Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości PTC zacznie naliczać odsetki za nieterminowe zapłaty

PTC zacznie naliczać odsetki za nieterminowe zapłaty

WitekT 1 Kwietnia 2011 10:25

0 0
PTC od 1. czerwca rozpocznie naliczanie odsetek od niezapłaconych w terminie faktur - wynika z informacji TELEPOLIS.PL. Będzie to dotyczyło wszystkich klientów abonamentowych - i prywatnych, i biznesowych.

Odsetki będą naliczane za każdy dzień zwłoki w wysokości ustawowej, wynoszącej aktualnie 13% w skali roku. Na kolejnych fakturach będą uwidocznione w pozycji Opłaty nie objęte podatkiem VAT.


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 82
  • 0

    70. ~a-go  2011-04-04 10:51:52  host: ho73.polimex-mostostal.pl

    @58 Jesli realizacja projektu (budowa na rozleglym terenie) zajmuje 2 miesiace i tylko na ten okres potrzebna jest lacznosc (pracownik sam okreslal, czy jest jemu potrzebna i korzystal ze swojego telefonu), to abonament raczej odpada. Nie napisalem, ze taka sytuacja dotyczyla wszystkich pracownikow, a jedynie tych, ktorzy nie posiadaja telefonow sluzbowych, a te ostatnie sa oczywiscie w abonamencie.

  • 0

    71. ~a-go  2011-04-04 11:04:23  host: ho73.polimex-mostostal.pl

    @wlo #61 Ja podalem jedynie przyklad wykorzystania prepaid w konkretnej sytuacji i jak sie pewnie domyslasz nie dotyczyl on kadry kierowniczej, ktora posiada telefony abonamentowe. To byl naprawde znaczny obszar, a pracownicy musieli pokonywac spore odleglosci w poziomie i pionie, gdy musieli sie skonsultowac lub im czegos zabraklo w miejscu pracy. Tracili niepotrzebnie czas na przemieszczanie sie, a bywalo, ze nie chcac go tracic nie do konca dobrze realizowali swoje zadania podejmujac samodzielnie decyzje.

  • 0

    72. ~a-go  2011-04-04 11:11:18  host: ho73.polimex-mostostal.pl

    @63 Ja tez sobie nie wyobrazam i masz racje o znikomych kosztach w stosunku do kontraktu. Dlatego nikt sie nie bawil w zadne pakiety by zaoszczedzic w skali mikro. Rozdano chetnym karty i juz. Mogli sobie z nich dowolnie korzystac. Jesli jestesmy juz przy wyobrazni, to czy wyobrazasz sobie kupienie kilkudziesieciu telefonow w abonamencie po to, by po 2 miesiacach lezaly bezuzytecznie, gdyz nie sa juz potrzebne?

  • -3

    73.  2011-04-04 12:14:38

    ~a-go - czy ja coś mam przeciwko prepaidom? Oczywiście nie. I nikomu nie zakazuję, nawet polecam w wileu przypadkach. Sam nie korzystam, bo mogę skorzystać z ciekawej oferty jako regonowiec (co do rozlicznia kosztów... już miłem - na policję, do skarbówki itd. mogą pisać ci, którym wydaje się, ze kradnę) i nie ma dla mnie znaczenia chwilowa atrakcyjność oferty konkurenta mojego operatora. W perspektywie roku to nie ma znaczenia, a biorąc pod uwagę formalności... Nie warto myśleć nawet. I niech to zrozumieją wszyscy młodzi, korzystający z prepaidów - to inna bajka jest ;-) Kręci was "oszczędność" 10 zł, bo to można na piwo wydać zamiast dać złodziejowi operatorowi? A złodziejowi browarowi już można? Śmieszne...

  • 0

    74. ~  2011-04-04 16:15:05  host: dcb191.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wlo może i umiesz liczyć, ale 10 zł do przodu to zawsze do przodu i są 4 browce. Tobie to za przeproszeniem wisi, bo sobie i vat odejmiesz i dochodowy, ale argumenty dobieraj lepiej.

  • -1

    75.  2011-04-04 16:30:03

    74. - nie ma tu znaczenia odliczenie podatku (ani brak umiejętności leczenia - to umiem doskonale - za to mi płącą i z liczenia poczciwie żyję) ;-) Ten właśnie argument jest bez sensu. Poza tym... 4 browce jak mówisz... Inny powie, że to bułek na tydzień czy na dwa jest ;-) Albo 2 litry benzyny. Na ile to wystarczy? W podrasowanej 20-letniej beemce na wieczorny objazd rynku w mieście? Nie bądź śmieszny. Jesli to dla Ciebie problem, to przecież nikt (!) nie broni Ci oszczędzać na telefonie na te 4 browce ;-)

  • 0

    76. ~  2011-04-04 16:41:56  host: dcb191.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Liczy się fakt oszczędności, a ty się z tego śmiejesz. Wszystko zależy od potrzeb i zasobności. Powtarzam wolę mieć 10 zł (i każdą dowolną kwotę) niż ich nie mieć.

  • -1

    77. ~  2011-04-04 16:44:45  host: p16-11.opera-mini.net

    Nudzisz wlo z tym wszystkim jak jojo z liczeniem każdego grosika. Dyskusja czy karta czy abonament to niczym debata czy małżeństwo czy konkubinat. Ty już dawno się ożeniłeś z kobietą i plusem, dzieci z obu małżeństw też się dorobiłeś. Twój wybór, ważne że jesteś zadowolony.

