Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości RPO chce sprawdzenia opóźniających się rachunków z TP

RPO chce sprawdzenia opóźniających się rachunków z TP

sirmark 13 Stycznia 2007 12:33

0 0

Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił się do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, o sprawdzenie czy Telekomunikacja Polska przesyłając klientom z opóźnieniem faktury za połączenia telefoniczne, nie narusza ich interesów, jako konsumentów.

Jak poinformował RPO w przesłanej w piątek PAP kopii pisma do prezesa UOKiK, do biura Rzecznika napływają skargi od klientów TP, że przesyła ona faktury zawierające rozliczenie zbiorcze, np. za 12 ostatnich miesięcy.

RPO pisze także, że "abonenci TP często nie otrzymują faktur nawet przez 12 miesięcy, lecz jedynie faktury opiewające tylko na opłatę abonamentową lub opłatę abonamentową i część opłat za połączenia. Dopiero po 12 miesiącach otrzymują fakturę zbiorczą, zawierającą opłaty za zarejestrowane w tym czasie połączenia. Wówczas są to najczęściej faktury na duże kwoty".

"Abonenci twierdzą, że gdyby otrzymali regularnie pełne rozliczenie należności to mogliby właściwie zareagować na stwierdzone koszta. Po 12 miesiącach nie mogą już nic zrobić, co pozbawia ich prawa do bieżącego weryfikowania i kontrolowania opłat" - zauważa RPO.




Zdaniem Rzecznika, TP "nie dostrzega problemu w wystawianiu abonentom faktur zbiorczych za kilka czy kilkanaście okresów rozliczeniowych i twierdzi, że jest to zgodne z prawem".

Rzecznik uważa zaś, że poprzez brak rzetelnej informacji o kosztach połączeń, TP narusza zbiorowe interesy konsumentów w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów i dlatego złożył wniosek do UOKiK o wyjaśnienie sprawy.

Jest to już druga instytucja, która domaga się od TP wyjaśnień w tej sprawie. W maju 2006 r. UKE wezwał TP do wyjaśnienia kwestii opóźnionych rachunków. TP poinformowała wówczas UKE, że nierozliczanie w pełni faktur w cyklu miesięcznym jest spowodowane "koniecznością przetwarzania danych" i nie stanowi naruszenia prawa telekomunikacyjnego. Obiecała też przyspieszenie okresu przetwarzania danych i "wyeliminowanie opóźnień tam, gdzie to będzie możliwe".

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 17
  • 0

    1. ~chris  2007-01-13 13:16:09  host: aczb188.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "koniecznością przetwarzania danych", a może najpierw zrobiliby coś ze wcześniejszym billingowaniem aktywacji usług w systemie billingowym. W wiekszosci przypadkow billing zamowien na neostrade i livebox musi sie wykonac recznie, bo system zwraca blad. Nikt tego nie kontroluje i nikt na tym nie panuje. Robione jest to tylko i wylacznie, gdy upomni sie o to klient. Wystawianie faktur na 12 miesiecy wstecz jest zgodne z prawem.

  • 0

    2.  2007-01-13 14:01:45

    best!!!!!! za rachunki i czas dostarczenia przez pocztę oberwie znowu TP....miodzio

  • 0

    3.  2007-01-13 14:29:12

    jeszcze bym zgłosił do UKE brak śniegu- a winowajcę bym podał TP- wtedy byloby dobre odszkodowanie

  • 0

    4.  2007-01-13 15:34:55

    amadeo - to nie jest kwestia strajkującej Poczty Polskiej tylko wysyłania zbiorczej faktury za poł klientom na koniec roku, zamiast rozliczać z poł. co miesiąc... czytaj cały artykuł.

  • 0

    5. ~Ant  2007-01-13 16:15:18  host: nat-9.net-serwis.pl

    "koniecznością przetwarzania danych" - no cóż TP widać ma za dużo klientów i nie daje rady z ich rzetelną obsługą. Ponadto ciekaw jestem czy TP też by nie widziało problemu gdyby takie opóźnione faktury były przesyłane do nich jako płatnika. A tak pół żartem to TP tworzy chyba nową tradycję branżową.

  • 0

    6. ~w3s0ly  2007-01-13 16:22:52  host: nat2.btsnet.pl

    Fakt jest faktem ze jak klienci nie otrzymuja oplaty za polaczenia a wiedza ze takie wykonuja i nie zglaszaja tego to niech nie maja pozniej pretensji ze po x-czasie ktos sie tego dopatrzy i ich dociazy to jest chyba oczywisce. WIekszosc ludzi liczy ze jak nie obciazaja tzn ze moga to wykorzystawac jak tylko sie da.

