DAJ CYNK

Rok 2010 będzie decydujący dla Sony Ericssona

Q!

Wydarzenia

Rok 2010 ma być kluczowy dla Sony Ericssona. W tym czasie firma planuje odbudować swoją reputację po niedawnych wpadkach z wprowadzeniem na rynek nowych produktów oraz zmniejszyć stratę - wynika z wywiadu przeprowadzonego przez serwis Mobile Today z menedżerem ds. sprzedaży w brytyjskim oddziale firmy.

Rok 2010 ma być kluczowy dla Sony Ericssona. W tym czasie firma planuje odbudować swoją reputację po niedawnych wpadkach z wprowadzeniem na rynek nowych produktów oraz zmniejszyć stratę - wynika z wywiadu przeprowadzonego przez serwis Mobile Today z menedżerem ds. sprzedaży w brytyjskim oddziale firmy.

W przeprowadzonym przez serwis wywiadzie Nathan Vautier stwierdził, że rok 2010 będzie bardzo ważny dla firmy Sony Ericsson zarówno na rynku brytyjskim, jak i globalnym. W tym czasie na rynku ma się pojawić szereg nowych propozycji oraz pierwsze rezultaty mają dać działania wprowadzone na rzecz poprawy wizerunku firmy.

Przypomnijmy, że przełom roku nie był dla Sony Ericssona zbyt udany. Wtedy to z rynku brytyjskiego, ze względu na problemy z oprogramowaniem, wycofany został model Satio, natomiast premiera X10 przesuwana jest z miesiąca na miesiąc. Szerzej o tym pisaliśmy w tej, tej oraz tej wiadomości.

Tymczasem Sony Ericsson wdrożył już odpowiednie procedury, które miałyby zapobiec podobnym przypadkom w przyszłości. Chodzi tu m.in. o zmianę struktury organizacji oraz kluczowe wskaźniki wydajności (KPI), czyli wskaźniki wykorzystywane w procesie realizacji celów.

W 2010 roku Sony Ericsson wprowadzi na rynek od 14 do 16 nowych modeli telefonów. Część z nich należeć będzie do serii Walkman. Znajdą się w nich również urządzenia przeznaczone dla segmentu prepaid, czyli w cenach nie wyższych, niż 100 funtów.

W nowych produktach znajdą się najbardziej popularne systemy operacyjne. Będą to produkty Google (Android, jako platforma najbardziej perspektywiczna), Symbian Foundation (najbardziej popularna) oraz Microsoftu.

Strategia Sony Ericssona na rynku brytyjskim zakłada również wprowadzanie na rynek produktów zaspokajających potrzeby konkretnych grup odbiorców. Działania te nie będą skierowane na osiągnięcie konkretnego udziału w rynku, ale na dostarczenie produktów najbardziej przez niego potrzebnych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: mobiletoday, wł