DAJ CYNK

Rozwiązania konwergentne wypierają tradycyjne

WitekT

Wydarzenia

NextiraOne poinformowała, że w 2. kwartale 2004 roku sprzedaż konwergentnych rozwiązań komunikacyjnych z zastosowaniem do nowych instalacji po raz pierwszy wyprzedziła sprzedaż urządzeń telefonii tradycyjnej.

NextiraOne poinformowała, że w 2. kwartale 2004 roku sprzedaż konwergentnych rozwiązań komunikacyjnych z zastosowaniem do nowych instalacji po raz pierwszy wyprzedziła sprzedaż urządzeń telefonii tradycyjnej.

Fakt ten to punkt zwrotny pomiędzy technologią nowej generacji a rozwiązaniami, które ją poprzedzały.

Rok 2004 jest przełomowym rokiem dla komunikacji konwergentnej, gdyż wg NextiraOne nadchodzi zmierzch tradycyjnej telefonii. Chociaż wielu klientów stale czerpie korzyści z istniejących i działających tradycyjnych sieci przesyłu głosu, adaptacja nowych rozwiązań postępuje w szybkim tempie. Przedsiębiorstwa bardzo prędko doceniły finansowe i biznesowe korzyści nowej technologii - powiedział Marek Kobielski, prezes zarządu NextiraOne Polska i wiceprezes NextiraOne Central Europe.

Główne argumenty przemawiające za przejściem z telefonii tradycyjnej na rozwiązania konwergentne:
prognoza Gartnera Forecast: Premises Switching Equipment, Western Europe, 1999-2008 przewiduje, że liczba implementacji technologii IP zacznie przewyższać liczbę implementacji urządzeń i rozwiązań tradycyjnych już w roku 2007 i począwszy od tego roku 90% wszystkich instalowanych linii bazować będzie na systemach IP,
studium dotyczące klientów korporacyjnych opublikowane w marcu 2004 roku przez NextiraOne przewiduje, że sieci IP staną się wiodącymi sieciami w przedsiębiorstwach już w bieżącym roku, głównie dzięki generowanym oszczędnościom w zakupie sprzętu i kosztach operacyjnych, sięgającym poziomu 25%,
wg badań NextiraOne, sektory przemysłowe, które tradycyjnie jako pierwsze adaptują nowe technologie, niemal w całości przeszły już w nowych instalacjach na rozwiązania konwergentne. W ślad za nimi, prognozuje NextiraOne, pójdą sektory bardziej tradycyjne w podejściu do nowych technologii, takie jak sektor publiczny czy handel detaliczny, w których istotną kwestią jest zarówno czerpanie korzyści z działania nowoczesnych aplikacji, na przykład centrów obsługi klienta, jak i redukcji kosztów.

Komunikacja konwergentna zapewnia nie tylko oszczędności kosztów płynące z połączenia w jeden system sieci przesyłu głosu i danych, ale również zwiększa produktywność i elastyczność działania przedsiębiorstw. Podnosi się także efektywność i zaangażowanie pracowników, którzy mając zapewniony stały dostęp do niezbędnych aplikacji oraz konwergentnych, zunifikowanych przekazów informacyjnych są bardziej elastyczni i mobilni gdyz mogą wykonywać swoją pracę dobrze i bez problemów, i to zarówno w biurze, w domu, jak i podczas podróży.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: NextiraOne