Blisko 450 mln zł wydali na reklamę operatorzy sieci komórkowych w zeszłym roku. W tym roku zapowiada się ostrzejsze bombardowanie.
Operatorzy coraz bardziej stawiają w reklamach na absurd, humor i seks. Według najnowszych danych cennikowych zebranych przez firmę Expert Monitor, Polkomtel wydał na reklamy i tak najmniej spośród operatorów komórkowych - 221,9 mln zł. Wyprzedziło go PTC z 260 mln zł i Centertel - 256,7 mln zł. Dane te nie uwzględniają jednak wysokich rabatów (w przybliżeniu połowa wydanej kwoty), a także reklamy zewnętrznej. Na tę ostatnią operatorzy - według szacunków firmy Media Watch - wydali łącznie blisko 100 mln zł (tu rabaty są znacznie mniejsze).
Z nieoficjalnych informacji wynika, że kabaret Mumio dostaje ponad 50 tys. zł honorarium za odcinek. Niby niedużo, zważywszy że znany aktor za udział w reklamówce może dostać okrągły milion,
z drugiej jednak strony spotów z Mumio powstało już ponad 20.
W tym roku na komórkowym rynku ma się pojawić czwarty operator komórkowy. P4 wybiera dostawców sprzętu i planuje start w drugiej połowie tego roku. Wcześniej mogą zaoferować swoje usługi tzw. operatorzy wirtualni. Ożywili się też producenci telefonów (zwłaszcza Nokia i Samsung), wynajmując coraz więcej tablic reklamowych.
Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza