Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rosną wydatki na cyfrowe media

Rosną wydatki na cyfrowe media

sirmark 10 Czerwca 2008 09:44

0 0

Jak wynika z najnowszego raportu o tendencjach w mediach cyfrowych na świecie opracowanego przez World Association of Newspapers, w 2011 roku na świecie wydatki na cyfrowe media i usługi w telefonach komórkowych sięgną 153,4 mld dolarów, czyli aż 12 razy więcej niż w 2002 roku - pisze Rzeczpospolita.

Do zestawienia zaliczają się m.in. wpływy z reklam i opłat za ściąganie materiałów do telefonów komórkowych, opłaty za tzw. wideo na żądanie oraz za pliki muzyczne, reklamy i opłaty w grach komputerowych online oraz w e-bookach, za gry ściągane na komórki i reklamy w tych grach.




Zmiany na rynku nie będą tak szybkie bez poszerzania dostępu do takich usług. Według WAN liczba osób z bezprzewodowym dostępem do Internetu (przez komórkę) będzie rosła. W 2011 może być już 3,4 mld. Dostęp do szerokopasmowego Internetu za trzy lata ma mieć na świecie 540 mln gospodarstw domowych i będzie to ponad 10 razy więcej niż w 2002 roku. Będzie też rosła globalna baza klientów telefonii komórkowej. Najwolniej technologia cyfrowa rozwija się w tam, gdzie penetracja Internetu jest wciąż stosunkowo niewielka (mniej niż 40 proc.). Są to m.in. Ameryka Środkowa, Afryka (oprócz RPA i Tunezji), Chiny i Indie.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~Templariusz  2008-06-10 10:26:17  host: staticline23090.toya.net.pl

    Oj rosną, rosną :D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-110-114.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.