DAJ CYNK

Rodzice dzieci mających komórki są... bardziej trendy

sirmark

Wydarzenia

Acxiom Polska przyjrzał się rodzicom, których pociechy posiadają własne telefony komórkowe.

Acxiom Polska przyjrzał się rodzicom, których pociechy posiadają własne telefony komórkowe.

Okazało się, że tacy rodzice posiadają pewne specyficzne cechy i stanowić mogą bardzo interesującą grupę konsumentów. Osoby te, w wieku 30-59 lat żyjące we wspólnym gospodarstwie domowym ze swoimi latoroślami, wykazują duże większe niż przeciętni ludzie w ich wieku, zainteresowanie komputerami i Internetem (36% w stosunku do 27% zainteresowanych osób w wieku 30-59 lat), grami komputerowymi (22% w stosunku 14% zainteresowanych osób w wieku 30-59 lat) czy słuchaniem muzyki (45% w stosunku 39% zainteresowanych osób w wieku 30-59 lat).

Rodzice dzieci posiadających telefony komórkowe nie tylko ochoczo korzystają z Internetu, ale wykorzystują go do wielu różnych aktywności min.: edukacji (53%), czytania i poszukiwania wiadomości (43%), korespondencji e-mail (32%) oraz gry on-line (20%).

Odpowiednio do deklarowanych zainteresowań chętnie kupują sprzęt RTV/AGD - 54% posiada komputer osobisty, 58% ma odtwarzacz CD, kolejne 56% - odtwarzacz DVD, 33% - odtwarzacz MP3, a 67% - aparat fotograficzny. Odsetek posiadaczy tego sprzętu wśród tej grupy wiekowej jest z reguły dużo niższy (o ponad 10%), co może świadczyć o wpływie dzieci na wyposażenie gospodarstw domowych.

Także pod względem korzystania z różnych instrumentów finansowych, rodzice ‘mobilnych’ dzieci wypadają dużo lepiej niż pozostałe osoby w ich grupie wiekowej. 62% z nich korzysta z karty płatniczej, 40% posiada kartę kredytową, a ponad 14% dokonuje operacji bankowych poprzez konta internetowe. Osoby te są także dużo bardziej skłonne do zaciągania finansowych zobowiązań za pośrednictwem pożyczek gotówkowych (29%) czy kredytów konsumpcyjnych (10%).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Acxiom Polska