Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rosną wydatki reklamowe telekomów

Rosną wydatki reklamowe telekomów

sirmark 15 Grudnia 2015 08:57

6 1

W pierwszych dziesięciu miesiącach roku, pięciu operatorów wydało o 10% więcej na działania reklamowe w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku - wynika z danych Kantar Media podanych przez serwis Wirtualnemedia.pl. W sumie wydano 1,174 mld zł, a największe koszty poniósł Orange.



Operatorzy najwięcej wydali na reklamę w telewizji - w sumie 793,35 mln zł (wzrost o 4,1% rok-do-roku), oraz na reklamę radiową - 169,95 mln zł (wzrost o 71,5%).




Operator I-X 2014 I-X 2015 Zmiana
Orange 345,84 mln zł 338,43 mln zł -2,14%
P4 293,24 mln zł 319,52 mln zł 8,96%
Polkomtel 229,25 mln zł 257,53 mln zł 12,33%
T-Mobile 181,40 mln zł 217,96 mln zł 20,15%
Virgin Mobile 15,88 mln zł 40,73 mln zł 156,43%
Razem 1067,88 mln zł 1174,18 mln zł 9,95%

Wydatki Orange w 2013 roku to zsumowane wydatki Telekomunikacji Polskiej i Centertela.

Wydatki reklamowe podane są w kwotach cennikowych. Realne kwoty mogą być niższe o ponad połowę w związku z rabatami udzielanymi przy dużych zamówieniach. Budżet internetowy, nieuwzględniony w tym zestawieniu, w przypadku operatorów komórkowych to dodatkowe co najmniej kilkanaście procent.

Źródło tekstu: Wirtualnemedia.pl     

w sumie: 53
  • -2

    36. ~uPlay  2015-12-15 12:27:03  host: user-94-254-192-160.play-internet.pl

    @32. Czy twój średniej jakości żart o WC w Ustce nie miał przypadkiem wywołać emocji - w postaci śmiechu?

  • 2

    37. ~Selena  2015-12-15 12:29:52  host: 157.25.200.228

    @33 widzę, że należysz do tych, co chcieliby mieć wszystko za free, albo żeby op jeszcze im dopłacał za to, że mają abo.

  • -2

    38. ~uPlay  2015-12-15 12:37:10  host: user-94-254-192-160.play-internet.pl

    @34. Skoro on (33.) podobnie jak ty odwiedza telepolis to pewnie by wiedział o ofertach Virgin bez ich reklamowania.
    Ja sam miałem to szczęście, że nie widziałem w TV jeszcze ani jednej reklamy Virgin (oglądałem tylko video reklamowe w necie - z własnej woli), a wiem o ich ofercie więcej niż większość osób, które swą "wiedzę" czerpią tylko z reklam oglądanych w TV.
    Zasad jest tak, że jeśli chce się zdobyć wiedzę i orientacje w jakiejkolwiek dziedzinie to reklama będzie tu najgorszym źródłem informacji, gdyż zdecydowana większość reklam jest nastawiona na dezinformację.

  • -1

    39. ~  2015-12-15 12:45:37  host: abun121.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już męczący zalew reklamami Play to jedno, a drugie to stale ten sam motyw już od kilku lat. Najwyraźniej nie mają innego pomysłu na tę sieć. To już by lepiej pieniądze zainwestowali w lepszy zasięg niż celebrytów, dla których to chyba jest główne źródło dochodów...

  • 2

    40. ~  2015-12-15 12:45:45  host: user-94-254-145-244.play-internet.pl

    @38
    No na pewno te 1000 osób, które wezmą ofertę po przeczytaniu newsa na telepolis są strategicznymi klientami dla Virgin mobile. Pewnie też więcej klientów nie potrzebują.

  • 2

    41. ~Selena  2015-12-15 12:47:46  host: 157.25.200.228

    @39 odsyłam do postu 25 - tam wyjaśniałam mechanizm reklamy

  • 2

    43.  2015-12-15 13:20:23

    Reklama kierowana jest do frajerów których trzeba nałapać jak najwięcej. Jak są dobre żniwa to będzie kasa na nowy siew. Tak w koło Macieju.

    Ogólnie kto ogląda dzisiaj telewizję przerywaną półgodzinnymi blokami reklamowymi ? Jak mam za to płacić to wolę sobie wykupić dostęp bez reklam.

