DAJ CYNK

Rosną wydatki na mobilne treści

sirmark

Wydarzenia

Polacy co roku wydają o 25% więcej na treści do telefonów komórkowych i utwory muzyczne. W tym roku te wydatki mogą wynieść blisko 900 mln zł - pisze Gazeta Prawna.

Polacy co roku wydają o 25% więcej na treści do telefonów komórkowych i utwory muzyczne. W tym roku te wydatki mogą wynieść blisko 900 mln zł - pisze Gazeta Prawna.

Ofertę muzyczną dla swoich klientów coraz mocniej promują wszyscy operatorzy komórkowi. Sprzedaż całych utworów to jeden z najdynamiczniej rosnących segmentów rynku usług dodanych na komórki, który rocznie - według szacunków spółki E-muzyka - rośnie o 25%. W 2007 roku wyniósł 720 mln zł.

Sama spółka E-Muzyka zwiększyła w ubiegłym roku przychody o 34% do 4,1 mln zł, a w 2008 roku, jak wynika z informacji Gazety Prawnej, planuje wzrost o co najmniej 50%. Pomóc ma w tym sprzedaż za pomocą uruchomionej platformy do obsługi sprzedaży plików cyfrowych oraz przejęcia firm zajmujących się produkcją zawartości dla urządzeń mobilnych oraz technologią.

Według Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI), w ubiegłym roku wartość globalnego rynku muzyki sprzedawanej za pośrednictwem internetu lub telefonów komórkowych wzrosła w stosunku do roku 2006 o 40 proc. i wyniosła 2,9 mld dolarów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gazeta Prawna