Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rośnie popularność telefonii internetowej

Rośnie popularność telefonii internetowej

LuiN 15 Maja 2009 08:28

0 0

W 2011 roku liczba linii telefonii internetowej VoIP przekroczy 200 mln. W 2008 roku liczba ta osiągnęła 100 mln - poinformował w czwartek podczas debaty poświęconej VoIP menedżer ds. marketingu produktów i usług głosowych France Telecom Nicholas Lamb.

Dla porównania, w 2007 roku na świecie było niecałe 1,1 mld linii telefonii stacjonarnej i liczba ta sukcesywnie zmniejsza się. Lamb szacuje, że w 2011 roku będzie to około 1 mld. Dodał przy tym, że dynamika wzrostu linii VoIP jest większa, niż spadku linii stacjonarnych.

Zaznaczył, że przychody z telefonii stacjonarnych firm telekomunikacyjnych są "dość stabilne", czego powodem są comiesięczne wpływy pieniężne z abonamentów. Mimo tego stopniowo zmniejszają się, a dzieje się tak dlatego, że spadają przychody z samych połączeń stacjonarnych. Dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą wykorzystać VoIP, żeby zrekompensować te straty - podkreślił.




Lamb poinformował też, że w Europie Zachodniej na rynku VoIP najlepiej radzą sobie operatorzy telefonii z Francji (zdobyli 33% udział w rynku). Na drugim miejscu są Niemcy (19%), a na trzecim Wielka Brytania (12%). Kolejne miejsca zajmują Włochy (11%) i Holandia (9%).

Zdaniem dyrektora departamentu telefonii stacjonarnej TP Pawła Paplińskiego, VoIP w przyszłości przejmie funkcję telefonii stacjonarnej. Z drugiej strony VoIP straci na tożsamości. W przeciągu kilku lat ludzie zupełnie nie będą wiedzieć, czy używają VoIP-a, czy nie - powiedział.

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia cyfrowa umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy i video za pomocą łączy internetowych lub sieci wykorzystujących protokół IP, popularnie nazywana "telefonią internetową". Dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, co pozwala wykluczyć niepotrzebne "połączenie ciągłe" i np. wymianę informacji gdy rozmówcy milczą.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 0

    1.  2009-05-15 08:44:29

    Przestrzegam przed easyCall. Nigdy nie udało mi się poprawnie skonfigurować u nich komórki, tyczasem u innych operatorów VoiP bez najmniejszych problemów. "Dzieciaki" na infolinii mówią, że to za sprawą blokowania portów. Opowiadają bzdury, nie załatwiają reklanacji i ignorują klienta. Poza tym jakość połaczeń easyCall jest bardzo niska.

  • 0

    2. ~mirekb  2009-05-15 08:45:09  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    FT.pl wprowadzilo niedawno nawet neofon na karte.starają sie.w glowie mi sie nie miesci jak mozna placic 50pln za 60min na stacjonarne by miec neo.dlatego freedom bedzie słabiej promowany(szczegolnie dla firm reklamuja,dla indywidualnych juz nie) za to mobilny free ostro jadą.wiedza ze przychody z transferu zrekompensuja poniekąd nizszy mtr.cwaniaki jak zawsze

  • 0

    3. ~macko  2009-05-15 09:06:27  host: docsis-12.nat.tvk.wroc.pl

    ja korzystam z voipdiscount.com i actio.pl swietna jakosc i obsluga

  • 0

    4. ~leso  2009-05-15 09:18:08  host: dpd23.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mirekb: nie musisz mieć telefonu żeby mieć neo, możesz po prostu płacić za utrzymanie łącza...

  • 0

    5. ~tl  2009-05-15 09:29:40  host: 195.225.71.137

    Jak wygląda linia telefonii voip??? 8-D

  • 0

    6. ~:))  2009-05-15 11:08:07  host: chello084010144023.chello.pl

    już teraz nie mają pojęcia czy korzystają z VOIP - wiele firm telekomunikacyjnych przesyła w ten sposób właśnie swój ruch

  • 0

    7. ~  2009-05-15 12:41:37  host: ddl43.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4. ~leso I płacisz za utrzymanie łącza jak na Batorym. Jak masz możliwość lepsza kablówka, a i kasa u miejscowego opa zostaje.

  • 0

    8. ~krotek  2009-05-15 13:45:23  host: 94.254.191.64

    Pozwolę sobie powtórzyć moje zapytanie: "Przepraszam, że nie na temat, ale ... Witam serdecznie Czy już coś wiadomo na temat blokowania technologi VoIP przez Play? Jestem ich klientem już od jakiegoś czasu, ale powoli zaczynam tracić cierpliwość, szczególnie gdy na tym samym urządzeniu i karcie innego operatora VoIP pracuję poprawnie, a po zainstalowaniu karty Play (Play OnLine, Play Fresh) już nie. Czy ktoś z Was ma podobne problemy? Mianowicie udaje się zalogować do operatora VoIP (Voipdiscount), ale nie udaje się nawiązać połączenia na numery innych operatorów? Konto aktywne i doładowane odpowiednią kwotą umożliwiającą rozmowy. Reklamację nie są uwzględniane przez Operatora. Urządzenia dostępowe, to telefony Nokia E51 i E71 oraz router z technologią VoIP. Ustawienia mam takie sam. Połączenia wykonuję identycznie. Z Tym, że jak używam kartę TakTak, to mogę się dodzwonić na inne numery stacjonarne lub telefonii mobilnej, korzystając z operatora Voipdiscount. Zmieniam kartę sim na PLAY i mogę się jedynie zarejestrować u dostawcy VoIP oraz wykonać połączenia do innych, ale tylko po loginie (adresie voip) np. test@sip.voipdiscount.com (działa w Play i Erze), 48601601601@sip.voipdiscount.com (nie działa w Play, a działa w Erze). Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?" Bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

  • 0

    9. ~  2009-05-15 22:40:34  host: 91.150.137.218

    @krotek - również mam Play Online i u mnie pomogło kilkukrotne reklamowanie usługi i pogrożenie zgłoszeniem sprawy do UKE plus żądanie rekompensaty za brak dostępu do usług. Od tamtego momentu do tej pory nie mam problemów (poza ewentualnymi stratami, ale z tym trzeba się liczyć przy internecie mobilnym) z połączeniami VoIP. Napisz w reklamacji, aby odblokowali Ci ruch przychodzący na porcie UDP 5060. Jeśli to nie poskutkuje, radzę wysłać zapytanie do UKE (odpowiedni formularz jest na ich stronie) z zapytaniem, czy dostawca ma prawo blokować Ci porty.

  • 0

    10. ~krotek  2009-05-16 21:00:36  host: chello089076203247.chello.pl

    Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Reklamację już złożyłem i dostałem odpowiedź wymijającą. Spróbuję jeszcze raz. A później UKE. Muszę zebrać więcej informacji, by nie mogli się wykręcić. Pozdrawiam :-)

  • 0

    11. ~voli  2009-05-24 23:33:13  host: r1.ists.pl

    Ja od roku uzywam IPFON, stabilni i tani. Same zalety.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-150-10.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.