Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rozwija się polski rynek tabletowych e-czasopism

Rozwija się polski rynek tabletowych e-czasopism

Ringu 28 Lutego 2011 10:06

0 0

Coraz więcej polskich wydawców prasy decyduje się na tworzenie elektronicznych wydań swoich czasopism, które są przygotowane specjalnie pod kątem przeglądania na tabletach.

Axel Springer Polska od października wydaje tygodnik Newsweek w wersji iPadowej, wkrótce w takiej formie będzie także publikowany miesięcznik Forbes.

Według wydawcy specjalną, bezpłatną aplikację, dzięki której można kupować i czytać Newsweeka pobrało ponad 20 tys. osób. Każde iPadowe wydanie tygodnika sprzedaje się w ilości około 700 egzemplarzy.

Konkurencyjna Polityka, która miesiąc temu zadebiutowała w wydaniu tabletowym (na iPada i Kindle), sprzedała już 2,1 tys. egzemplarzy.




iPadowy Newsweek, czy Polityka kosztują 0,79 euro.

Wydawnictwa zamierzają w najbliższym czasie rozpocząć sprzedaż swoich czasopism także na tablety z Androidem. Najprawdopodobniej jako pierwszy pojawi się dodatek do Gazety Wyborczej - Wysokie Obcasy Extra. Cześć wydawców prasy podchodzi dość sceptycznie do Androida, z powodu niedziałającego w Polsce systemu płatności i rozliczeń.

Apple pobiera 30% prowizji, za każdą sprzedaną e-gazetę - Google jedynie 10%.

Źródło tekstu: DGP, wł     

Dodaj do:
w sumie: 8
  • 1

    3.  2011-02-28 10:30:23

    Nie rozumiem dla czego mój sarkastyczny post został skasowany, a te pierdoły z punktu 1 nie...

  • 1

    4.  2011-02-28 10:42:29

    10 czy 30%, a jakie to ma znaczenie. Rynek rozwija się i chyba dla wydawcy liczy się sprzedany nakład. Inną politykę ma Appstore inną Google i to nie powinno dziwić. Czekam na kolejne wydawnictwa. Jak na razie gazeta na iPada jak dla mnie to rewelacyjna lektura.

  • 1

    5. ~code  2011-02-28 12:02:52  host: 212.160.172.70

    ostatnio doszedł jeszcze Brief, jest kapitalny

  • 1

    6.  2011-02-28 12:08:43

    Malemen też jest w wersji na iPada.

  • 0

    7. ~zenek  2011-02-28 14:56:27  host: 89-77-243-47.dynamic.chello.pl

    Okuliści zacierają ręce (no chyba, że ktoś zmądrzał i kupił coś na eInku)....

  • -1

    8. ~  2011-02-28 16:24:55  host: 213-238-79-179.adsl.inetia.pl

    "Cześć wydawców prasy podchodzi dość sceptycznie do Androida, z powodu niedziałającego w Polsce systemu płatności i rozliczeń. Apple pobiera 30% prowizji, za każdą sprzedaną e-gazetę - Google jedynie 10%." Sceptyczni są do Androida, podczas, gdy Apple pobiera 3x większą prowizję? Głupota. A mam pytanie - jakie to są te owe wersje iPadowe? Chyba wypadało by podać konkretnie - jakie to pliki? PDF? Epub? Mobi?

  • 0

    9.  2011-02-28 22:42:12

    20% to niby dużo, ale przy tej formie dystrybucji nie. 30-10%... więcej kosztuje ich wydawanie papierowych odpowiedników. Poza tym, właściciele iPhonów/iPadów są bardziej skłonni do wydawania sum pieniędzy niż ci Androida... można to zobaczyć po samych wynikach finasowych AppStore... więc wolą płacić 20% więcej, ale sprzedać 10 razy tyle co na Androida. W końcu trafi i tam, wiadomo.

  • 0

    10.  2011-02-28 23:05:41

    Ja bym chętnie kupił taka gazetkę, niestety mam galaxy tab a nie ipada

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-90-21.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.