. W ciągu najbliższych 5 lat usługi tego typu będą dostępne dla 2 mld klientów na całym świecie.

Testy usług przeprowadziło jak dotąd ponad 30 operatorów, w tym w Polsce Polkomtel (w 2014 roku). O ile do niedawna barierę stanowiła dostępność urządzeń wspierających LTE Broadcast, przy obecnej bazie ponad 100 modeli (telefony, tablety, laptopy itp.) nic już nie stoi na przeszkodzie popularyzacji standardu.

Zobacz: Polkomtel i Ericsson testują w Polsce LTE Broadcast

Rozwiązanie LTE Broadcast umożliwia efektywne użytkowanie spektrum LTE i zasobów sieciowych poprzez odciążenie sieci na poziomie transmisji wideo. Unikalne treści mogą być dostarczane jednocześnie do praktycznie nieograniczonej liczby abonentów, np. wiele kanałów wideo pokazujących akcję z różnych kamer, zbliżenia i powtórki podczas zawodów.

Dostęp do treści wideo jest przy tym natychmiastowy i nie występuje problem ciągłego buforowania. Sygnały pochodzące z kilku stacji komórkowych są sumowane przez telefon w celu uzyskania najlepszej możliwej jakości obrazu, co jest bardzo istotne na granicy zasięgu stacji komórkowych (w LTE Broadcast każda stacja LTE emituje dokładnie ten sam sygnał wideo).

Jak dotąd LTE Broadcast został komercyjnie wdrożony przez operatorów jedynie w Korei Południowej i USA. Kolejni zapowiedzieli start usług w ciągu najbliższych 12 - 24 miesięcy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: GSA, Cellural News, wł