Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Reklama Heyah z Leninem narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy

Reklama Heyah z Leninem narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy

LuiN 17 Kwietnia 2013 10:13

6 5

Zespół orzekający dopatrzył się naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy w reklamie Heyah wykorzystującej wizerunek Włodzimierza Lenina.

W myśl orzeczenia Rady Reklamy, reklama Heyah wykorzystując wizerunek Władimira Iljicza Uljanowa, czyli Włodzimierza Lenina do promowania oferty telefonii komórkowej nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie jest zgodna z dobrymi obyczajami.

Zdaniem zespołu orzekającego reklama ta, może zagrażać moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Użycie wizerunku Lenina w tej kampanii reklamowej jest jawnym brakiem poszanowania narodowych wartości, a przede wszystkim pamięci ludzi, którzy zginęli przez komunizm lub zostali w jego wyniku jakkolwiek pokrzywdzeni - czytamy w uzasadnieniu.




Zespół orzekający podkreślił, że tak ogromna ilość skarg złożonych na reklamę Heyah świadczy o tym, że reklama miała negatywny odbiór społeczny.

W związku z powyższym, na podstawie pkt 37 ust. 1) lit c) Regulaminu Rozpatrywania Skarg, Rada Reklamy uznaje, że reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Stronom przysługuje prawo do odwołania się od uchwały zespołu orzekającego w terminie 10 dni od daty doręczenia uchwały. Podstawę odwołania mogą stanowić wyłącznie nowe fakty i dowody, nieznane zainteresowanej stronie w dacie podjęcia uchwały.

Źródło tekstu: Rada Reklamy     

Dodaj do:

Tagi: heyah | rada reklamy

w sumie: 10
  • 1

    1. ~r  2013-04-17 10:30:00  host: public-gprs691142.centertel.pl

    A czy ulianowicz i jego spadkobiercy dostali jakieś tantiemy za wykorzystanie wizerunku?? To jest dopiero skandal

  • 1

    2. ~APS  2013-04-17 10:39:53  host: static173.debica229.tnp.pl

    Dostali startery...:)

  • 2

    4. ~Lucas  2013-04-17 10:45:30  host: 91-231-53-130.holicon.pl

    Komunizm tak samo jak demokracja ma ludzi zarówno którzy zostali pokrzywdzeni przez system jak i wiedzie im się lepiej..

  • 2

    6. ~  2013-04-17 11:15:11  host: ip-78-30-101-67.free.aero2.net.pl

    Tyle czasu zajęło im ustalenie tego? Kto to ustalał? Banda starych pryków śliniących się na widok golizny w reklamach?

  • 1

    7.  2013-04-17 11:29:04

    Lucas (4), tak tylko liczą się proporcje, które to są diametralnie różne.

  • 2

    10.  2013-04-17 12:48:30

    Łowca Jeleni (9), że co? Zaledwie klika miesięcy temu. Tu masz o tym wzmiankę: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/heyah-tlumaczy-sie-z-lenina-w ideo-,2,3,27207.html

  • 1

    12. ~krs  2013-04-17 13:51:24  host: 217.153.234.81

    Wykorzystanie wizerunku Lenina tak samo jakby to było wykorzystanie wizerunku Hitlera w pozytywnym przekazie powinno zostać surowo ukarane

  • 0

    14. ~Altair  2013-04-17 14:28:44  host: 213-238-79-48.adsl.inetia.pl

    ~13 pominę kwestię, że nikt nie chce zbanowania kwejków demotywatorów, a tam dyktatorzy pojawiają się codziennie :D

  • 1

    16. ~tomson  2013-04-17 14:50:09  host: static-62-233-216-82.devs.futuro.pl

    @up masz rację ( generalnie) ale prawda leży po środku... niestety.

  • 0

    21. ~  2013-04-18 07:18:06  host: v30-08.opera-mini.net

    Prawda jest taka, że dzisiejsze dzieci i młodzież w 95% nie wiedzą kto to jest Lenin, więc o co im chodzi z tym zdaniem: "Zdaniem zespołu orzekającego reklama ta, może zagrażać moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży."?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-143-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.