Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Reklamy mobilne w natarciu, klienci w odwrocie

Reklamy mobilne w natarciu, klienci w odwrocie

Q! 18 Listopada 2010 12:53

0 0

Reklamy mobilne poprzez SMS w pięciu największych krajach Europejskich (EU5) dosięgnęły już telefony 100 mln klientów - wynika z danych przedstawionych przez comScore.



We wrześniu 2010 roku 43,6% mieszkańców Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii oraz Włoch otrzymało na swoje telefony reklamę za pomocą wiadomości SMS. Najczęściej były to informacje na temat produktu, usługi oraz marki.

Największą liczbę interakcji zanotowały wiadomości pochodzące od instytucji charytatywnych oraz organizacji non profit (11,6%). Na drugim miejscu znalazły się SMS-y z bonami oraz zniżkami (10,3%), a na trzecim - konkursowe (7,3%).




Z drugiej strony 57 mln klientów w ogóle nie reagowało na reklamy mobilne, wyświetlane np. podczas przeglądania stron internetowych poprzez telefony. Przy czym użytkownicy smartfonów byli narażeni na ich oglądanie dwa razy częściej, niż właściciele tradycyjnych telefonów.

Najwięcej reklam mobilnych wyświetlanych jest na ekranach smartfonów brytyjskich (dwie trzecie wszystkich) oraz francuskich. I to właśnie właściciele tego typu urządzeń najczęściej nie oglądają prezentowanych im przez reklamodawców treści.

We wrześniu mieszkańcy EU5 najczęściej korzystali na swoich telefonach z wiadomości tekstowych (82,1%), aplikacji (26,2%, nie wliczając tych preinstalowanych) przeglądania sieci (27,7%). Na kolejnych miejscach znalazło się słuchanie muzyki (25,2%) oraz korzystanie z sieci społecznościowych lub blogów (16,7%).

Źródło tekstu: cellular-news     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 3

    1. ~ala  2010-11-18 13:45:02  host: 93-181-162-129.as.kn.pl

    nic tak nie denerwuje jak nachalna reklama, którą trudno wyłączyć, czy niechciany SMS/MMS - człowiek się dekoncentruje bo akurat czeka na wiadomość a tu jakaś reklama... Owszem dyskretna tekstowa np. Google, może być, lecz zasłaniająca treść strony czy ukryty guzik X, powinna być zakazana... Już nie pisze o grających, a właściwie ryczących przy których zawału można dostać. Miło by było, jak producenci by wprowadzili czarne listy - samodzielnie definiowane na rozmowy/sms/mms. A operatorzy możliwość ustanowienia filtrów - coś jak SPAM w e-mailach. Nie są to wielkie koszty, zważywszy na fakt iż teraz wszystko jest "all in one", centrala by to spokojnie mogła robić.

  • 2

    2. ~bzz  2010-11-18 14:02:20  host: korp14.avistamedia.pl

    1 - Zgadzam się - takie reklamy zasłaniające treść, z poukrywanymi przyciskami X powinny być zakazane. A blokowanie niechcianych smsów (tworzenie czarnych list właśnie) po numerach nadawców już istnieje. Wszystko za sprawą miniaturowych aplikacji.

  • 1

    4.  2010-11-18 14:18:58

    na reklamodawcow mozna miec inny sposob-nie kupowac rzeczy ktorych oni tak usilnie reklamuja...moze wtedy cos pomoze

  • 1

    5. ~  2010-11-18 14:42:34  host: z20-07.opera-mini.net

    Szczególnie telefony na Androidzie naraźone na spam

  • 1

    6. ~  2010-11-18 15:03:28  host: z20-06.opera-mini.net

    @3 to dlaczego sam umieściłeś adres strony w polu nick? Wg ciebie to nie jest reklama. /Marian

  • 2

    7. ~xad  2010-11-18 16:18:52  host: axa103.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @5 Dlatego wymyślono takie programy jak "AdFree" do blokowania takich reklam, wystarczy root i reklamy nam nie przeszkadzają bo ich niema :)

  • 3

    8. ~bez_spamu  2010-11-18 17:19:53  host: adcm176.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Początkowo w orangutanie męczyli mnie tymi reklamami. Przez miesiąc musiałem atakować BOK mailami by ten spam wyłączyli. Bywało że dostawałem w odpowiedzi pytanie "a co panu przeszkadzają te sms'y" Myślałem że padne... No ale w końcu reklamy zablokowali, i od pół roku nie dostałem żadnej. Polecam wszystkim żądać zablokowania tego dziadostwa.

  • 2

    9.  2010-11-18 19:45:07

    #8: jakby mi tak opertor odpisal, to jak Boga kocham juz by mnie w tej sieci nie bylo, na szczescie w Erze i Play nie bylo takiego problemu, od poczatku blokowalem reklamy, polaczenia premium i nigdy nic nie przyszlo

  • 1

    10. ~impassive  2010-11-18 20:58:49  host: ip-94-42-9-179.multimo.pl

    3. Mnie CT Creative Team przysłał spam na świeży playowski numer. 9. Dziewięć lat się użerałem z BOA Ery. Nie potrafili zrozumieć, że jak nie wyraziłem zgody na przetwarzanie danych do celów marketingowych, to nie chcę dostawać reklamowego śmiecia (big brotery, "idź na referendum" i inne mercedesy). Dopiero jak zmieniłem operatora na takiego, który traktuje mnie poważnie, przestałem dostawać spam.

  • 0

    11. ~  2010-11-19 00:30:48  host: z03-09.opera-mini.net

    Nie wyrażać zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych przy podpisywaniu umowy. To skutecznie zamyka temat śmieci od operatora. Nie wysyłać też żadnych smsów na lipne pseudokonkursy i badziew tapetowy. Śmieciarze typu mobilie,wapstery i inne wtedy nie atakują.

  • 0

    12. ~PRACOWNIK ORANGE  2010-11-19 09:15:22  host: 94.42.115.21

    "Najwięcej reklam mobilnych wyświetlanych jest na ekranach smartfonów brytyjskich (dwie trzecie wszystkich) oraz francuskich. I to właśnie właściciele tego typu urządzeń najczęściej nie oglądają prezentowanych im przez reklamodawców treści." - To ciekawe bo ja mam już dość reklam spamujących mi telefon a mieszkam w Polsce. Ciekawe ile oni tam muszą mieć reklam. 10 dziennie??

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-185-160.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.