DAJ CYNK

Rok 2017 według Virgin Mobile

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Największy wirtualny operator w Polsce podsumował kończący się 2017 rok w telekomunikacji.



Największy wirtualny operator w Polsce podsumował kończący się 2017 rok w telekomunikacji.

Jednym z najważniejszych wydarzeń kończącego się roku było wprowadzenie nowych zasad rozliczania usług w roamingu na terenie Unii Europejskiej. Słynna zasada Roam Like At Home (RLAH) spowodowała wyrównanie wydatków ponoszonych za korzystanie z telefonu komórkowego za granicą z tymi, które obowiązują w kraju zamieszkania. Jednak stworzyło to też problemy natury finansowej.

Jako Virgin Mobile Polska konsekwentnie staliśmy przy stanowisku, iż literalne wdrożenie "Roam like at home" nie może doprowadzić do sytuacji, w której 90% klientów finansuje 10% tych, którzy nadużywają połączeń w roamingu. Otwartym pozostaje pytanie czy pomniejszone przychody nie przełożą się na spowolnienie inwestycji i konkurencyjność rynku - powiedziała Magdalena Hajduga, Product Manager w Virgin Mobile Polska.

W 2017 roku Virgin Mobile poczynił największe spośród operatorów wirtualnych (MVNO) inwestycje w komunikację wielkozasiegową, zestawiając ofertę abonamentową i grupową. Operator zainwestował też 1,6 mln zł w działania marketingowe online - również najwięcej spośród polskich MVNO (a2mobie 0,7 mln zł, Viking Mobile 0,5 mln zł). Z uwagi jednak na stosunkowo niewielki budżet, operatorom takim jak Virgin Mobile daleko jest do działań marketingowych wielkiej czwórki.

Bieżący rok był okresem dużego wzrostu wykorzystania danych mobilnych, także w sieci Virgin Mobile. Działo się tak ze względu na niskie ceny usług dostępu do sieci Internet, jak i wzrost popularności serwisów strumieniujących materiały audio i wideo.

Inne fakty, na które zwrócili uwagę eksperci z Virgin Mobile, to między innymi:

  • zmiana na pozycji lidera pod względem liczby aktywnych kart SIM (Play, 28,9% polskiego rynku),
  • duże inwestycje największych telekomów w działania marketingowe,
  • coraz częstsze wykorzystanie botów w obsłudze klientów jak i sprzedaży produktów,
  • coraz mniejsze ramki i coraz większe powierzchnie wyświetlaczy w smartfonach, nowe sposoby uwierzytelniania tożsamości (Face ID),
  • rozwój płatności zbliżeniowych telefonem.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Virgin Mobile, wł