Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rakowski: w Polsce już jest tanio, pora na jakość

Rakowski: w Polsce już jest tanio, pora na jakość

WitekT 14 Sierpnia 2013 09:58

5 9

Myślę, że w najbliższym czasie decyzjami klientów w większym stopniu będą kierowały jakość i różnorodność oferty niż cena usług. Gdyż te w Polsce są już na bardzo niskim poziomie - mówi w wywiadzie dla serwisu Wirtualne Media Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile.

Jak dodaje, z jego obserwacji wynika, że oferty typu no limit nie do końca są najczęściej poszukiwanymi taryfami.




Oferty abonamentowe często posiadają w sobie dużą liczbę minut i SMS-ów do wykorzystania. Do tego atrakcyjny pakiet na transmisję danych. Jakby się temu przyjrzeć dokładniej, to oferty no limit dla takich klientów są zdecydowanie nieatrakcyjne, bo zwyczajnie są droższe. Oferty no limit cieszą się powodzeniem wśród klientów, którzy bardzo dużo korzystają z telefonu. Takich natomiast jest zdecydowanie mniej - mówi Rakowski.

Mówiąc o rebrandingu stwierdził, że z perspektywy czasu jeszcze lepiej widać, jakim sukcesem okazało się wprowadzenie marki T-Mobile do Polski. Przed pojawieniem się T-Mobile firma traciła klientów, a od rebrandingu, w każdym kwartale zyskuje kolejnych abonentów. T-Mobile odwrócił te trendy.

Źródło tekstu: Wirtualne Media     

Dodaj do:

Tagi: miroslav rakowski

w sumie: 48
  • -1

    31. ~  2013-08-14 13:05:50  host: v59-05.opera-mini.net

    26,Niemcy przecież,co ich twoja zgoda Polaku obchodzi ? takie podejście

  • 0

    32. ~  2013-08-14 13:11:50  host: v59-05.opera-mini.net

    co do samej marki to lepsza jest T-Mobile,globalna marka w USA i Europie więc chyba normalne że bardziej się chcą starać niż gdyby to była tylko "Polska" Era

  • 1

    33.  2013-08-14 13:15:58

    Najlepiej żeby było za złotówkę, a później pytania: dlaczego nie ma lte, czy nowych nadajników... Przy aktualnych cenach i tak jesteśmy już w czołówce.

  • -1

    34. ~  2013-08-14 13:33:11  host: v59-05.opera-mini.net

    33,gdzieś mam LTE w odległpści 5km w zabudowanym,mnie interesuje 2G i 3G,a czas na budowe 3G to mieli już od 2003 roku,na rynku zarabiają 17 lat,nadajniki to musi być inwestycja sieci za normalne ceny,jeśli sieci się to nie opłaca to może zwijać manatki

  • -1

    35. ~  2013-08-14 13:42:23  host: v38-05.opera-mini.net

    33-po tylu latach dojenia, trudno żeby było inaczej. 21- a skąd wiesz ile płacę , może więcej niż ty, a swoje wyobrażenia i stereotypy o innych wsadź sobie w buty.

  • -1

    36. ~  2013-08-14 14:08:40  host: v59-05.opera-mini.net

    w dodatku jeśli da się sieci wrzucić w koszty koszt budowy i utrzymania nadajników to się pewnie śmieją z takich którzy dbają o sieć bardziej niż o siebie

  • -1

    37. ~  2013-08-14 14:10:23  host: v59-05.opera-mini.net

    może wrzucają w koszty budowe nadajników i utrzymanie a to znaczy że mają to za darmo to tak dla tych którzy nie wiedzą co to znaczy

  • 0

    39. ~pabloki  2013-08-14 14:26:52  host: 78.9.110.250

    Myslę że rakovsky cos chce pwiedziec ale nie wie w którym kościele dzwoni. Ani tanio, ani nie ma jakości. Obiektywnie stwierdzam z testów po polsce.

