Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Raport o stanie rynku w 2006 roku

Raport o stanie rynku w 2006 roku

sirmark 1 Maja 2007 12:11

0 0

UKE opublikował raport o stanie rynku telekomunikacyjnego za 2006 rok. Jest to już czwarty tego typu raport, a obowiązek publikacji wynika z Prawa Telekomunikacyjnego.

Raport został przygotowany na podstawie informacji uzyskanych od przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Ponadto na potrzeby niektórych analiz i zestawień wykorzystano ogólnodostępne informacje, raporty oraz opracowania zamówione w 2006 roku na potrzeby Urzędu.

Informacje o rynku zostały przedstawione przede wszystkim w postaci udziałów przedsiębiorców telekomunikacyjnych w poszczególnych dziedzinach działalności telekomunikacyjnej. Dane za rok 2006 prezentowane są głównie w zestawieniach z danymi za lata ubiegłe. Jednak w niektórych przypadkach nie zawsze było możliwe dokonanie takich porównań z uwagi na zmiany definicji wskaźników usług telekomunikacyjnych lub metodologii badań.




Raport zawiera również szczegółowe opracowania dotyczące zmian cen usług telekomunikacyjnych, w tym nie publikowana jeszcze analiza zmian cen w zakresie usług telefonii ruchomej powstała w oparciu o zdefiniowane przez UKE i wyliczone przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych koszyki cen oraz na podstawie koszyków międzynarodowych skonstruowanych w oparciu o założenia firmy Teligen.

Zobacz: Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2006 roku (plik PDF; 2,4 MB).

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 0

    1.  2007-05-01 12:39:13

    skrót: tĘpA ma dominacje ale jej opada na rynku stacjonarek. komórkowców jest 36,70 mln, spenetrowało sie 96,27%, 91% średniej UE, 54pln z łebka jest zysku :), 33,333% ma każdy op :), najwięcej biznesu ma plus, średnio 220pln na jedna kartę zysku...,

  • 0

    2. ~jojo  2007-05-01 12:43:45  host: eej14.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ... a najlepszym pre-paidem jest TT, choć zmiany wprowadzone w mobile... Ale wszystko przed nami. Era jak wiadomo wprowdza obniżki raczej na końcu. Dzięki temu są najlepiej dposaowane dla użytkowników TT.

  • 0

    3. ~  2007-05-01 12:54:07  host: 87-205-183-39.adsl.inetia.pl

    Chyba najlepiej dopasowane do rynku a nie użytkowników.

  • 0

    4. ~jojo  2007-05-01 13:51:47  host: eej14.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pierwsze nie musi wykluczać drugiego.

  • 0

    5.  2007-05-01 14:38:16

    # 2. Dzis troszkę porównywałem pre-paidy i stwierdzam że tak-tak jest gorszy od POP'a (nie)stety...

  • 0

    6. ~miliard  2007-05-01 15:21:23  host: 195.116.35.23

    Nie kapuję czegoś. Skoro Plus ma 32,7% użytkowników (i nie odbiega znacząco od Orange i Ery) a przy tym najbardziej wartościowe koszyki usług we wszystkich kategoriach użytkowników to jakim cudem ma tak znacząco niższe przychody?

  • 0

    7. ~B  2007-05-01 15:30:13  host: 85-31-230-157.marsoft.net

    cyber: może i lepszy w wyjątkowych sytuacjach, bo dla statystycznego użytkownika, jak wynika z raportu, T-T jest najlepszy. Z pewnością kryteria oceny były tu o wiele bardziej miarodajne, niż w raporcie przedstawionym swego czasu przez audytela ;)

