DAJ CYNK

Rynek elektroniki noszonej po 1Q2017 wg IDC

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Rośnie rynek elektroniki noszonej. Liderem zostało Xiaomi, ale praktycznie taki sam wynik uzyskało Apple - wynika z danych IDC.



Rośnie rynek elektroniki noszonej. Liderem zostało Xiaomi, ale praktycznie taki sam wynik uzyskało Apple - wynika z danych IDC.

W I kwartale 2017 r. na rynek trafiło 24,7 mln urządzeń, o 17,9% więcej niż rok wcześniej. Liderem jest Xiaomi, ale 96% ich sprzętu, głownie opasek fitnessowych, trafiło na rynek w Chinach.

Duży wzrost, o ponad 64% zaliczyło Apple, po wprowadzeniu na rynek swoich zegarków. Za to spory spadek, o prawie 38%, zaliczył Fitbit. Firma zachodzą obecnie zmiany, co wykorzystali konkurencji. Ale baza 50 mln użytkowników powinna pozwolić wrócić na pierwsze miejsce. W tym miejscu należy przypomnieć, że Fitbit przejął markę Pebble, Coin oraz Vector.

Ponad 90% wzrostu odnotował Samsung. Zegarki z serii Gear S3 pozwoliły prawie podwoić wielkość sprzedaży tej gałęzi sprzętu.

Producent 1Q2017
(mln sztuk)
1Q2017
(udział)
1Q2016
(mln sztuk)
1Q2016
(udział)
Zmiana
roczna
1. Xiaomi 3,6 14,7% 3,8 17,9% -3,3%
2. Apple 3,6 14,6% 2,2 10,5% 64,1%
3. Fitbit 3,0 12,3% 4,9 23,2% -37,7%
4. Samsung 1,4 5,5% 0,7 3,4% 90,8%
5. Garmin 1,1 4,6% 1,1 5,4% 1,6%
Pozostali 11,9 48,2% 8,3 39,5% 43,9%
Razem 24,7 100% 20,9 100% 17,9%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł