Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rynek gier mobilnych stale rośnie

Rynek gier mobilnych stale rośnie

orson_dzi 22 Sierpnia 2017 09:00

1 2

golf

Coraz więcej Polaków korzysta ze smartfonów. Efektem jest skokowy wzrost popularności cyfrowej rozrywki i segmentu gier mobilnych. W tym roku wartość całego polskiego rynku gier ma sięgnąć prawie 2 mld zł, z czego prawie jedna trzecia przypadnie na segment gier mobilnych. W produkcje na smartfony i tablety gra już prawie 7 mln Polaków. Rodzime studia deweloperskie coraz skuteczniej konkurują na globalnym rynku gier, a drzemiący w nim potencjał dostrzegają również duże koncerny.

Holenderska agencja Newzoo, która monitoruje rynek gier, oszacowała, że w tym roku jego wartość sięgnie prawie 109 mld dol., z czego 42% przypadnie na segment gier mobilnych. Z raportu "Global Games Market Report" wynika również, że branża będzie rosnąć w skokowym tempie i już w 2020 roku będzie warta 128,5 mld dol. - z czego 64,9 mld dol. przypadnie na segment mobile. Globalnymi liderami w tej branży są Chiny, Stany Zjednoczone i Japonia.

W gry mobilne gra około 7 mln Polaków, na całym świecie to ok. 1,9 mld osób. Wartość całego segmentu gier jest w Polsce szacowana na ok. 489 mln dol., czyli blisko 2 mld zł. Gry na smartfony i tablety generują prawie jedną trzecią tej wartości, a ich udział z roku na rok wzrasta.




Wśród czynników, które przyczyniają się do rozwoju branży, jest wzrost liczby posiadaczy urządzeń mobilnych oraz rozwój technologii trójwymiarowej rzeczywistości. Polskie firmy mają natomiast szansę skutecznie konkurować na globalnym rynku, zwłaszcza że koszty produkcji gier są w Polsce niższe niż na Zachodzie. Potwierdza to przykład Cherrypick Games. Kluczowy produkt spółki, gra My Hospital, dziennie notuje ok. 40 tys. nowych ściągnięć i jest dostępna w 200 krajach. Od debiutu w styczniu 2017 roku ściągnięto ją już ponad 3,6 mln razy, głównie w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Chinach.

Potencjał drzemiący w sektorze gier został też dostrzeżony wyżej - na poziomie rządowym. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju uruchomiło program GameINN, który do 2023 roku ma znacząco zwiększyć konkurencyjność krajowego sektora producentów gier wideo. W pierwszym etapie NCBiR przeznaczyło na ten cel 116 mln zł, które zostały rozdzielone między 38 projektów i studiów deweloperskich, w tym Cherrypick Games.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: gry mobilne

w sumie: 3
  • 0

    1. ~asd123  2017-08-22 12:23:03  host: 188.146.103.16.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Nie wyobrażam sobie wybrania do gry smartfona zamiast komputera. Próbowałem grać w Minecrafta na smartfonie... Zdecydowanie wole komputer.

  • 1

    2.  2017-08-22 16:00:37

    "Coraz więcej Polaków korzysta ze smartfonów."
    A ktoś widział inne telefony ? I nie mówię o tanim telefonie za 150-300zł, który jest gorszy niż 5 czy 8 letni stary telefon z klawiszami. Dzisiaj nie ma praktycznie nowych dobrych telefonów z klawiaturą jak E51, N95, seria C czy inne od Sony.

    Po drugie - " W produkcje na smartfony i tablety gra już prawie 7 mln Polaków." Tylko, że to obliczono pewnie na zasadzie, skoro Kowalki raz uruchomił grę to już jest graczem xD Co jest jeśli nie kłamstwem to dużą nadinterpretacją.

    Po co dwa razy piszecie ile warty jest rynek gier, musicie wyrobić liczbę znaków ? :D

    Jak rozwój "technologii trójwymiarowej rzeczywistości" wpływa wg was na rozwój branży ? Ile % warte są, ile zarobiły gry z tej dziedziny ? Mówicie o Doomie 3D czy o VR ?

    Zawód przyszłości ? Po części tak. Połączony z rozrywką i sprawia przyjemność ? Sama produkcja nie ma nic wspólnego z "rozrywką", to nie granie w gry. I co to Communication Manager ? Po polsku już się nie da ? Szczególnie, że pan (który nie wie jak się gry produkuje/projektuje) wypowiada się raczej do Polaków ;)

    A niestety większość gier mobilnych to wyciąganie kasy z frajerów, proste mechanizmy mające skłonić ludzie do wydawania kasy, a nie samego grania. Nie oceniając już na ile to dobry pomysł na spędzanie wolnego czasu to lepiej o ile w ogóle na konsoli/PC. Czy to będzie nowy Doom, GTA V, Cywilizacja V lub VI, Homeworld, Panzer Corps/General lub nawet FIFA z kolegą na padzie czy dobra przygodówka. Gier wartych uwagi na smartfony jest mało, a takich, których nie ma na konsoli/PC i są tylko na telefony, jeszcze mniej,

  • 0

    3.  2017-08-23 03:33:38

    I co mi po tych pseudo gierkach na 5 minut viva Clash of Clans itp.
    Jak nudzi się to badziewie szybko. Zerowa fabuła i fun z zabawy?
    Jak już są jakieś ciekawsze gry to od Telltale, This War of Mine.Oraz parę innych.
    Reszta to albo porty z PC. Albo konwersje z IOS.
    Do których trzeba zaopatrzyć sie w pada. Bo na dotyku grać to masochizm.
    Smartfon, jest był i będzie zawsze do internetu, muzki i filmu. Nic więcej.
    Póki jakiegoś przełomowego sposobu na granie nie wymyślą. Tyle w temacie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-226-34-209.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.