  • -2

    78.  2011-04-04 17:10:21

    76. 77. - dokładnie tak! Mój wybór! A Wam - tak samo jak mnie nie intresuje opłacalność Waszych wyborów - nic do moich wyborów ;-) Co nie znaczy, ze mamy sobie wzajemnie komplikować życie (i administratorom serwisu) durnymi komentarzami dotyczącymi tego czy powinno mi się coś opłącać bo komu innemu się opłąca, czy nie. Wystarcz, ze każdy opowie o swoim wyborze zamiast liczyć innym ile to by piwa kupili za "oszczędności" na komórce. Ciekawe czy na forach dot. samochodó też dyskutują o tym czy debil wydający 300 tysięcy na samochód nie powinien kupić dwóch po 60 tysięcy a resztę wydać na salceson albo szynkę?

  • 0

    79. ~a-go  2011-04-04 19:08:44  host: user-109-243-224-153.play-internet.pl

    @wlo #73 Ja mam "cos" przeciwko prepaidom i dziwacznym rozliczeniom stosowanym w niektorych firmach w przypadku, gdy osoba korzystajaca powinna miec na stale telefon sluzbowy. Jeszcze raz: opisalem konkretny i zamkniety czasowo przypadek. Z drugiej strony obecne koszty rozmow sa juz na tyle niskie, ze przestaje to miec wieksze znaczenie. Nie zastanawiam sie nad kosztami dojazdu do pracy, ktore sa niewspolmiernie wyzsze niz koszt wykonywania rozmow sluzbowych, a jedne i drugie mozna smialo podciagnac pod moje "koszty uzyskania dochodu". Prywatnie korzystam z prepaida, bo to mi najbardziej odpowiada, wiec nie beda mi naliczane odsetki stanowiace temat tego watku. Kilkanascie lat w abo, to kilkanascie lat placenia rachunkow w terminie..

  • 0

    80.  2011-04-04 19:33:39

    ~a-go - no właśnie odeszliśmy od tematu... to jakie rozliczenia firma stosuje, to czy ktoś powinien mieć telefon służbowy czy nie, to raczej nie najemny pracownik decyduje a pracodawca... Co do opisywanego przec Ciebie przypadku - no nie widzę logiczniejszego rozwiązania - czy ja coś mówię? To najlepsze rozwiązanie przy takim projekcie. A odsetki? Ja powiem o sobie - nie było spóźnionej płatności (jakiejkolwiek, z wyłączeniem płatności mojemu operatorowi i jednemu wydawnictwu za spóźnioną zapłatę za prenumeratę) żebym nie zapłacił należnuych odsetek - odkąd zacząłem funkcjonować w dorosłym zawodowym życiu, a jest to nieraz więcej niż niejeden z Was ma na liczniku ;-) Uważam, zę to się należy wierzycielom i tyle. Nie widzę więc problemu w tym, że kolejny operator wprowadził "egzekucję" odsetek ustawowych.

  • 0

    81.  2011-04-05 21:58:36

    to beda procenty ale nie procenty alaProWiDent? :-)

  • 0

    82.  2011-04-06 17:47:58

    Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 grudnia 2008 r. w sprawie określenia wysokości odsetek ustawowych (Dz.U. Nr 220, poz. 1434), odsetki ustawowe od dnia 15 grudnia 2008 r. wynoszą 13 % w stosunku rocznym ;-)

  • 0

    83. ~Arti  2011-04-07 13:41:08  host: 095160122172.warszawa.vectranet.pl

    Same narzekania. Podpisując umowę trzeba ją czytać ze zrozumieniem. Jest tam jasno napisane do kiedy mamy opłacić fakturę. Jeżeli podpisuję umowę, tzn. że zgadzam się na zawarte w niej warunki. A jeśli coś nie pasuje, to nie podpisuję. Są jeszcze tel. na kartę. Żaden wstyd, a przynajmniej nie ma obowiązku płacenia za fakturę. Jeśli domagamy się praw, to sami też je przestrzegajmy.

  • 0

    84. ~  2011-04-08 09:49:54  host: ip-94-42-41-187.multimo.pl

    Gdybym ja tam mógł naliczać odsetki od niezapłaconego w terminie wynagrodzenia...

  • 0

    86. ~ja  2011-04-08 16:31:28  host: 188.suntar.pl

    Biedactwa, ratują się jak mogą...ŻĘNADA

  • 0

    87. ~a-go  2011-04-08 21:27:23  host: cable194106211-024.astral.lodz.pl

    #86 Byc moze w Twoim swiecie egzekwowanie prawa, dotrzymywanie umow, wywiazywanie sie ze zobowiazan nie sa znane, ale przyjmij, ze w cywilizowanym swiecie jest to standardem.

  • 0

    88. ~Calm7  2011-04-11 11:48:34  host: z25-12.opera-mini.net

    Bez przesady, rachunek okolo 50zl /msc to tak trudno zaplacic w terminie? No, ja rozumiem, gdy faktura nie przyjdzie w terminie, to opoznienie nie wynika z naszej strony...

  • 0

    89.  2011-04-18 23:12:52

    @85, szeroki wachlarz jest też w prepaidach PTC, w Tak Taku, w Heyah. W Heyah masz na dobrą sprawę wszystko, a wielu usług w Plusie nie uświadczysz: tani roaming i międzynarodowe, darmowe smsy w sieci i pakiet 1000 smsów do wszystkich, internet bez limitu danych i różne opcje rozmów bez limitu z jedną osobą lub wszystkimi w sieci. Oraz od czasu do czasu podwójne doładowania.

  • 0

    90.  2011-04-30 19:19:15

    citi napisał: [quote]PTC od 1 czerwca już nie będzie, to faktycznie mogą sobie ;P Ale Telepolis nie ładnie, że podsuwa takie pomysły, oj nie ładnie ;P [/quote] chyba coś ci sie pomyliło. To Ery nie będzie, jesli już a nie PTC. chyba Ci sie

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-96-103.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.