Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Przepychanek o standard liczenia kart SIM ciąg dalszy - T-Mobile odpowiada Orange

Przepychanek o standard liczenia kart SIM ciąg dalszy - T-Mobile odpowiada Orange

Q! 25 Lipca 2012 10:42

0 0

W związku ze skierowaniem przez Centertel listu do UKE dotyczącego standardu liczenia kart SIM, T-Mobile wydał swoje oświadczenie w tej sprawie - informuje rp.pl. Oto jego treść.

Przypomnijmy, że w połowie lipca Orange poinformował, że o liczbie kart SIM w swojej sieci będzie mówić na dwa sposoby. Była to odpowiedź na niespotykanie szybki wzrost liczby aktywnych kart SIM w bazie prepaid T-Mobile.

Oprócz podwójnej informacji o liczbie kart SIM w swojej sieci, Centertel wystosował list do UKE w którym prosi o bliższe przyjrzenie się całej sprawie i ustalenie jednego standardu, według którego raportowana będzie liczba kart SIM. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.




Głos w całej sprawie zabrał T-Mobile, który stwierdził, że Polska Telefonia Cyfrowa stosuje jednolity i przejrzysty system raportowania aktywnych kart SIM. Wszelkie zmiany w ich liczbie wynikają z wprowadzanych ofert i promocji dla klientów i są odpowiedzią na ich potrzeby. Klienci T-Mobile mogą korzystać ze swojego telefonu bez presji i ograniczeń.

Oferowana przez T-Mobile roczna ważność konta funkcjonowała wcześniej, a obecnie jest już standardem na polskim rynku. Ponieważ roczna ważność konta jest stosowana przez wszystkich dużych operatorów jej efekt wpływa identycznie na ich wyniki. Świadczyć o tym mogą porównywalne udziały klientów pre-paid w liczbie wszystkich klientów raportowanych przez operatorów.

W związku z tym wprowadzenie jednolitych uregulowań dotyczących terminu dezaktywacji nieużywanych kart SIM nie wpłynie znacząco na raportowaną przez operatorów liczbę aktywnych kart SIM. Jedynym pozytywnym efektem takiej regulacji może być uniknięcie podawania kilku wartości dla liczby aktywnych kart SIM przez operatorów
.

Źródło tekstu: rp.pl, wł     

Dodaj do:
w sumie: 77
  • 0

    59. ~  2012-07-25 17:32:11  host: affn78.neoplus.adsl.tpnet.pl

    58- temat o tmobile/orage, a ten z play wyjezdza. Wez idz spamuj gdzie indzij tym pleyem, idz pracuj jako konsultant czy co i przestan sie tak podniecac...

  • 0

    60.  2012-07-25 17:40:38

    59, trochę grzeczniej. Jeśli już, to "wyjechał" osobnik piszący w 56 poście. Zresztą już wcześniej też "wyjeżdżano" z Play. Mój post jest jedynie odpowiedzią. Inna kwestia, że wiadomość dotyczy również w ogóle sposobu liczenia kart SIM, na który to ma wpływ roczna ważność konta, dostępna we wszystkich sieciach.

  • 0

    61. ~  2012-07-25 19:36:01  host: ip-78-30-104-57.free.aero2.net.pl

    Niech T przestanie klamac, ze za wprowadzenie oplaty za sprawdzenie dodaje nowe wielce nieznane i niedostepne funkcjonalnosci pod jednym kodem tak jak sprawdzanie pakietow- jakos mi nie przeszkadzalo ze musialem korzytcac z kodu 101 i 103. teraz to ich pierdziele, liczcie sobie jak chcecie , faszysci :D

  • 0

    62. ~mobile4you  2012-07-25 20:53:09  host: public-gprs579087.centertel.pl

    Każdy kij ma dwa końce: jak podali dużo kart, spadł im ARPU.

  • 0

    63. ~  2012-07-25 23:19:51  host: user-46-113-110-212.play-internet.pl

    Działania Orange zaczynają być już lekko depresyjne. Wiadomo, że karta SIM z roczną ważnością konta powinna być liczona, tak jak liczył to T-mobile.. ale dopiero UKE im to uświadomił. Przecież, nikt nie dowie się, czy abonent, który porzucił na jakiś czas swoją kartę SIM nie zechce jej użyć ponownie.

  • 0

    64. ~Loki  2012-07-26 09:15:52  host: 87-205-244-124.adsl.inetia.pl

    ~63 powiem szczerze, że mnie jako klienta naprawdę nie interesuje kto jak liczy karty sim i ile ich dokładnie tam ma, liczą się oferty promocje etc. jak na razie pod względem wygody rozwiązanie od PTC (roczna) jest po prostu prostsze bo nic nie musze dodatkowo robić.

  • 0

    65. ~Jo  2012-07-26 12:39:13  host: jelonki.robbo.pl

    64. ~Loki: Trafione w sedno :) "mnie jako klienta naprawdę nie interesuje kto jak liczy karty sim i ile ich dokładnie tam ma, liczą się oferty promocje etc." - POPIERAM W 100% .

  • 0

    66. ~52  2012-07-26 22:27:32  host: 178.182.212.102.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    w t-mobile jest gwarancja najniszej ceny I LOVE T-MOBILE

  • 0

    67. ~fdf  2012-07-26 22:30:24  host: 178.182.212.102.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    t-mobile ma racje

  • 0

    68. ~  2012-07-27 07:57:57  host: 31.41.144.41

    @67. Potrafiłbyś bardziej rozwinąć swoją fantastyczną wypowiedź? W którym miejscu konkretnie mają racje? Czy zgadzasz się z tym, że wszyscy mają taki sam standard jeżeli chodzi o roczną ważność konta? Orientujesz się ile miesięcy zakupiony, wykorzystany i wyrzucony starter będzie aktywny w każdej z sieci? Odpowiedź jest dość prosta i oczywista. Tylko w T-Mobile i Orange przez ponad 12 miesięcy. W innych sieciach będzie od miesiąca do kilku miesięcy, gdyż roczną ważność konta otrzymuje się po doładowaniu.

  • 0

    69.  2012-07-27 08:12:45

    T-love T-mobile

  • 0

    70. ~  2012-07-27 08:16:04  host: 31.41.144.41

    68cd. Przy około 5% CHURN (wskaźnik odejść) na kwartał przez zeszłe lata w T-Mobile wprowadzenie rocznej ważności karty po niemal każdej czynności powoduje przyrost bazy o co najmniej 350 tys. kart w tym okresie. Jedynie w 4 kwartale zeszłego roku, tuż po wprowadzeniu rocznej ważności konta, uzyskali większą liczbę nowo aktywowanych kart (700tys.). W 1 kwartale br. było to już tylko 300 tysięcy, czyli mniej niż wynosi CHURN, który teraz jest sztucznie ukryty i zbliżył się do zera (niektóre karty mogą być dezaktywowane po nawet kilku miesiącach od utraty ważności). Zresztą mam nadzieję, że będziemy dalej kontynuowali tę dyskusję, ale już pod wynikami PTC za 2. kwartał, tylko że najwyraźniej się z nimi nie śpieszą. Zresztą nie dziwie się im, gdyż na pewno spadło im ponownie ARPU tak jak w poprzednich dwóch okresach a wzrost liczby nowo aktywowanych kart nie przekroczył progu 350 tysięcy, czyli 5% bazy co w PTC jest naturalną ilością odchodzących z oferty w taryfach pre-paid co kwartał (karty "jednokrotnego" użytku). Do tego raczej wogóle nie wspomną o CHURN w pre-paid, a nawet zintegrowanym dla całej bazy, tak jak to miało miejsce w poprzednim raporcie. Ostatni raz podali ten wskaźnik jedynie dla post-paid oraz dla całej bazy w 4 kwartale i wtedy wyszło na jaw, że spadł on o 2% co było bardzo dużą różnicą w skali kwartału (spadek z 4 na 2%).

  • 0

    71. ~  2012-07-27 08:39:24  host: 31.41.144.41

    Jeszcze tylko zapomniałem, że od liczby kart SIM pozostających w bazie pochodzących z "zahamowania" CHURN trzeba odjąć ilość przeniesionych numerów do innych sieci. Czyli w PTC około 90 tys. kwartalnie (181 w 1 półroczu). Wtedy próg rzeczywistego przyrostu klientów po wprowadzeniu rocznej ważności konta kolejne 4 kwartały to około 260 tysięcy. Jak narazie do końca marca udawało im się go przekroczyć. Zobaczymy jak poszło im w minionym okresie.

  • 0

    72. ~darek  2012-07-27 08:49:01  host: staticline57469.toya.net.pl

    Ciekawe rozważania o wskaźnikach. Żadko komentuje ale tym razem się uzewnętrznie... jakież to było oburzenie zakrawające o rewolte jak tylko w play przedłużono ważność konta? Teraz czytając wasze cenne uwagi czekam jak ktoś wreszcie wykrzyczy: skrtócić ważność... chcialbym zamieścić jakieś podsumowanie ale nie potrafie.... pozdrawiam wszystkich bez wyjątku

  • 0

    73. ~  2012-07-27 11:51:59  host: ip-78-30-109-224.free.aero2.net.pl

    @72. Nie żartujmy sobie. Nikt o zdrowych zmysłach nie chce odejścia od rocznej ważności konta. Tylko w dyskusjach o ilości klientów należy uwzględniać różnice w implementacji sposobu jego wprowadzania. Niestety laikowi jest to trudno pojąć a specjaliście spoza firmy trudno wyliczyć rzeczywistą wartość. Dlatego wprowadzenie wspólnego sposobu zliczania aktywnych kart SIM w pre-paidzie pozwoliłoby na łatwiejsze porównywanie przyrostu klientów danego operatora. Teraz jest to bardzo trudne. Nawet Orange ma "rozepchaną" statystykę poprzez sprzedaż starterów, które na połączenia przychodzące są ważne rok. Ale największe zamieszanie powstaje w momencie zmiany długości okresów ważności karty tak jak pod koniec 3 kwartału poprzedniego roku zrobił T-Mobile.

  • 0

    74. ~  2012-07-28 12:04:00  host: user-31-174-37-220.play-internet.pl

    i kto tu chce podawać prawidłowo liczbę aktywnych sim ów,moim zdaniem Orange ma zawyżoną statystykę bo od dawna słyszałem,że z tej sieci na kartę korzystają osoby które chcą mieć komórke do odbierania połączeń przez rok po doladowaniu 50, 3 m ce dzwonią, 9 m cy tylko odbierają połączenia,taka oferta jest od lat,do tego dochodzą rozdawane startery i odpalane,później wyrzucone do kosza,jak sieć nie odłączy takich kart sim to robi się więcej klientów niż w rzeczywistości. powinien być podział na klientów abonamentowych i na kartę i oddzielnie ilu ludzi korzysta z netu mobilnego abo i karta oddzielnie,wtedy byłoby to czytelne,teraz to wszystkich klientów sieci wrzucają do jednego worka z kartami sim odpalonymi,po terminie i nie deaktywowanymi.

  • 0

    75. ~  2012-07-30 16:35:40  host: ppp139184.ostnet.pl

    Nie wiem jak inni, ale ja od lat mam tą samą kartę Heyah i ani mi się myśli, żeby zmienić. Najlepsza oferta :)

  • 0

    76. ~  2012-07-31 08:18:22  host: 31.41.144.41

    @75. Uh, LOL. Jeszcze napisz reklamę, że teraz sprawdzanie stanu konta w promocji tylko za 4 grosze. No i zaśpiewaj: "nic się nie stało, Polacy nic się nie stało". Przecież mogło być gorzej, przykładowo 9 gr za zdarzenie ;).

  • 0

    77. ~  2012-07-31 22:41:38  host: a3-me.krak.tke.pl

    @76 E tam, robi się szum wokół tych 4 gr. Bezpłatnie możesz sprawdzać sobie cały czas, nawet co 5 minut, przez net, więc nie ma paniki. A pakiety Heyah pozostają atrakcyjne nie dla statystyk, tylko dla nas, użytkowników.

  • 0

    78. ~  2012-08-01 16:28:11  host: ip-37-209-132-146.free.aero2.net.pl

    @77. Postaw się w sytuacji ponad 60% użytkowników pre-paidów, którzy nie mają smartphone'ów. Baa, nawet ja na swoim Androidzie mam zainstalowaną aplikacje "USSD Checker", która po każdym piołączeniu sprawdza poprzez krótki kod ile ubyło mi złotówek z konta a także ile minut/megabajtów z pakietów i tworzy statystyki, które czasami lubie sobie poprzeglądać. Ale akurat w Heyah/Tak Taku nie jestem pewny czy wszystkie wymienione przeze mnie rzeczy można sprawdzać krótkimi kodami i czy to będzie również płatne. W moim przypadku przy ponad 50 połączeniach w miesiącu T-mobile obciążyłby mi konto na kwotę 2 złote. Dziękuję postoje, za tyle to ja mam 40 minut do sieci stacjonarnych.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-118-102.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.