  • 0

    8. ~gekon  2007-05-01 15:52:13  host: 212.2.101.24

    właśnie jeśli w 2006 PLUS przyniósł największy dochód i ma ponad 50% biznesu

  • 0

    9.  2007-05-01 15:56:52

    Czy wie ktos moze skad oni wzieli te dane: Ceny koszyków usług dla klientów indywidualnych. Ceny w poszczególnych koszykach usług dla mało, średnio i bardzo aktywnych klientów indywidualnych zostały obliczone przez operatorów wg następujących założeń: 􀂃 Klient mało aktywny - 25 minut rozmów wychodzących miesięcznie + 30 SMS, 42% rozmów do sieci stacjonarnej, 58% do sieci komórkowej (40% do własnej sieci, 18% do innych sieci komórkowych). Struktura ruchu dobowo: 38% w szczycie, 35% poza szczytem, 27% w weekend. 􀂃 Klient średnio aktywny - 75 minut rozmów wychodzących miesięcznie + 35 SMS, 36% rozmów do sieci stacjonarnej, 64% do sieci komórkowej (43% do własnej sieci, 21% do innych sieci komórkowych). Struktura ruchu dobowo: 47% w szczycie, 30% poza szczytem, 23% w weekend. 􀂃 Klient bardzo aktywny - 150 minut rozmów wychodzących miesięcznie + 42 SMS, 40% rozmów do sieci stacjonarnej, 60% do sieci komórkowej (42% do własnej sieci, 18% do innych sieci komórkowych). Struktura ruchu dobowo: 63% w szczycie, 22% poza szczytem, 15% w weekend. Tzn czy to jest poparte jakimis badaniami?

  • 0

    10.  2007-05-01 16:19:22

    a to mnie wqrza na maksa : "Najniższe koszty w 2006 roku odnotowała kolejny rok z rzędu Finlandia – 161,52 €. Różnica między Polską a najtańszą Finlandią wyniosła w 2006 roku 274,72 €, a między Polską i zajmującą 6 miejsce Wielką Brytanią tylko 46,33 €." - nie biorac pod uwagi sily nabywczej - mamy ponad 2 razy wieksze ceny niz w Finlandii :/

  • 0

    11. ~jojo  2007-05-01 17:38:55  host: eej14.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Cóż "CYBER" trzeba się pogodzić z wynikami tego rapotu, tak samo jak z rapoteem Audytela... ;-p

  • 0

    12. ~  2007-05-01 17:39:53  host: eej14.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczywiście raportem. ;-)

  • 0

    13. ~Kistel  2007-05-01 18:45:32  host: host-80-238-107-134.jmdi.pl

    bardzo aktywny klient 150 minut miesiecznie? to jak nazwac czleka wiszacego minimum 500 min do obcych i kolo 3500min w sieci? raju...

  • 0

    14. ~  2007-05-01 18:52:19  host: ip-89-174-122-48.multimo.gtsenergis.pl

    @9 Standardowy koszyk Telingen uzywany do porownywania kosztow uslug w roznych krajach ;-) Zreszta jest to napisane w raporcie

  • 0

    15.  2007-05-01 21:09:58

    jahu - ja miałem dyskusję z jojo na innym portalu , w sprawie biznesowych koszyków ;-) Też uważam, ze z nieba wzięli te porównania ;-) Nie dyskutuję nt. udziałó połączeń, bo akurat w moim przypadku trafili niemal idalnie - może ne z 25% poza sieć przesadzili, ale prawie - do 20% i tylko wyjątkowo jak mam zlecenie u kilku klientów spoza Plusa to to jest 30%, ale nigdy więcej się nie zdarzyło. Pytanie, skąd oni ceny do porówania wzięli? ALbo z cenników, ale nie uwzględnili w pełni możliwości cenników. Nie - nie biorę jak zwykle promocji pod uwagę - uważam za bzdurę porównywać oferty promocyjne - tylko cenniki. Sam zresztą nie korzystam z promocji bo to złudne jest ;-)

  • 0

    16.  2007-05-01 21:10:48

    jojo ad. 11. - już daj spokój z tym godzeniem się - do dupy są te porównania i tyle - już Ci to wykazałem ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-83-136.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.