DAJ CYNK

Rusza LoVo

sirmark

Wydarzenia

Od października rusza nowy operator - Mobilna Telefonia Internetowa (MTI), oferujący usługę LoVo. Usługa LoVo to telefonia internetowa VoIP realizowana przy pomocy telefonów komórkowych wyposażonych w szerokopasmowy dostęp do internetu w technologii WiFi i/lub UMTS.

Od października rusza nowy operator - Mobilna Telefonia Internetowa (MTI), oferujący usługę LoVo. Usługa LoVo to telefonia internetowa VoIP realizowana przy pomocy telefonów komórkowych wyposażonych w szerokopasmowy dostęp do internetu w technologii WiFi i/lub UMTS.

MTI oferuje w pełni funkcjonalną telefonię mobilną w technologii UMA, nie jest ona jednak związana z żadnym operatorem komórkowym (dotychczasowe pionierskie rozwiązania UMA zawsze wiązały się z koniecznością współdziałania z jedną, konkretną siecią GSM, oferującą tego typu usługę) i umożliwia wykorzystanie usług wszystkich operatorów GSM. Kluczowa funkcja UMA, która polega na płynnym przełączaniu rozmowy pomiędzy technologią internetową (VoIP) i GSM jest realizowana z dowolnym operatorem komórkowym. Użytkownik, który rozmawia za pomocą telefonu komórkowego z aplikacją LoVo, łącząc się z punktem dostępowym WiFi po wyjściu z zasięgu bezprzewodowego Internetu, jest automatycznie przełączany na technologię GSM. Proces ten działa też w druga stronę. Inna zaletą usługi LoVo, jest płynny roaming pomiędzy sieciami WiFi i 3G - to znaczy, że jeżeli w czasie prowadzenia rozmowy jakość sygnału WiFi (lub jego siła) spadnie poniżej zadanej wartości, system płynnie przełączy rozmowę VoIP na UMTS w sposób niezauważalny dla użytkownika.

Dodatkową wartością jest przyznanie stacjonarnego numeru telefonu (w numeracji 39xx z rejonizacją ogólnopolską), na który można "wdzwonić" się w momencie, gdy słuchawka jest w zasięgu Internetu (sieci WiFi lub UMTS) - działają wtedy dwa numery - GSM i stacjonarny. Zintegrowany dialer (część aplikacji telefonu, która umożliwia wybór numeru telefonu z książki telefonicznej) umożliwia korzystanie z jednej książki telefonicznej dla połączeń VoIP i GSM oraz automatyczny wybór technologii połączenia pod kątem najniższej ceny połączenia (jeżeli dostępny jest bezprzewodowy Internet).

Implementacja zaawansowanych technologii na platformie LoVo jest wynikiem 2 letniej współpracy firmy MTI (dawniej Echotel) z irlandzkim partnerem, Netgear Poland. Na mocy umów, MTI jest wyłącznym użytkownikiem systemu na rynku polskim i środkowoeuropejskim.

Jak to działa :
Na telefonach abonenckich instalowana jest aplikacja LoVo. Aktualnie słuchawki, które spełniają wymagania usługi to Nokia serii E60, 61, 65, 70, Nokia N80 oraz większość smarphone'ów i PDA oparte na systemie WindowsMobile 5.0, w tym wiele popularnych urządzęń firmy HTC. Aplikacja jest w pełni skonfigurowana i jedyne, co trzeba wpisać to login i hasło, które system LoVo przysyła po wstępnej rejestracji użytkownika. Aby móc dzwonić poprzez WiFi konieczne jest oczywiście skonfigurowanie bezprzewodowego punktu dostępowego i podłączenie do niego bezprzewodowo słuchawki lub uruchomienie na swoim koncie GSM usługi szerokopasmowego ryczałtowego dostępu 3G (ważne, aby w wybranej usłudze UMTS operator GSM nie naliczał opłat za każde kolejne kilobajty danych, bo wtedy okaże się, że rozmowa internetowa będzie droższa od standardowego GSM).

Dla kogo:
MTI na początku adresuje swoją usługę do klienta biznesowego oraz do entuzjastów nowych technologii telekomunikacyjnych. Oferta dla firm to nowatorskie podejście do rozwiązań telefonii biurowej - MTI proponuje, aby pracowników wyposażyć w służbowe telefony komórkowe wyposażone w aplikację LoVo, zamiast budować sieć telefoniczną wewnątrz firmy, stawiać centrale, budować systemy back-up'owe. W pomieszczeniach firmy stawiany jest punkt lub sieć punktów bezprzewodowego internetu WiFi i pracownicy przychodząc do biura dołączają się do wewnętrznej sieci bezprzewodowej. Każdy aparat mobilny staje się wtedy jednocześnie telefonem komórkowym jak również "biurkowym", podłączonym do w pełni funkcjonalnej wirtualnej centrali PBX.

A w domu?
Aplikacja LoVo umożliwia ustawienie 3 równoległych profili VoIP, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby pracownik firmy po przyjściu do domu jednym ruchem przełączał profil biurowy na domowy i uzyskiwał swój własny 'domowy' numer stacjonarny wykonując połączenia na swoje własne konto. MTI specjalnie z myślą o takich klientach wprowadziła usługę DOM, która jest pierwszym na polskim rynku prepaidowym telefonem domowym.

Zobacz: cennik usługi LoVo.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: MTI