DAJ CYNK

PTK Centertel o wejściu Play-a

sirmark

Wydarzenia

PTK Centertel wypowiedział się na temat wejścia na rynek nowej sieci Play.

Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP wypowiedział się na temat wejścia na rynek nowej sieci Play.

Oto treść komunikatu:

PTK Centertel, operator sieci Orange obserwuje zawsze z uwaga zmiany na rynku telefonii komórkowej w Polsce i nigdy nie bagatelizuje potencjalnej oferty żadnego nowego operatora debiutującego na nim.

Cieszymy się, że pojawia się kolejny nowy podmiot, gdyż dzięki temu polscy klienci mają szanse na szerszy wybór ofert i mogą wybrać optymalną dla siebie. Oferta Orange jest obecnie najpopularniejsza w Polsce (ponad 12,5 mln klientów na koniec 2006 r.) i niezależnie od pojawiających się na rynku nowych operatorów (P4, operatorzy wirtualni) będziemy ją nadal uatrakcyjniać w najbliższych miesiącach z myślą o zmieniających się potrzebach naszych klientów.

Niestety musze przyznać , ze zaprezentowana dziś oferta P4 - Play - mocno mnie rozczarowała, bo nie ma w niej zapowiadanej przez operatora P4 "multimedialnej rewolucji" - ze względu np. na bardzo ograniczoną ofertę taryfową (zwłaszcza prepaid), wysokie abonamenty oraz drogie usługi multimedialne, a także bardzo ograniczoną ofertę telefonów.

Z prezentowanych wcześniej reklam wynikało, że operator ofertę kieruje głównie do młodzieży mieszkającej w dużych miastach (prepaid, mix) natomiast obecnie trudno mi określić kto może skusić się na ofertę Play'a... Prezentowany przekaz reklamowy mocno oparty jest na zabarwieniu erotycznym - co w Polsce może być nieco ryzykowne... i atrakcyjne jedynie dla pewnych grup odbiorców. Zresztą budowa nowej marki i sieci sprzedaży to proces bardzo kosztowny (kilkaset milionów złotych) i długotrwały.

Przed operatorem P4 - Play stoi bardzo wiele wyzwań biznesowych. Jesteśmy bardzo ciekawi w jaki sposób uda mu się dostarczyć klientom zapowiadane usługi multimedialne 3G w oparciu o posiadane bardzo nieliczne nadajniki (kilkadziesiąt działających w Polsce) oraz jedynie o umowę interconnectową z Polkomtelem (GSM900/1800) i niezbyt dużą sieć sprzedaży (kilkukrotnie mniejsza niż inne sieci mobilne). Kolejnym wyzwaniem biznesowym dla tego operatora jest decyzja o wysokim subsydiowaniu telefonów komórkowych, co jak wiadomo jest bardzo kosztowne dla operatora i odsuwa perspektywę zwrotu inwestycji dla włacicieli...

Zakładam, że P4-Play zyska w tym roku pewną grupę klientów - zwłaszcza tych najbardziej wrażliwych tylko na niskie ceny i chętnie zmieniających operatorów - ale czy uda się operatorowi uzyskać odpowiednie przychody od nich i zbudować lojalność takich klientów to już zupełnie inna sprawa...

Obecnie konkurencyjność P4-Play oceniam raczej na poziomie operatorów wirtualnych czy ofert prepaid dotychczasowych operatorów. Osobiście ofertę i sposoby komunikacji Play odbieram nieco jako wtórna wobec oferty Idei Centertel w 1998 r. czy Heyah kilka lat później... ale teraz mamy zupełnie inny rynek i praktycznie każdy Polak ma już telefon komórkowy (penetracja ponad 96 proc na koniec 2006 r.). W każdym razie nowemu operatorowi życzymy sukcesu na miarę jego możliwości - nie tylko wirtualnego - a jego klientom rzeczywistego zadowolenia z usług!

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Orange