Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości PTK Centertel sprzedaje wierzytelności

PTK Centertel sprzedaje wierzytelności

sirmark 24 Czerwca 2008 12:17

0 0
Kredyt Inkaso poinformował, że 23. czerwca zawarto z PTK Centertel dwie umowy zakupu pakietów wierzytelności o łącznej wartości nominalnej 39,82 mln. zł.

Jak napisano w komunikacie, szczegółowe warunki umowy nie odbiegają od stosowanych w tego typu umowach. Transakcja zakupu jest standardową usługą świadczona przez Kredyt Inkaso w ramach jego podstawowej działalności.

W wyniku transakcji, abonenci Orange, którzy mają nieuregulowane rachunki za usługi mogą się spodziewać wezwania do zapłaty od nowego wierzyciela.


Źródło tekstu: Kredyt Inkaso, wł     

Dodaj do:
w sumie: 34
  • 0

    15.  2008-06-24 13:59:07

    Jakaś nowa teoria została zawarta w poście 14 :) Skąd to wyczytałeś? Z art. 123 k.c.?

  • 0

    16.  2008-06-24 14:00:41

    Skutek przelewu polega na tym, że zmieniają się jedynie osoby stosunku zobowiązaniowego, a poza tym pozostaje on taki sam, jaki istniał przed dokonaniem przelewu. W następstwie przelewu zatem nie może pogorszyć się sytuacja dłużnika. Ustawodawca zawarł w unormowaniach kodeksu rozwiązania, których intencją jest ochrona dłużnika działającego w dobrej wierze, zakreślając jednak granice tej ochrony. Dlatego w art. 513 § 1 przyznaje prawo zgłaszania wobec nabywcy wierzytelności wszelkich zarzutów, jakie przysługiwały mu przeciwko zbywcy. Zarzuty te jednak, poza zarzutem potrącenia, mogą dotyczyć wyłącznie czynności prawnych i zdarzeń, które nastąpiły do chwili powzięcia wiadomości o przelewie. Mogą to być zarzuty związane ze źródłem powstania zobowiązania, np. dotyczące wad oświadczenia woli, jak również zarzuty dotyczące czynności prawnych, czy też działań i zdarzeń późniejszych, np. dotyczących odroczenia terminu świadczenia, przedawnienia, niewykonania świadczenia wzajemnego. I w tej sytuacji, podobnie jak w art. 512 k.c., chodzi wyłącznie o ochronę praw dłużnika w dobrej wierze. To z komentarza do K.c.

  • 0

    17.  2008-06-24 14:04:27

    ~eryk - a ja mówię o tym, ze jeśli ktoś komuś jest coś winien to powinien oddać ;-) taka mała różnica światopoglądów ;-)

  • 0

    18. ~  2008-06-24 14:08:25  host: aaue241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wlo: jesteś mi winien milion ojro - oddawaj :)

  • 0

    19.  2008-06-24 14:09:46

    Jasne. Wlo masz rację - zobowiązania naturalne to takie w których jest dług (czyli powinność świadczenia) ale brak odpowiedzialności (czyli możliwości przymusowego wyegzekwowania spełnienia świadczenia). Po to jest termin przedawnienia, by wierzyciel miał czas dochodzić swojego (również przed sądem). Jeśli tego nie uczynił to sam sobie jest w sumie winien. W każdej książce do prawa cywilnego (a z tego co pamiętam jesteś chyba po administracji) masz napisane, że prawo powinno przeciwdziałać stanowi niepewności. Temu właśnie m.in. służy przedawnienie roszczeń. A sumienie? - no cóż...

  • 0

    20. ~  2008-06-24 14:52:53  host: f96-025.opera-mini.net

    Rachunki telefoniczne, za gaz i za prad przedawniaja sie po 3 a nie 10 latach dla osob fizycznych. Nie wypisujcie bzdur idiotycznym slangiem prawniczym

  • 0

    21.  2008-06-24 15:20:21

    Slangiem prawniczym w swoich wypowiedziach pod tym tematem posługuję się chyba tylko ja (nie licząc nie mojego postu 14). Więc bardzo Cię proszę o wskazanie chociaż jednej bzdury w tym co napisałem.

  • 0

    22. ~  2008-06-24 15:29:21  host: f143-062.opera-mini.net

    Wystarczy bez slangu napisac, ze rachunek za uslugi telekomunikacyjne ulega przedawnieniu po 3 latach od daty wystawienia. To dotyczy osob fizycznych. Pozdrawiam, Mrowkolew

  • 0

    23.  2008-06-24 15:32:30

    piokuk - a to insza inszość... Ja mówię - zwróć uwagę - na problem, ze jak jest informacja o sprzedaży długów, nikt nie mówi o ich spłacaniu, tylko o przedawnieniu. Dla mnie to unkanie. A nie jestem wychowany w ten sposób, żeby brać i nie oddawać ;-)

  • 0

    24.  2008-06-24 15:34:19

    po pracy w administracji rząfdowej w starym ukłądzie sprzed zmian - a i obecnie obracam się w prawie administracyjnym ;-) Chociaż nie jestem prawnikiem wykształconym...

  • 0

    25.  2008-06-24 15:36:42

    No jasne. Jako człowiek przyznaję Ci rację (sam tak robię). Jako prawnik kręcę :) (bo muszę). Chyba od dnia wymagalności roszczenia a nie wystawienia - tak będąc do końca precyzyjnym.

  • 0

    26.  2008-06-24 15:37:24

    Wiem. Pamiętam. Pozdrawiam :)

  • 0

    27. ~  2008-06-24 16:21:59  host: p11-13.opera-mini.net

    Jeszcze raz mrowkolew sie odezwie: najlepiej miec pre-paid, tak jak ja i nie miec problemow. A jezeli ktos komus udziela kredytu /post-paid/, to musi miec swiadomosc ryzyka. Stad zapewne wszystko co w abonamentach, to drozsze od prepaidu.

  • 0

    28.  2008-06-24 16:34:42

    @wlo, #24: nie trzeba być prawnikiem żeby sie 'obracać' w prawie administracyjnym.

  • 0

    29.  2008-06-24 16:51:22

    #23: a tutaj Cię nawet popieram. :)

  • 0

    30. ~  2008-11-26 12:26:17  host: host-89-230-130-219.inowroclaw.mm.pl

    kochani mówicie językiem którego ja nie rozumiem spytam wprost mam dług za telefon na dzialalność gospodarczą od 2000 r. dowiedziałam sie że dług został sprzedany w 2004r. Czy jest to przedawnione czy nie?

  • 0

    31. ~Kinga  2012-03-27 16:24:13  host: nat15-1.elomza.pl

    orange to zlodzieje dajo telefony komurkowe a jak czlowiek ulegnie wypadkowi i nie ma pracy to potem nasylajo firmy windykacyjne i chco kasy od bezrobotnego nie majoncego renty i nie zdolny jest czlowiek do pracy to w tym krajo to nie liczy sie czlowiek tylko kasa co za powalony kraj i powalone prawo .pozdrawiam

  • 0

    32. ~  2012-03-27 16:34:52  host: z57-07.opera-mini.net

    31 kinga. A jeśli nie zapłacisz za prąd, gaz itp. to myślisz, że oni Ci darują?

  • 0

    33. ~  2012-03-27 16:38:56  host: t14-12.opera-mini.net

    Kinga umówimy się?

  • 0

    34. ~  2012-03-27 16:41:16  host: z57-07.opera-mini.net

    33. Chochlik mały, daj jej pierw do zdrowia wrócić, napaleńcu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-19-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.