Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rarka w Mixplusie: UOKiK wygrywa w sądzie

Rarka w Mixplusie: UOKiK wygrywa w sądzie

LuiN 12 Listopada 2013 18:33

9 1

29 groszy za minutę do wszystkich - reklama operatora sieci Plus wprowadzała konsumentów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK nakładającą na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 1,8 mln zł.



Wyrok SOKiK dotyczy decyzji UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że reklamy operatora sieci Plus (emitowane we wrześniu 2009 roku), wprowadzały w błąd informując, że stawka 29 groszy za minutę dotyczyła każdego połączenia głosowego w usłudze MixPlus. Tymczasem cena ta obowiązywała jedynie pod warunkiem wykupienia przez użytkownika dodatkowego, pakietu usług i pełnego wykorzystania limitu minut przyznanego w ramach tego pakietu. W opinii Urzędu, konsument pod wpływem wprowadzających w błąd reklam Polkomtela mógłby zdecydować się na skorzystanie z oferty, czego nie zrobił by gdyby został rzetelnie poinformowany o jej warunkach. Wprowadzanie konsumentów w błąd jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.




Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK podtrzymując karę pieniężną w wysokości 1 859 067 zł, nakaz publikacji decyzji w całości w serwisie internetowym przedsiębiorcy oraz nakaz publikacji sentencji decyzji w dzienniku ogólnopolskim. Wyrok SOKiK w Warszawie z 8. listopada 2013 r. (XVII AmA 54/12) nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

Zobacz: UOKiK: 1,86 mln zł kary dla Polkomtelu za wprowadzanie w błąd

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: mixplus | plus | rarka | uokik

w sumie: 8
  • 7

    1. ~Piotrek  2013-11-12 18:43:57  host: 178.182.111.157.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    RARka - kiedy to było... nasze sądy mają tempo :-(

  • 0

    2. ~abc  2013-11-12 18:49:19  host: public-gprs420282.centertel.pl

    powoli powoli a sad zygusiowi dopie.. haha :D no i dobrze :) reklamy w plusie sa oszukancze

  • 2

    3. ~  2013-11-12 18:50:25  host: user-94-254-128-69.play-internet.pl

    Lepiej późno niż wcale

  • -1

    4. ~Red  2013-11-12 18:52:32  host: staticline-31-182-78-110.toya.net.pl

    To teraz czekamy na kary dla Orange i P4 bo ci to ściemę maja opanowana do perfekcji.

  • 2

    5. ~  2013-11-12 19:02:23  host: ip-93-154-139-35.free.aero2.net.pl

    To reklamy jeszcze za Bauca, masakra, 5-7 lat nasze sądy wydają wyrok. Niebywałe.

  • 2

    8.  2013-11-12 19:31:36

    I bardzo dobrze. Zawsze, niezależnie, kto jest karany za podobne oszustwa, jestem po stronie UOKiKu, ale czas jaki sądy tracą jest wręcz nie do pomyślenia. Za odwoływanie się od słusznie nałożonych kar, telekomy powinny płacić dodatkową karę, koszty postępowania sądowego oraz odsetki od chwili wydania decyzji. Może wtedy skończyłoby się takie "odkładanie płatności w czasie"

  • 0

    9. ~Ty  2013-11-13 07:47:42  host: n13-10-04.opera-mini.net

    Jestem za uokik kiedyś mi pomogli. Dobrze że są jeszcze takie instytucje.

  • 0

    10. ~bolo  2013-11-13 08:46:01  host: 37.31.84.255.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    te kary UOOIK, wszystko ok, tylko za to wszystko zapłacą obecni i przyszli klienci Plusa, i tak sobie to wrzucą w koszty a z marży nie zjadą...i tak robią/zrobią wszyscy ukarani operatorzy, mnie Uokik też kiedys pomógł w walce z Erą pięknie wygrałem - jednak boją się tego urzedu-dlatego niech więcej działają niż karają.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-78-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet