DAJ CYNK

Ranking polskich marek telekomunikacyjnych

Ringu

Wydarzenia

Najsilniejszą polską marką, podobnie jak w roku ubiegłym, został Orlen. Wśród marek telekomunikacyjnych prym wiodą Era, Plus i Play. Przedstawiamy wyniki rankingu przeprowadzego na zlecenie Rzeczpospolitej.

Najsilniejszą polską marką, podobnie jak w roku ubiegłym, został Orlen. Wśród marek telekomunikacyjnych prym wiodą Era, Plus i Play. Przedstawiamy wyniki rankingu przeprowadzego na zlecenie Rzeczpospolitej.

Najsilniejsze polskie marki telekomunikacyjne

Poz.

Marka

Moc marki

2010

2009

1.

Era

518

530

2.

Plus

502

501

3.

Play

484

454

4.

Telekomunikacja Polska

458

492

5.

Era Tak Tak

434

457

6.

Heyah

432

411

7.

Simplus

419

466

8.

Neostrada

411

450

9.

Blueconnect

405

430

10.

Netia

385

392

11.

Aster

335

326

12.

Dialog

334

377

13.

Sami Swoi

331

353

14.

Multimedia

327

333

15.

Toya

309

342

16.

Vectra

299

335



Badanie zostało przprowadzone na próbie 1200 osób powyżej 15. roku życia z miast powyżej 20 tys. mieszkańców. Ankietowanym zadawano pytania dotyczące znajomości marek, ich zakupu i oceny w róznych wymiarach.

W analizie brano pod uwagę przybliżony udział marki w skali rynku, znajomość nazwy marki przez klientówi i tzw. priorytet w świadomości - czyli sytuacja w której ankietowany wymienia konkretny produkt jako pierwszy w danej kategorii.

Wartość marki zależy od jej siły, aczkolwiek niekoniecznie znaczy to, że silniejsza marka ma większą wartość. Należy wziąć także pod uwagę rodzaju rynku i jego wielkość.

Najbardziej wartościowe polskie marki
(wybór marek telekomunikacyjnych z rankingu ogólnego)

Pozycja

Marka

Wartość marki (mln zł)

Zmiana
wartości

2010

2009

2010

2009

4.

4.

TP

1813,4

2084,5

-13%

5.

5.

Era

1479,9

1584,0

-7%

9.

7.

Plus

1084,9

1193,3

-9%

22.

44.

Play

555,3

325,7

+70%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita