Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Roczne przychody branży call centre przekraczają już 1 mld zł

Roczne przychody branży call centre przekraczają już 1 mld zł

LuiN 23 Września 2016 07:47

2 2

Już ponad miliard zł rocznie wynoszą przychody krajowego sektora zajmujących się obsługą klienta firm call centre. Dynamiczny rozwój nowych technologii sprawia jednak, że wymagania odbiorców takich usług także rosną. Branża będzie więc ewoluować w kierunku większego wykorzystania Internetu, szczególnie sieci społecznościowych oraz czatów. Trwają także fuzje i przejęcia.

Polskie call centre przechodzą w tej chwili intensywną fazę zmian, tzn. dochodzi do zakupów, połączeń przedsiębiorstw, również akwizycji poprzez zachodnie podmioty - wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Mariusz Odkała, prezes zarządu w przedsiębiorstwie Teleperformance Polska. Trudno oceniać aspekty finansowe tych ewolucji, sądzę, że konsolidacja rynku w tym momencie nie jest przypadkiem. Jeśli natomiast chodzi o popyt, szczególnie na obsługę posprzedażową klienta, to uważam, że w dalszym ciągu będzie się on rozwijać bardzo intensywnie.



Jak wynika z najnowszej edycji raportu Rynek call center i contact center w Polsce, specjalizującej się w analizach branż Europy Środkowej i Wschodniej pracowni PMR, szacunkowe przychody blisko 160 podmiotów tego sektora działających w Polsce w 2015 roku wyraźnie przekroczyły 1 mld zł i w stosunku rocznym zwiększyły się o 7,5%. Progres ten był o 0,5% wyższy niż podczas poprzednich dwunastu miesięcy.

Wydaje się, że Polska jeszcze jest dosyć dziewiczym rynkiem, jeśli chodzi o obsługę relacji z klientem - twierdzi Mariusz Odkała. Sądzę, że zarówno my, jak i nasi konkurenci w najbliższych latach będziemy przeżywać boom i notować wzrosty wskaźników, takich jak na przykład liczba obsługiwanych klientów. Nacisk powinien być jednak położony na nowe kanały.

W tej chwili, jak zauważa Mariusz Odkała, branża call centre w zasadzie w całej Europie i na świecie najczęściej wykorzystuje telefon, słynne 0800 i 0801. W ten zazwyczaj sposób konsumenci kontaktują się z firmami w celu zadania pytania, czy wyjaśnienia swojego statusu wobec przedsiębiorstwa. Nowe technologie natomiast, jak wiadomo, rozwijają się coraz szybciej. Do dyspozycji firm są obecnie na przykład social media czy czat, ale do uruchomienia takich kanałów konieczne są doświadczone i wykształcone kadry.




Musimy mieć odpowiednie zespoły i modele zarządzania nimi, aby rozwijać organizację tak, żeby zagwarantować klientom, firmom globalnym i lokalnym brandom bardzo dobrą jakość obsługi - wyjaśnia Mariusz Odkała. Dlatego zatrudniamy bardzo młodych ludzi, niezwykle dynamicznych. Będziemy rozwijać strategie personalne, które pozwolą dostosować poziom wykształcenia i umiejętności pracowników do wymogów usługi. Jest to również związane z szeregiem inicjatyw, które centra muszą podejmować po to, żeby jak najdłużej zatrzymać pozyskanego już pracownika. Zdecydowanie w tej chwili mamy do czynienia z rynkiem pracy zatrudnionego. Musimy więc myśleć inaczej, by dopasować się ewoluujących warunków.

Mimo tego oparte o komunikację telefoniczną call centre, zdaniem Mariusza Odkały, powoli zmieniać się będą w korzystające z różnych kanałów dotarcia do konsumenta lub petenta tzw. contact centre.

Na rynku mamy już kilku działających w ten sposób graczy świadczących usługi zarówno dla podmiotów polskich, jak i zagranicznych - zauważa Mariusz Odkała. Firmy te przeżywają w tej chwili wzrost, rozkwit swojej działalności. W call center sytuacja jest nieco inna.

Wśród 90 największych zbadanych przez PMR komercyjnych podmiotów tej branży przeważają firmy średniej wielkości, mające od 51 do 200 stanowisk telemarketerskich. Firmy większe, zdaniem analityków, odpowiadają za około jedną czwartą całego rynku. Największe, dysponujące ponad 500 stanowiskami, zajmują 4%, a zatrudniające mniej niż 50 osób mikropodmioty - ok. 9%.

Wydaje się, że dla Polski perspektywy tego sektora są nadal świetlane - prognozuje Mariusz Odkała. Jeszcze kilka, kilkanaście lat albo i więcej będziemy mogli świadczyć usługi dla firm globalnych czy regionalnych. Outsourcing będzie bowiem coraz popularniejszy także wśród krajowych przedsiębiorstw.

Źródło tekstu: newseria     

w sumie: 7
  • 0

    1. ~Mobile  2016-09-23 08:31:32  host: public-gprs350969.centertel.pl

    Strona mogła by być bardziej dostosowana do urządzeń mobilnych

  • 0

    2.  2016-09-23 08:33:31

    @1, Mobile - otwórz m.telepolis.pl

  • 0

    3. ~Liwiusz  2016-09-23 10:06:02  host: user-94-254-168-241.play-internet.pl

    @2 - przydałoby się automatyczne otwieranie "m." w telefonie, bo teraz jak z aplikacji RSS wchodzę nawet przez telefon, to otwiera się strona desktopowa.

  • 0

    4.  2016-09-23 10:09:51

    @3, Liwiusz - w mobilnych przeglądarkach internetowych zawsze wskakuje m.telepolis.pl, no chyba, że ktoś ma wymuszony tryb desktopowy w ustawieniach. Każdy telefon, który recenzowaliśmy (kilkaset modeli) upierał się przy wersji mobilnej. Być może da się coś zmienić w ustawieniach Twojej aplikacji do RSS-ów?

  • 0

    5.  2016-09-23 10:12:37

    Dodam, że układ adresów nie zmienia się w wersji mobilnej, więc wprowadzenie na pasku adresu "m." przed telepolis.pl powoduje wyświetlenie się strony w wersji mobilnej.

  • 0

    6. ~Templariusz  2016-09-26 10:39:23  host: 85.219.170.98

    A może przeróbcie stronę na responsywną?

  • 0

    7. ~  2016-09-27 21:02:40  host: chaos.tpnet.pl

    Call centra dzwonią na "wylosowane" numery. Gdzie są GIODO, UOKiK, UKE i inne pajace na wysokopłatnych stołkach?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-82-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.