DAJ CYNK

Reklama Orange niezgodna z kodeksem etyki

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama Orange pod hasłem "Teraz Ty wybierasz, jaki chcesz mieć numer" jest niezgodna z kodeksem etyki.

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama Orange pod hasłem "Teraz Ty wybierasz, jaki chcesz mieć numer" jest niezgodna z kodeksem etyki.

Autor skargi swój wniosek argumentował następująco: Po zakupie startera za 5 zł miałem do wyboru numery podane przez sieć Orange, natomiast żeby wybrać swój numer, mogę wybrać wyłącznie cztery cyfry, co jest niezgodne z przekazem reklamowym, w którym zaznaczone jest wyraźnie, że mogę wybrać swój numer telefonu - podkreśla osoba oskarżająca.

Przypomnijmy, że chodzi o tę reklamę.



Orange odpiera zarzuty twierdząc, że zgodnie z opisem na opakowaniu startera, klient może dokonać wyboru numeru na trzy sposoby: zaproponowany z listy, losowy lub po ulubionych cyfrach. Użyte w reklamie sformułowanie masz do wyboru tysiące dostępnych numerów ma wyraźnie wskazywać, że pula dostępnych numerów jest ograniczona.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że reklama narusza normy kodeksu etyki, wykorzystuje brak wiedzy i doświadczenia klientów oraz nadużywa ich zaufania. Zespół orzekający oparł swój werdykt na animacji, na której obracają się wszystkie cyfry numeru telefonu, co wyraźnie sugeruje, że wybrać można wszystkich dziewięć cyfr, a nie cztery lub pięć, jak ma to miejsce w praktyce.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: press; wł