PTC chce zwiększyć kontrolę nad siecią sprzedaży. Po rozwodzie z Germanosem żąda od agentów gwarancji bezwzględnej lojalności i przesłała im propozycję aneksów do umów, które w radykalny sposób zmieniają zasady współpracy - pisze Puls Biznesu.
PTC zaproponowała m.in. wydłużenie okresu wypowiedzenia umowy z 3 do 12 miesięcy, wprowadzenie zakazu przejmowania innych agentów (także konkurencyjnych sieci komórkowych) i sprzedaży jakichkolwiek usług "zbliżonych" do oferty PTC (np. szerokopasmowego dostępu do Internetu). Agenci PTC mają również zobowiązać się do zapłaty 300 tys. zł umownej kary za każdy punkt sprzedaży, który naruszy postanowienia zawarte w aneksie. Operator chce również ograniczyć swobodę przepływu kapitału. Aneks gwarantuje mu prawo pierwokupu agenta lub wskazanie sprzedającemu innego nabywcy.
Agenci są negatywnie zaskoczeni skalą i formą zmian. Ich zdaniem, PTC chce wejść z butami w ich interesy. Uważają, że utracą też kontrolę nad swoim interesem. Twierdzą, że nikt rozsądny tych zmian nie podpisze, tym bardziej, że PTC nie oferuje nic w zamian.
Źródło tekstu: Puls Biznesu