  • -2

    44. ~uPlay  2015-12-15 13:37:10  host: user-94-254-193-35.play-internet.pl

    @40. Przecież oprócz telepolis są jeszcze inne serwisy "tel-ko"...
    również duże portale multi-tematyczne mają działy na temat telekomunikacji i nowych technologii...
    są blogi, fora o tej tematyce...
    jest Facebook, Twitter oraz inne media społecznościowe... itp. itd.
    Poza tym operatorzy w ostatnim czasie nieco zaniedbali dość skuteczną formę promocji - coś co ogólne można opisać jako nagradzanie polecania przez obecnych klientów oferty danego operatora osobom bliskim i znajomym. Jak pokazują badania, a nawet podpowiada nam logika (w zalewie reklamy ludziom coraz trudniej oddzielić przysłowiowe ziarno od plew) - dużo bardziej cenimy oraz wierzymy opiniom i poleceniom bliskich, a także znajomych niż hasłom i treściom reklamowym. Co więcej satysfakcja klientów jest wyższa o wartość dodaną (do oferty operatora) w postaci bonusów dla osoby polecającej, jak również polecanej.

  • 2

    45.  2015-12-15 13:52:48

    Jest jeszcze możliwość, że wydatki tak naprawdę nie wzrosly, ale zwiększyły się rabaty.

  • -2

    46. ~@20  2015-12-15 14:00:24  host: 171-rev107.zambrow.net.pl

    Co za xxxxx. Zarzuca mi manipulacje. Ja podaję oficjalne dane Q2 (za telepolis), a sam wkleja Q2 z Wikipedii i pisze, że ja manipuluje. Hahahaha - tak mają najwięcej kasy z prepaidów i najwięcej go reklamują :D

  • -2

    47. ~@34  2015-12-15 14:03:48  host: 171-rev107.zambrow.net.pl

    S****, a nie mają najlepszą ofertę. Mam abonament i mam lepszą ofertę, od tej w śmieszny Virgin.

  • 2

    48. ~  2015-12-15 14:17:24  host: user-94-254-147-224.play-internet.pl

    @46
    to są dane za 3q. Porównaj sobie z newsami, które były wrzucane na telepolis. Nie napisałem, że mają NAJWIĘCEJ kasy z prepaidów, ale że nie jest to mała kasa żeby to pomijać. Tak samo nie napisałem, że NAJWIĘCEJ go reklamują, tylko że usilnie. I widzę, że brakuje ci już argumentów skoro z wyzwiskami wyskakujesz. ;-)
    @47 ta? A po ilu latach w tej samej sieci? 10? A no i masz abonament, a w virgin masz ofertę na kartę, czyli możliwość odejścia w dowolnym momencie. ;-)

  • 1

    49.  2015-12-15 14:25:35

    Virgin zaszalał i to sporo.

  • -1

    50.  2015-12-15 17:36:32

    i jest już na Telepolis te info o tych 2015 minutach w t-mobile za 20zł..? bo nie widzę...

  • 0

    51. ~Calm7  2015-12-15 20:07:03  host: biw8.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I jest już na Telepolis te info o tych 2015 minutach w t-mobile za 20zł..? bo nie widzę... Poprawione

  • 1

    52.  2015-12-15 20:57:20

    Virgin zaszalał, że aż strach. Nie wiem co oni kombinują, ale ludzie pokroju Oliwy raczej nie wchodziliby w biznes bez przyszłości.

  • 1

    53. ~  2015-12-15 22:13:02  host: user-109-243-207-106.play-internet.pl

    Te komentarze na temat zasięgu Play są już nudne.

  • 0

    54. ~  2015-12-16 04:25:27  host: 89-70-82-177.dynamic.chello.pl

    polecam http://tlp.is/8g3

    najciekawszy fragment w kontekście tego artykułu:
    "Z kolei koszty reklamy i marketingu – po wzroście o 17,3 proc. w porównaniu pierwszymi dziewięcioma miesiącami 2014 r. –wyniosły 145 mln zł. Warto zauważyć, że według szacunków Kantar Media, cennikowe wydatki P4 na reklamę wyniosły w tym czasie niemal 320 mln zł i były o 9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Różnica daje wyobrażenie o opustach, jakie P4 uzyskuje od mediów w ramach prowadzonych akcji reklamowych. Obie powyższe kwoty różnią się 55 proc., ale wysokość rabatów z pewnością jest jeszcze wyższa – P4 podaje wydatki na reklamę i marketing, a Kantar Media tylko na reklamę."

    Podsumowanie - podane liczby odnoszą się do cenników stacji i niewiele mają wspólnego z realnymi wydatkami na reklamę

  • 1

    55. ~  2015-12-17 21:21:44  host: user-94-254-129-165.play-internet.pl

    A Orange to sadzi tę samą reklamę co rok temu. Nie mają kasy bo muszą ją oddawać prezesom.

  • 0

    56. ~kaxx  2015-12-21 15:20:58  host: afnn27.neoplus.adsl.tpnet.pl

    virgin teraz weszło we współprace z rajfem. myslicie ze to fajna promocja?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-140-252.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet