DAJ CYNK

Rada reklamy: za dużo krwi w reklamie Orange

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Rada Reklamy uznała, że spot "Historia na kartę: 6 złotych monet" Orange jest nieodpowiedni dla dzieci, ponieważ jest w nim zbyt dużo krwi.

Rada Reklamy uznała, że spot "Historia na kartę: 6 złotych monet" Orange jest nieodpowiedni dla dzieci, ponieważ jest w nim zbyt dużo krwi.

Treść skargi, która wpłynęła w tej sprawia brzmiała następująco: Reklama przedstawia przemoc - krew tragedia publikowana w kanale YouTube dodatkowo naraża na publikacje dzieciom - Orange przesadził.

Arbiter-referent uznał, że reklama zachęca do stosowania przemocy i jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Do tego spot łamie art. 25 Kodeksu Etyki Rekalamy - reklamy skierowane do dzieci lub młodzieży muszą uwzględniać stopień ich rozwoju oraz nie mogą zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi.



Zdaniem Komisji spot narusza art. 2 ust. 1 i art. 5 Kodeksu Etyki Reklamy, ponieważ Zawiera elementy przemocy i tym samym może zachęcać do aktów przemocy i wpisywać się w sferę brutalizacji życia społecznego i nie można tego usprawiedliwić konwencją dowcipu/pastiszu. Ponadto, trywializacja aktów przemocy i zabijania w przekazach reklamowych (nawet w konwencji żartu), zaprzecza poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Co na to Orange?
Przedmiotowa reklama została stworzona jako nawiązanie do okresu średniowiecza. Obecnie coraz bardziej popularne stają się wszelkiego rodzaju rekonstrukcje nawiązujące do wydarzeń historycznych. Dodatkowo, bardzo popularne są seriale czy filmy nawiązującego do tego okresu, szczególnie wśród młodych odbiorców. Filmy czy seriale nawiązujące do tego okresu w większości epatują brutalnymi scenami i dość realistyczno-naturalistycznym sposobem ukazania danego tematu czy historii. Oferta na kartę Orange Polska kierowana jest do segmentu ludzi młodych jednakże pełnoletnich. To oni w większości są odbiorcami tej oferty. Reklama miała na celu nawiązać 'tematycznie' do okresu średniowiecza jedynie w sposób komediowy. W żadnym momencie reklama nie ukazuje tematu w sposób poważny czy dosłowny.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rada Reklamy; wł