DAJ CYNK

REM: mamy do czynienia z dezawuacją pracy UKE

WitekT

Wydarzenia

Po liście otwartym Prezes UKE w związku z publikacjami podważającymi prawidłowość przeprowadzonego przetargu na częstotliwości E-GSM oraz godzącymi w dobre imię Urzędu, Rada Etyki Mediów wydała oświadczenie w tej sprawie.

Po liście otwartym Prezes UKE w związku z publikacjami podważającymi prawidłowość przeprowadzonego przetargu na częstotliwości E-GSM oraz godzącymi w dobre imię Urzędu, Rada Etyki Mediów wydała oświadczenie w tej sprawie.

O liście otwartym prezes UKE Anny Streżyńskiej do Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich pisaliśmy w tej wiadomości. Oto pełna treść oświadczenia-odpowiedzi Rady Etyki Mediów:

Rada Etyki Mediów wyraża dezaprobatę wobec publikacji niektórych mediów dotyczących działalności Anny Streżyńskiej prezes UKE i kierowanego przez nią urzędu.

W artykułach opublikowanych przez "Newsweek" ( "Mecenas regulatorów" 26.01.2009), "Wprost" ("Nietykalna Streżyńska" 23.03.2009) oraz w wywiadzie na łamach "Pulsu Biznesu" ("Szukają haków na Annę Streżyńską" (29.01.2009) powtarzają się, niemal dosłownie, te same opinie sugerujące nieuczciwość przeprowadzonych ostatnio przez UKE przetargów.

Autorzy nie podają argumentów, które by o tym świadczyły, ale formułują podejrzenia oparte na nader wątłych przesłankach, takich jak znajomość Anny Streżyńskiej z osobami aktualnie lub dawniej związanymi z branżą komunikacji elektronicznej i mającymi wpływ na sytuację w tej branży, obecność na środowiskowym jubileuszu itp.

Asekurują się przy tym stawiając zarzuty o prawdopodobnych korupcyjnych powiązaniach w formie pytań, na które prezes UKE odpowiada jednoznacznie, wyjaśniając powody swego postępowania. oraz informując o skierowaniu do ABW wniosku o pilne zbadania sprawy.

Zdaniem REM mamy do czynienia z chęcią zdezawuowania pracy UKE i osiągnięć prezes tego urzędu w dziele przezwyciężania monopoli i zwiększania konkurencyjności w sferze komunikacji elektronicznej, a także z oczernianiem osoby Anny Streżyńskiej.

Stanowi to naruszenie zapisanych w Karcie Etycznej Mediów zasad: prawdy, uczciwości, szacunku i tolerancji oraz kierowania się przede wszystkim dobrem odbiorcy, któremu tego rodzaju publikacje szkodzą, wprowadzając zamęt i rodząc podejrzliwość wobec instytucji oraz osób publicznych.

Warszawa 6.4.2009

Ankieta
34%
19%
18%
16%
12%

Wszystkich głosujących: 780


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE