Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości PTC będzie inwestować w nowe technologie

PTC będzie inwestować w nowe technologie

WitekT 14 Marca 2007 08:53

0 0

W tym roku PTC będzie inwestować przede wszystkim w budowę i rozbudowę sieci, w tym szybkiego bezprzewodowego Internetu w technologii HSDPA. Niedługo prędkość sieci wzrośnie z 1,8 Mb/s do 3,6 Mb/s, a następnie do 7,2 Mb/s. Pojawi się też HSUPA (ang. High Speed Uplink Packet Acces), czyli szybie wysyłanie oraz bitstream access w sieci Telekomunikacji Polskiej - zapowiedział prezes PTC Klaus Hartmann w wywiadzie dla Gazety Prawnej.

Według informacji TELEPOLIS.PL, PTC ma już kilka stacji działających testowo z prędkością 7,2 Mb/s.

PTC będzie również inwestować w nowe własne sklepy, zmianę wystroju sklepów już działających, a także w markę Era i jej odmłodzenie celem przyciągnięcia młodych klientów. Według informacji TELEPOLIS.PL, pierwszy "odmłodzony" sklep działa już w Łodzi.

Hartmann wątpi w powodzenie tych MVNO na rynku, którzy chcą zaoferować tylko niską cenę połączeń. Według niego tacy operatorzy długo nie będą w stanie utrzymać się na rynku, a kluczem do sukcesu mają być usługi dodane. W wypadku Polsatu Cyfrowego może to być telewizja komórkowa.




Hartmann oczekuje, że wyniki PTC w tym roku będą zbliżone do osiągniętych w 2006 roku, kiedy przychody wyniosły ponad 7 mld zł, zysk operacyjny powiększony o amortyzację wyniósł 2,2 mld zł, a zysk netto 735 mln zł. Podobny będzie też poziom inwestycji - 2006 roku PTC zainwestowało 1,35 mld zł.

Powodem słabego wyniku PTC w 2006 roku (spadek z pierwszego na drugie miejsce pod względem ilości kart SIM oraz z pierwszego na trzecie pod względem przychodów i zysku netto) są, zdaniem Hartmanna, zamieszanie wokół spraw własnościowych firmy i zaostrzająca się konkurencja na rynku. Prezes wskazał Grupę TP, która umiejętnie wykorzystała swoją pozycję operatora zintegrowanego i wspólną bazę klientów. PTC, choć także zamierza powalczyć o klientów stacjonarnych (dzięki bitstream access, WLR i Erze Domowej), to główny nacisk chce położyć na jakość obsługi klienta, nowoczesne usługi i dobre ceny.

Wypowiadając się o Germanosie Hartmann stwierdził, że kierowana przez niego firma nie była zadowolona z usług tego dealera. Nie jest tajemnicą, że nie byliśmy zadowoleni z jakości obsługi oferowanej przez Germanos. I pewnie to nasze niezadowolenie było jedną z przyczyn ich przejścia do innego operatora, dla którego zapewne ten poziom obsługi będzie zadowalający - powiedział Hartmann.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 44
  • 0

    25. ~space  2007-03-14 13:34:43  host: 222-151-094-251.jp.fiberbit.net

    a w Japonii UMTS jest wlasciwie wszedzie, jestem tu i nawet na prowincji jest 3G na wyswietlaczu ;-) Era tego nie ma nawet w GSM takiego zasiegu na terenie Polski, a marza o HSUPA

  • 0

    26. ~jojo  2007-03-14 13:46:40  host: ekj114.internetdsl.tpnet.pl

    No tak, bo pozostałe sieci mogą się pochwalić świetnym zasięgiem UMTS w całej Polsce. A już najlepszy zasięg 3G ma Play. ;-D

  • 0

    27. ~Ricki  2007-03-14 14:44:39  host: 87-205-225-195.adsl.inetia.pl

    Niech poprawią przy okazji zasięg GSM przy wprowadzaniu tych nowych wynalazków, bo często zasięg mam na jedną kreskę i tylko sms dochodzi, a o tym, że ktoś się dodzwoni można zapomnieć, pomimo tego iż telefon jest zalogowany

  • 0

    28.  2007-03-14 14:56:22

    A który udziałowiec będzie firmował wydatki na te technologie? Zarząd co prawda jest jeden, ale nadal w sumie nie wiadomo, czy legalny... Może okazać się, że za jakiś czas (pewnie długi) panowie zaczną ponownie ciągać się po sądach za "działanie na niekorzyść spółki" lub inne kwestie, a sprzęt nie będzie działał, bo zaplombuje go komornik. :-)))

  • 0

    29. ~mirekb  2007-03-14 15:01:20  host: apn-100-176.gprsbal.plusgsm.pl

    sytuacja w ptc nie sluzy erze.latami nie rozbudowywany zsasieg gsm to najwiekszy blad..niestety.HSDPA czy HSUPA moze i pieknie chodzi ale zasieg tych technologii jest znikomy.wiem ptc inwestuje tam gdzie sie to oplaci i tam gdzie ktos to kupi wiec radze aby zwiakszyc zasieg i rozbudowac edge..to naprawde zemsci sie za 3-4 lata na wszystkich opach bo wstyd jechac na gprs-ie a u calej 3 jest to niestety norma;-))

  • 0

    30. ~areksz  2007-03-14 16:16:01  host: abue71.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czuję się obrażony przez tego Pana Hartmann. Pracuję od ponad 6 lat w punkcie Germanos i nie mam sobie nic do zarzucenia jesli chodzi o obsługę. Tak na marginesie skoro w Germanos tak źle obsługują to cała sieć PTC jest do bani skoro Germanos na ponad 10 agentów PTC w badani jakości obsługi zajął 2 m-ce. Pzdr Pana

  • 0

    31. ~dealer  2007-03-14 20:17:47  host: abld20.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witku mam pytanie, Era rozsyła do abonentów pisma z informacją że dokonała uzupełninia regulaminu (ponoć zgodnie zUstawą z 16 lipca 2004r. PT) wraz z "uzupełnionym" regulaminem. Czy jest szansa wykorzystać ten fakt i rozwiązać umowę bez kary za zerwanie umowy???

  • 0

    32. ~szalony  2007-03-14 21:09:02  host: apn-99-86.gprspla.plusgsm.pl

    To ciekawe - czyli zmienił się regulamin w Erze ? Czy Era różnymi zabiegami chce ten regulamin zmienić ale tak by go "nie zmieniać" i by klient bez kary nie zerwał umowy ? Pisze coś że można tych zmian w jakimś terminie nie zaakceptować ? Bo jeśli pojawi się furtka to z chęcią Ery się pozbędę głównie za zasięg :)

  • 0

    33.  2007-03-14 22:42:06

    a co to za uzupełnienie jest?

  • 0

    34.  2007-03-14 22:42:23

    czego dotyczy?

  • 0

    35.  2007-03-14 23:03:02

    dealer: nie, bo nie są to warunki gorsze. Ale jest kwestia zmiany regulaminu mimo wszystko, która powinna byc ogłoszona 30 dni wcześniej. A tego nie ma...

  • 0

    36.  2007-03-14 23:04:31

    Witek - regulamin niezależnie od zaminy ceny (warunkó) jeśli się zmeinia możesz wypowiedzieć. Co innego cennik.

  • 0

    37.  2007-03-14 23:06:23

    wlo: podpytam UKE jutro. ;)

  • 0

    38.  2007-03-14 23:07:22

    to w ustawie jest

  • 0

    39.  2007-03-14 23:09:13

    art. 59 ust. 2: Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

  • 0

    40.  2007-03-14 23:11:25

    a art. 61: 5. W razie podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, do powiadomienia: 1) o tym abonentów na piśmie; 2) innych niż abonenci użytkowników poprzez podanie tego do publicznej wiadomości. 6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 1, abonent powinien zostać poinformowany także o prawie wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji podwyższenia cen, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, z zastrzeżeniem art. 57 ust. 6 (który brzmi: W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną abonentowi, roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie nie może przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi przyznanej abonentowi).

  • 0

    41. ~  2007-03-14 23:13:14  host: inet20909na-3.eranet.pl

    Witek proszę zbadaj tą sprawę - już nie mogę z Era wytrzymać a wygląda na to że Era coś kręci bokiem !

  • 0

    42.  2007-03-14 23:13:49

    Natomiast mnie dziwi to "uzupełnienie" - nie ma czegoś takiego - każd uzupełnienie jest zmianą i "podpada" pod art. 59 właśnie ;-)

  • 0

    43. ~frytko  2007-03-15 17:21:23  host: ajo15.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jestem ciekawy jak do takiego "uzupelniania" regulaminu odnosi sie prawo, bo jesli jest legalne, to skonczy sie zmiana regulaminu

  • 0

    44.  2007-03-15 21:33:20

    Ta zmiana uszczegolawia zapisy dot. reklamacji aby byly w zgodzie z Prawem Telekomunikacyjnym - to oficjalna wersja ktora przeczytalem w liscie...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-45-122.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy dostępny na rynku smartfon to:

10 najlepszych smartfonów (październik 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (11)

Archiwum Ankiet