  • 0

    40. ~  2013-08-14 14:32:46  host: v27-06.opera-mini.net

    @34 dziwi Cię że prywatna firma chce osiągać zysk. To chyba normalne

  • 0

    41.  2013-08-14 15:31:09

    Pan Rakowski jak zwykle pomija istotne fakty. To, że T-Mobile zdobywa coraz więcej klientów niż za czasów Ery nie jest związane z rebrandingiem, a przynajmniej nie jest istotnym czynnikiem. Główną przyczyną jest agresywniejsza polityka wobec klienta. Za czasów Ery plany sprzedaży wykonywało się łatwo lub z niewielkim wysiłkiem. Obecnie konsultanci telefoniczni i sklepowi stają na uszach by wykonać plan i pozostać w firmie. Podobnie management. Po spłaszczeniu struktur organizacyjnych nastąpiły liczne zwolnienia w kadrze kierowniczej. W firmie zostaną tylko ci, którzy widnieją w excelowskiej tabelce na zielono. Nigdy wcześniej za czasów Ery, konsultanci nie byli tak nachalni i kłamliwi jak są teraz za czasów T-Mobile. Kompetentnych i nastawionych prokliencko specjalistów zwalnia się, zostawiając tylko najlepszych sprzedawców. Więc niech pan nie bredzi głupot o tym, że pora na jakość, bowiem obsługa (przede wszystkim ta posprzedażna) jest coraz słabsza i coraz więcej klientów wyraża swoje niezadowolenie.

  • 0

    42. ~  2013-08-14 15:54:18  host: dtr59.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @41 może to był "skrót myślowy", a te działania wpisują się w strategię marketingową związaną z rebrandingiem

  • -2

    43. ~  2013-08-14 16:00:15  host: v59-05.opera-mini.net

    40,nie dziwi mnie że firma chce mieć zysk tylko irytuje że tak długo zwlekała ze stawianiem zasięgi 3G aż do 2011 roku i to jeszcze postawione nadajnjki nie zawsze działały dobrze,już nawet Play w 2009 miał lepszy zasięg 3G,to mnie irytuje że firma tak "dba" o klientów

  • -1

    44. ~  2013-08-14 16:02:57  host: v59-05.opera-mini.net

    cd 43,znaczy nie żeby nigdzie nie było 3G przed 2011 rokiem w T ale chodzi o te mniejsze miejscowości jak się wyjdzie z największych miast,w takich miejscowościach dopiero w 2011 powstał zasięg 3G,a przypomnę od 2003 roku w Polsce firmy mogą stawiać nadajniki 3G to do 2011 jest blisko 10 lat

  • -1

    45. ~  2013-08-14 16:04:41  host: v59-05.opera-mini.net

    cd 44,blisko 10 lat zaniedbań kiedy firmy nie stawiały nadajników 3G w mniejszych miejscowościach

  • 0

    46. ~ciekawy konsument  2013-08-14 16:06:32  host: V34-15.opera-mini.net

    Och, oczywiście że ceny są niskie. Tylko w T-mobile płaci się 4 grosze za sprawdzenie ilości własnych środków, albo płaci się (w zamian za usługę wysokiej jakości "roczna ważność konta") tylko 3 zł miesięcznie. Dziwi mnie fakt, że inni operatorzy (Orange, Plus, Play) mają te "niezbędne usługi" ZA DARMO.

  • 1

    47. ~  2013-08-14 16:21:40  host: user-5-173-33-57.play-internet.pl

    magenta chociaż inwestuje w infrastrukturę a nie przejada środki jak do niedawna robił z kasą z mtrów play

  • -1

    48. ~  2013-08-14 21:21:47  host: v43-11.opera-mini.net

    A kiedy odpowiedź Tak Taka na ofertę Mini Max w Play.

  • 0

    49. ~  2013-08-15 10:05:03  host: 46.115.40.205

    Droższe? 29 miesiecznie to duzo?

  • 0

    50. ~  2013-08-15 10:07:15  host: 46.115.40.205

    W Niemczech rownież T jest najdroższa i nie jest 1. Siecią na rynku

  • 0

    51. ~  2013-08-15 15:14:26  host: 89-73-158-182.dynamic.chello.pl

    Drobne sprostowanie dla "pieniaczy inwestycyjnych". Zanim TM przejął PTC rządziło "na spółkę" z Vivendi (które za długi Elektrimu dostało - bezprawnie - co potwierdziły WSZYSTKIE sądy, oprócz Polskiego? - bo na to musiało mieć zgodę DRUGIEGO - czyli TM - udziałowca). Czy dziwi, że TM nie chciało inwestować w firmę, żeby - ze swoich pieniędzy - zapłaciło za ZWIĘKSZENIE wartości? Co robi dzisiaj Orange (też francuzi - jak Vivendi jakby ktoś miał wątpliwości) - gdy łatwe "dojenie" TP się skończyło, to.... wyrzucają ludzi, żeby ratować wyniki. Już teraz prezesi tłumaczą, że "to wina trudnego rynku" - jakoś pozostali operatorzy na nim sobie radzą (nawet Polkomtel, który przechodzi z "komunizmu do kapitalizmu" nie zrobił takich czystek) - ale dla francuzów "wszyscy są winni" - tylko nie oni..

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-157-205-247.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.