  • 0

    7. ~  2007-01-13 18:23:49  host: abuc182.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kiedyś furorę robił napis " po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się ".

  • 0

    8. ~taki4  2007-01-13 19:18:30  host: apn-100-190.gprsbal.plusgsm.pl

    o czym wy mowicie sprawa jest prosta i juz wszystko zostalo powiedziane

  • 0

    9.  2007-01-13 23:04:53

    ad 7) kto "odchodzi" od kasy?

  • 0

    10.  2007-01-13 23:43:02

    Za rok? No to rzeczywiście jest dziwne - nie słyszałem osobiście, żeby ktoś znajomy tak dostał. Natomiast owszem , raz w roku tepsa wystawia notę odsetkową za nieterminową wpłatę. Ja regularnie dostaję raz w roku na kwotę 2 czasem 3 zł za 3-5 miesięy opóźnionych wpłat. Czy dzień czy tydzień... Liczą dokłądnie ;-) Przy czym kwota odsetek jest wliczona w fakturę za grudzień np. a nota przychodzi oddzielnie. Co do faktur - wystawiona 5 stycznia, w skrzynce, była już 8. w poniedziałek ;-) Natomiast musze powiedzieć, że od 3-4 miesięcy jest spory problem w Plusie - faktury przychodzą w dniu płatności czasem. I podobno to wina poczty jest.

  • 0

    11.  2007-01-13 23:54:11

    znaczy za opóżnone wpłaty z faktur za 3-5 miesięcy ;-) Czasem jak się wieczorem zlecenie elektroniczne robi, bank już danego nia nie realizuje i idzie następnego. Czasem też się za pomni autoryzować - czsami wpiszę dyspozycję, zapiszę do autoryzacji, robię nową natychmiatową a o tamtej zapominam ;-) I się przy przeglądaniu skrzynek w e-banku dopiero zauważa...

  • 0

    12. ~operette  2007-01-14 00:59:34  host: 195.189.142.199

    Pewnie znów jogurt się zważył :D

  • 0

    13. ~pepe  2007-01-14 11:41:16  host: gaja.tpnet.pl

    wło-czy nie póżna pora na pisanie-o tej porze dzieci już spią i nie piszą głupotek-powracając do tematu płacę za usługę za miesiąc tak jak jest wystawiona faktura ..

  • 0

    14.  2007-01-14 14:22:14

    Ciekaw jestem, ze na przyklad taka Era potrafi na bierzaco informowac (czy tam z pol godzinnym opoznieniem) na stronie internetowej a takze co miesiac bezplatnie dostarcza wraz z rachunkiem bilingi. Takie rozwiazanie jest idealne - pozwala przychamowac gdy sie rozgadamy i zerkniemy na biling. Ale TP oczywiscie nie chce nikogo informowac, mam jednak szczescie, ze w Dialogu jestem...

  • 0

    15.  2007-01-14 14:47:12

    pepe?? a o co chodzi? :-)

  • 0

    16. ~mirekb  2007-01-14 18:25:40  host: apn-99-87.gprspla.plusgsm.pl

    sprawa jest prosta wszystko zgodne z prawem wiec..ale swoja droga orange robi to samo..dotknelo mnie to poniekad jako uzytkownika mixa w orange..faktura przyszla 8(slownie osiem) dni po terminie platnosci-za styczen-oczywiscie mowia wszyscy ze to wina poczty a tak naprawde to droga opow(nie wszystkich)do wiekszych zarobkow z powodu przekroczenia terminu platnosci(pay-tel to przyszlosc dla tp pan Witucki z Lukas banku juz tego przypilnuje)..i dostalem 100pln kary..KOCHAM ORANGE-A CO KOCHAM TO PIER..OLE ;-)

  • 0

    17. ~Longman  2007-01-14 18:48:25  host: evj88.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A to nie chodzi czasem o cos takiego jak mnie sie kiedys przydarzylo? Nie przychodzily rachunki za Neo, mimo ze przychodzily za telefon. Przyszedl pozniej rachunek skumulowany, bodajze za 5 miesiecy. Mnie to nie nie zabolalo, ale niektorych pewnie tak. Skadinad zglaszalem to na BL, ale "wszystko bylo w porzadku".

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-129-35.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.