DAJ CYNK

Rebranding TP na Orange - oficjalnie

WitekT

Wydarzenia

Zarząd Telekomunikacji Polskiej podjął dziś decyzję o rebrandingu całości usług stacjonarnych. Oznacza to, że do 30. czerwca Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP. Rebranding nie oznacza połączenia TP Centertelu, które nadal pozostaną osobnymi spółkami.

Zarząd Telekomunikacji Polskiej podjął dziś decyzję o rebrandingu całości usług stacjonarnych. Oznacza to, że do 30. czerwca Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP. Rebranding nie oznacza połączenia TP Centertelu, które nadal pozostaną osobnymi spółkami.

Orange Brand Services Limited pokryje 100% kosztów związanych ze zmianą marki. Opłaty licencyjne wyniosą 1,6% przychodów objętych rebrandingiem, z wyłączeniem części hurtowej i mniejszą opłatą dla głosowej telefonii stacjonarnej dla klientów indywidualnych (ograniczy się do kilkunastu mln zł rocznie). Gdyby rebranding rozpoczął się 1. stycznia 2011 roku, to łączna dodatkowa opłata licencyjna za rok 2011 wyniosłaby poniżej 75 mln zł.

Sam proces rebrandingu salonów już się zaczął, o czym TELEPOLIS.PL informowało jako pierwsze. 1. kwietnia Centertel przestanie sprzedawać stacjonarne usługi TP w modelu WLR i BSA.

TP przewiduje, że objęcie marką Orange oferowanych przez nią produktów będzie miało pozytywny wpływ na przychody i rentowność usług, a także przyczyni się do wzrostu satysfakcji klientów oraz ograniczenia spadku użytkowników w sektorze stacjonarnym. Zmiana marki zapewni też odświeżenie wizerunku Spółki - Orange kojarzona jest jako bardziej przyjazna, nowoczesna i godna zaufania. Ponadto, dzięki rebrandingowi TP będzie miała również dostęp do większej ilości innowacyjnych rozwiązań z Grupy FT, co ma przełożyć się na konkretne korzyści dla klientów.

Marka Orange została po raz pierwszy wprowadzona w kwietniu 1994 roku na rynku brytyjskim, a na rynku polskim jest obecna od września 2005 roku. W 2011 roku z oznaczonych nią usług korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. Jej wartość została oszacowana na 17,6 mld dolarów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska