Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rozpaczliwy ruch PIIT

Rozpaczliwy ruch PIIT

WitekT 24 Lutego 2005 18:54

0 0

Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji Wacław Iszkowski wysłał do prezesa URTiP Witolda Grabosia list z prośbą o wydanie komunikatu URTiP informującego, że zwiększenie z dniem 1. marca 2005 roku cen za usługi dostępu do Internetu wynika wyłącznie z doliczenia stawki 22% VAT, nie jest więc podwyżką cen w rozumieniu ustawy Prawo Telekomunikacyjne.

W liście Wacław Iszkowski pisze, że wydanie takiego komunikatu jest celowe m.in. z tego powodu, że podwyżka cen w sensie Prawa Telekomunikacyjnego uprawnia abonentów do zrywania umów zawartych na czas określony bez odszkodowania dla operatora. W wielu przypadkach pociągnie to za sobą znaczące, niezawinione przez operatora straty i to nawet w sytuacji, gdy operator obniży podstawę netto do naliczenia VAT-u.




Dziwi nieznajomość prawa, jaką wykazuje PIIT. Jedynym organem mogącym wydawać wiążące interpretacje prawne jest Sąd Najwyższy. Takich uprawnień nie ma poza nim nikt, także URTiP.

List ten był najprawdopodobniej ostatnią nadzieją PIIT. Wydanie takiego oświadczenia przez URTiP w pewnym sensie uwierzytelniłoby mętne uzasadnienia członków PIIT pod powodami odrzucenia wypowiedzenia umowy z ich winy.

Źródło tekstu: PIIT, wł     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-74-48.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.