Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rozpoznawanie obrazów nowym sposobem na zakupy?

Rozpoznawanie obrazów nowym sposobem na zakupy?

sirmark 21 Listopada 2013 09:28

5 2

Technologia rozpoznawania obrazów pozwala użytkownikowi w kilka sekund zdobyć informacje na temat produktu. To daje możliwość zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu. Wystarczy wykonać zdjęcie produktu w gazecie, na plakacie czy też ekranie telewizora. Produkt zostaje wyszukany w kilka sekund, a jego zamówienie jest kwestią kilku chwil.

Technologia rozpoznawania obrazów pozwala z dużą precyzją zidentyfikować, co jest na wykonanym przez nas zdjęciu. Dla przykładu: jeżeli sfotografujemy kosmetyk, to z pomocą odpowiedniej aplikacji będziemy mogli zdobyć szczegółowe informacje na temat jego zastosowania. Jeżeli zrobimy zdjęcie butelki wina w restauracji, możemy dowiedzieć się, w jakiej temperaturze powinno być przechowywane, mamy okazję także zamówić je online. Potrzebne nam informacje dostajemy zaraz po wykonaniu zdjęcia - mówi Arek Skuza z portalu recognize.im.

Początkowo technologia ta miała zastosowanie głównie przy odczytywaniu kodów kreskowych. W ostatnim czasie nastąpił jednak gwałtowny rozwój w dziedzinie rozpoznawania zdjęć. Wykorzystywana jest m.in. przy kojarzeniu twarzy przez urządzenia, a także w celach komercyjnych. Przewiduje się, że aplikacje powiązane z tzw. "image recognition" w najbliższym czasie wyprą z rynku technologię QR kodów.

Najnowsze zdobycze techniki mogą mieć poważny wpływ na tradycyjny sposób sprzedaży. Obecnie, robiąc zdjęcie, możemy błyskawicznie znaleźć tańszy produkt w sieci. Taka metoda staje się poważnym zagrożeniem dla tradycyjnych, sklepów powierzchniowych.




Zmienia się sposób myślenia klientów. Odchodzi się powoli od robienia zakupów tylko w tradycyjnych sklepach. Dla przykładu, ktoś na ulicy widzi kogoś w bardzo ładnych butach, podchodzi i robi zdjęcie, aby dowiedzieć się, który sklep je oferuje. Prowadzi to do sytuacji, kiedy klienci mogą wchodzić do sklepu tylko po to, by sfotografować dany produkt, a jego tańszego odpowiednika będą szukać w internecie - stwierdza Skuza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Jedyną radą dla właścicieli tradycyjnych sklepów jest przystosowanie się do nowych reguł gry. Muszą oni być otwarci na nowości i szybko reagować na pojawianie się kolejnych technicznych nowinek.

Dla firmy kluczowy powinien być fakt, że udziela klientowi jak największej ilości informacji. Dzięki temu kupujący skusi się na ich produkt. W polityce dużych sieci handlowych niezwykle ważne wydaje się więc przygotowywanie oferty w taki sposób, aby klient, uzyskując kompleksowe dane, nie chciał nabywać produktów przez internet. Dziś sklepy działają odwrotnie; ograniczają dostęp do wiedzy kupującym, co sprawia, że użytkownicy wolą robić zakupy online - dodaje Skuza.

Specjaliści ds. marketingu uważają, że technologia rozpoznawania obrazów ma przed sobą świetlaną przyszłość. Pozwala ona bowiem tworzyć w pełni interaktywne kampanie reklamowe. Potencjał najnowszych rozwiązań dostrzegły już największe korporacje w Stanach Zjednoczonych. Światowe marki, takie jak Nike oraz Coca-Cola, zapowiedziały zastąpienie stosowanych dotychczas QR kodów systemem rozpoznawania obrazów.

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: arek skuza | recognize.im

w sumie: 10
  • 0

    1.  2013-11-21 09:46:04

    Już teraz często chodzi się do sklepów np. z RTV żeby obejrzeć tylko telefon czy inne urządzenie a potem zamówić przez internet taniej.

  • 0

    2.  2013-11-21 09:46:43

    Taaa i potem będzie: "fajny ma pani biustonosz. Mogę zrobić zdjęcie, bo chciałbym dla żony taki sam kupić..." ;-)

  • 1

    3.  2013-11-21 09:51:05

    Specjaliści już wróżą upadek tradycyjnych sklepów? Co za bzdury...może jakiś procent niewielki tzw zapaleńców będzie latał ze smartem/tabletem po mieście. Reszta świata będzie robiła normalne zakupy. :)

  • 1

    4.  2013-11-21 09:57:46

    2: Albo: ale fajny biustonosz, da pani przymierzyć. :D

  • 0

    5. ~T.Hunter  2013-11-21 10:00:35  host: 212.160.172.70

    W Japonii chyba już takie sklepy bez produktowe istnieją, skanuje się zdjęcie towaru smartfonem i zmówienie leci do domu :-)

  • 0

    6.  2013-11-21 10:01:07

    2: Swoją drogą może być trochę niezręcznie jak po zrobieniu takiej fotki wyskoczy np oferta silikonowych inplantów...

  • 0

    7.  2013-11-21 10:33:30

    @6 gorzej jak po takim pytaniu trzeba będzie sobie implanty zębów robić...

  • 0

    8. ~oREO  2013-11-21 11:05:30  host: ip-93-154-196-103.free.aero2.net.pl

    jeszcze kody QR dobrze nie zadomowiły się w Polsce a już będzie je wypierać coś innego? No ne prędko to nastapi

  • 0

    9. ~T.Hunter  2013-11-21 12:29:56  host: 212.160.172.70

    @8 Niekoniecznie, zależy od tego jak szybko firmy dostawcze i transportowe będą chciały na tym zarobić. :-)

  • 0

    10. ~  2013-11-21 13:36:00  host: cpc2-kemp6-2-0-cust122.9-2.cable.virginm.net

    o ile pamietam wprowadzanie tego typu nowych technologii, to upłynie wiele lat zanim bedą prawidłowo działać - przykład chocby to rozpoznawanie mowy - nadal kuleje - lub 'twierdzenie' przez telefon, ze wie lepiej co chciałes napisać w sms...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-72-65.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet