Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości PTC nie zgadza się ze stanowiskiem UKE i nie będzie przyjmowało wypowiedzeń bez kary

PTC nie zgadza się ze stanowiskiem UKE i nie będzie przyjmowało wypowiedzeń bez kary

WitekT 23 Marca 2007 10:01

0 0

PTC przesłała pracownikom odpowiedzialnym za obsługę klientów informację o przedstawionym 22. marca stanowisku UKE w sprawie zmian regulaminu świadczenia usług przez tego operatora. W piśmie tym firma podtrzymuje swoje stanowisko dotyczące braku możliwości rozwiązania umowy terminowej bez płacenia kary.

O stanowisku UKE w sprawie wyżej wymienionych zmian pisaliśmy w tej wiadomości.

PTC w piśmie, w którym instruuje pracowników co do sposobu postępowania z klientem, dalej podtrzymuje swoje stanowisko, że nie jest to zmiana regulaminu, a tylko uzupełnienie, a dokładniej powtórzenie obowiązujących przepisów prawa wynikających bezpośrednio z obowiązujących od 2004 roku przepisów Prawa Telekomunikacyjnego i odpowiednich aktów wykonawczych. Zdaniem telekomu powoduje to, że abonenci nie mogą się nie zgodzić z ich treścią.




Informację UKE PTC traktuje nie jako wiążącą decyzję, a jako stanowisko Urzędu w sprawie, oparte na jednej z kilku możliwych interpretacji prawa. Wkrótce ma odbyć się, zdaniem PTC, dyskusja z UKE na ten temat.

PTC instruuje pracowników, że jeżeli klient chce rozwiązać umowę powołując się na uaktualnienia regulaminu wynikające bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa nadrzędnych w stosunku do regulaminu, PTC nie może zaakceptować braku zgody na jego wprowadzenie jako powodu do rozwiązania umowy przed terminem jej obowiązywania bez zapłaty kary umownej.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 173
  • 0

    154.  2007-03-26 12:06:48

    ehhhh, dobre fony daje era w abonamentach to nie chciałbym byc na miejscu tych co chcą walczyc, bo żaden inny operator by im nie dał tyle.

  • 0

    155. ~go  2007-03-26 12:24:11  host: nat-tar.aster.pl

    wlo. No właśnie, a mnie chyba zaczyna martwić ten brak rozgłosu. Pożyjemy zobaczymy. Neo. Co do telefonów to nie będę się wypowiadał, a co do oferty to nie wiem czy jest taka dobra. Może i jest, ale tylko w promocji, bo pozy to już gorzej. Taka ich taktyka, że muszą kogoś uwiązać umową. Dla mnie najlepszą ofertą jest abo za 10 zł w Plusie. 15 minut to chyba każdy wygada, a i nie musi się martwić o minutki, pakieciki, przechodzenie itp.

  • 0

    156. ~zb  2007-03-26 15:02:46  host: dqo51.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja po 3latach w Erze mam dobry telefon, i darmowy numer do dziewczyny przy abonamencie za 70zł. I jeszcze 40min darm.

  • 0

    157.  2007-03-26 15:17:10

    a może by tak dopier*** ić PTC karę za wprowadzanie w błąd klientów chcacych skorzystać z prawa do zerwanaia umowy bez kary ?:) proponuję 1 000 000 pln :] co pani na to pani Aniu??:))

  • 0

    158. ~szeryf_lkr  2007-03-26 16:20:38  host: ns3.instalnet.pl

    Wlaśnie byłem w salonie ery i chciałem zrezygnować ale ta miła pani co tam była to mnie przegadała i coś tam bredziła żebym jej dokładnie powiedział z jakim punktem sie niezgadzam i takie tam. A i tak powiedziała że niemoże odemnie tego przyjąć żebym do warszawy wysłał. Czyli mam na poczcie norlamnie do nich wysłać? Bierze coś sie z poczty jakieś potwierdzenie czy coś takiego??

  • 0

    159. ~szeryf_lkr  2007-03-26 16:28:17  host: ns3.instalnet.pl

    i w tym liście trzeba opisywać dokładnie z jakim punktem regulaminu sie niezgadzam?? tak jak mi ta baba w saonie mówiła

  • 0

    160.  2007-03-26 20:12:19

    ~szeryf_ikr - wyślij poleconym - wtedy masz dowód ze wysyłałeś:]

  • 0

    161. ~  2007-03-26 21:03:07  host: 87-205-48-251.adsl.inetia.pl

    Oto co napisalem dziś do UKE: "Druga sprawa to pytanie: Czy wiadomo już jak potoczły się dzisiejsze rozmowy Pani Prezes UKE z przedstawicielami PTC w sprawie zman regulaminu, które były planowane na godzinę 12? Czy zapadły jakieś decyzje? Czy PTC lub UKE zmieniły swoje stanowiska w tej sprawie?" A oto odpowiedź samej Pani Prezes w tej sprawie: "Żadna ze stron nie zmieniła stanowiska, więc jutro nasze nowe stanowisko w sprawie dalszych kroków zostanie opublikowane a także stanowisko dotyczące sytuacji klientów. Pozdrawiam AS" Poczekamy zatem do jutra i zobaczymy...

  • 0

    162.  2007-03-27 08:26:08

    Ja tam się im nie dziwię - tak jak nie dziwiłem się stanowisku operatorów dwa lata temu... Jełsi następuje zmiana prawa, któa MUSI być uwzględniona w umowach zawieranych z klientami, regulaminów itd., nawet jesli powoduje to skutki "negatywne" dla klientów firm, nie powinni konsekwencji ponosić opertaorzy czy przedsiębiorcy ogólnie mówiąc. Bo w tym momencie nie można mówić o wolnym rynku, gdzie np. ceny są kształtowane właśnie poprzez mechanizmy rynkowe. Co prawda w przypadku tym akurat nie ma jakichś skutków finansowych - ani dla jednej ani dla drugiej strony, jedynie poprzez możliwość rezygnacji traci (jakby bnie było, nie ze swojej winy) operator zależnie od ilości odchodzących klientów mających kontrakty terminowe, ale już w przypadku kombinacji z cenami (podatkiem VAT np. jak to było przy usługach internetowych) to już jest przegięcie. Od razu wróćmy do cen urzędowych (zresztą niewiele brakuje przy tym rządzie tak naprawdę). Uważam, że zmiany nastąpiły. Operator powinien przyjąć to do wiadomości i tyle. BTW - ktoś dysponuje tekstem "pierwotnym" regulaminu z 2003 r.? Bez tych "uzupełnień"?

  • 0

    163.  2007-03-27 08:28:47

    Mam - trzymam takie rzeczy - już nieaktualne pytanie o regulamin ;-)

  • 0

    164.  2007-03-27 08:47:18

    Jeszcze do jakiegoś znawcy języków - co znaczy "uzupełnienie" - słownikowo? Bo jak ja to rozumiem uzupełnienie to dodanie czegoś, kiedy jest jakiś brak... Natomiast ja widzę, że tu nie ma żadnego uzupełnienia a są niemal całkowicie zmienione dwa paragrafy!! Jak można wówczas mówić i naczej niż o zmianie? Poza tym... (wiem, przeginam) dotychczas reklamację rozpatrywano w 1 misiąc. Teraz 30 dni. A co jeśli ja składam reklamację 16 lutego (normalnego roku)? Ta zmiana jest dla mnie EWIDENTNIE niekorzystna!!! I jeśli poytają z jakim przepisem się nie zgadzacie - podajcie ten właśnie ;-) miesiąc od 16 lutego to... 16 marca - i nie jest to wcale 30 dni. Tak więc zmiana jest na niekorzyść klienta - jeśli już to jako argument przedstawiają ;-)

  • 0

    165.  2007-03-27 08:59:27

    No i ciągle mnie zastanawia - a pytam o to od dwóch lat, przy podobnych okazjach... Jak to możliwe. że przez dwa lata po zmienie ustawy, operator świadczył usługi w oparciu o regulamin, którego zapisy były niezgodne z przepisami ustawy? Czyli np. zapis o uznaniu reklamacji dopiero po okresie 3 miesięcy od dnia jej wniesienia w przypadku nie rozpatrzenia jej w terminie?

  • 0

    166.  2007-03-27 09:16:19

    I jeszcze jedno - w regulamnie Ery (tym "uzupełnionym" nawet, chociaż to bezprawne było także pod starą ustawą) nadal funkcjonyje zapis, że tylko w przypadku niekorzystnych zmian (umniejszających prawa albo zaostrzające obowiązki abonenta) w regulaminie można wypowiedzieć/rozwiązać umowę bez roszczenia odszkodowawczego... I nie ma znaczenia, że dotyczy ten zapis umów na czas oznaczony (czyli promocyjnych, wiążących klienta). Ustawa nie przewiduje takiego rozwiązania. Walczcie, walczcie ;-)

  • 0

    167. ~  2007-03-27 09:29:30  host: gcf188.internetdsl.tpnet.pl

    no to znamy juz sanowisko UKE... http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id =168&news_id=1891&layout=3&page=text Pytanie zrywac czy nie;]

  • 0

    168. ~  2007-03-27 09:37:40  host: gcf188.internetdsl.tpnet.pl

    Witek dasz na sronke jakos niedlugo?

  • 0

    169. ~  2007-03-27 09:38:13  host: gcf188.internetdsl.tpnet.pl

    heh sorki nie widzialem ze juz jest;]

  • 0

    170.  2007-03-27 15:15:58

    Hm... a może wszyscy napiszemy uzupełnienie regulaminu, że mamy prawo płacić w terminie 360 dni a nie 14. Jeśli im to nie odpowiada to mogą z nami rozwiązać umowę po zapłaceniu kary za nie dogodność zmiany operatora i konieczność poinformowania znajomych i kontrachętów Przez 2 lata stary regulamin był cacy a teraz nie. Zmiany przepisów weszły w 2004

  • 0

    171. ~  2007-03-27 15:29:45  host: 87-205-237-209.adsl.inetia.pl

    przeanalizowałem raz jeszcze sprawę "uzupełnienia" regulaminu z powodu nowych wypowiedzi PTC "Wprowadzenie do Regulaminu, który obowiązuje od 1 października 2003 r. uzupełnień wynikających bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa uszczegóławia jedynie zakres naszych obowiązków wobec klientów. Obowiązkom tym PTC podlegała na mocy powszechnie obowiązujących przepisów również przed wpisaniem ich do Regulaminu." takie jest stanowisko PTC... przeanalizowałem regulaminy ŚUT wszystkich operatorów i oto do czego doszedłem... w starym regulaminie w opisie drogi postępowania reklamacyjnego czytamy: §20 ust. 10 "W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Abonent może wnieść w formie pisemnej, elektronicznej bądź faksem odwołanie do Komisji Reklamacyjnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na reklamację." w nowym regulaminie brakuje takiego zapisu, zamiast tego możemy przeczytać: §20 ust. 10. "Odpowiedź Operatora na reklamację jest ostateczna i kończy postępowanie reklamacyjne.". W ustawie o Prawie Telekomunikacyjnym z dnia 16 lipca 2004 r. nie znajdziemy żadnej wzmianki o tym, że odpowiedź operatora na reklamacje jest ostateczna i nie można się od niej odwołać! Zatem nie jest to jak twierdzi PTC tylko powtórzenie obowiązujących przepisów prawa, ale istotne ograniczenia praw abonenta na drodze postępowania reklamacyjnego! Dodam tylko, że żaden operator w swoim regulaminie ŚUT nie zawarł takiego ograniczenia, co wiecej w regulaminie P4(który jest przecież najnowszy co za tym idzie na bieżąco ze wszystkimi zmianami w PT) zawiera w swojej treści zapisek o możliwości odwołania się od negatywnego rozpatrzenia reklamacji(§14 ust. 9b), który to przecież fragment usunęło PTC...

  • 0

    172. ~  2007-03-28 11:28:24  host: 212.160.172.70

    a to ci niegrzeczna era :P

  • 0

    173.  2007-04-02 23:52:29

    i mam nadzieję biedniejsza niedługo o parę duzych baniek:]

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-223-200.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.