Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości RIM walczy informacją o liczbie nowych klientów

RIM walczy informacją o liczbie nowych klientów

Q! 7 Lipca 2011 21:43

0 0

Research In Motion, producent urządzeń BlackBerry, po raz pierwszy od listopada 2011 roku podał oficjalne, poza finansowymi, wyniki swojej działalności. Tym razem dotyczą one liczby nowych klientów.



Jak informuje RIM, w ciągu ostatnich niecałych 3 tygodni podłączył on do swoich usług BlackBerry 1 mln nowych klientów z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Taka informacja pojawiła się w serwisie społecznościowym Twitter.




Dlaczego jest ona taka ważna? Otóż od listopada 2010 roku RIM zaprzestał informowania o swoich wynikach. Od początku roku sytuacja zaś potoczyła się błyskawicznie - cena akcji firmy spadła o połowę, udziały w rynku również znacznie, nowe urządzenia notują spore opóźnienia premier, a do tego czarne chmury zawisły nad RIM.

Informacja o liczbie nowych klientów może oznaczać, że RIM nie złożył jeszcze broni. Walka o utrzymanie się na powierzchni wciąż trwa, a pomóc w tym mogą informacje, że operatorzy którzy oferują usługi BlackBerry muszą odprowadzać firmie z tego tytułu dodatkowe należności.

Oznacza to, że RIM czerpie dodatkowe przychody nie tylko ze sprzedaży swoich urządzeń, ale również usług. Są one na tak wysokim poziomie, że firma może się pochwalić drugą na rynku co do wielkości marżą na swoje usługi (zaraz za Apple). Informacja ta dobrze wpłynęła na inwestorów - podczas dzisiejszego notowania NASDAQ wartość akcji firmy wzrosła przed południem o 3%.

Źródło tekstu: Reuters, wł     

Dodaj do:
w sumie: 9
  • 0

    1. ~  2011-07-07 21:57:35  host: ddx228.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Research In Motion, producent urządzeń BlackBerry, po raz pierwszy od listopada 2011" - chyba od listopada 2010...

  • 0

    2. ~SeT  2011-07-07 21:57:35  host: vpn13.serwerownia.eu

    "po raz pierwszy od listopada 2011" To już się nauczyliście w czasie podróżować??

  • 0

    3. ~  2011-07-07 22:12:27  host: ddx228.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @2: Dzięki, za takie jakby uzupełnienie mojej opinii, bo o tym fragmencie zapomniałem... Ale kto wie, może w listopadzie 2011 RIM znowu zaprzestanie podawać informacje na swój temat - jak nie, to pozywam Telepolis do sądu o podawanie nieprawdziwych informacji hehe

  • 0

    4. ~fism  2011-07-07 23:36:57  host: 87-205-45-94.adsl.inetia.pl

    Wiem, że się strasznie czepiam, ale... "Otóż od listopada 2011 roku RIM zaprzestał informowania o swoich wynikach." powinno być chyba z dopiskiem "na temat ilości nowych użytkowników" :-) Bo ogólnie o wynikach to informuje :)

  • 0

    5. ~Ponadprzeciętniak  2011-07-07 23:40:00  host: ddx228.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To mi wygląda na czas przeszły niedokonany...

  • 0

    6. ~fism  2011-07-07 23:40:05  host: 87-205-45-94.adsl.inetia.pl

    A jeśli mogę jeszcze dodać to "pomóc w tym mogą informacje, że operatorzy którzy oferują usługi BlackBerry muszą odprowadzać firmie z tego tytułu dodatkowe należności." zabrzmiało jak przeciek ;-) A te informacje są jawne, tak samo jak to, że "RIM czerpie dodatkowe przychody nie tylko ze sprzedaży swoich urządzeń, ale również usług.". Stanowią one 20% z dochodu kwartalnego za zeszły kwartał :-)

  • 0

    7. ~  2011-07-07 23:41:36  host: public-gprs153206.centertel.pl

    nie nazwalbym walka o utrzymanie na powierzchni - pozyskanie 1M klientow w 3 tyg., bez przesady! utrzymanie albo lekki spadek ogolnej bazy klientow to juz bardziej.

  • 0

    8.  2011-07-08 08:15:38

    1 mln nowych klientów nie oznacza wcale 1 mln sprzedanych nowych słuchawek, a to jednak spora różnica. Przy obecnych cenach pakietów internetowych nawet BIS w Play nie jest już jakimś specjalnym rarytasem.

  • 0

    9.  2011-07-08 15:31:22

    @9 może i nie jest, szczególnie pod względem szybkości internetu, ale poczta i programy dedykowane BB, to BIS jest naprawdę fajny, ale za 10zł za miesiąc.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-22-61-134.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet