Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Przedstawiciele P4 w wypowiedziach o 4G

Przedstawiciele P4 w wypowiedziach o 4G

WitekT 27 Stycznia 2011 10:45

0 0
P4 opublikowało film z szeroko ostatnio komentowanej konferencji na temat wprowadzenia sieci 4G.



Szerzej o uruchomieniu sieci UMTS900 przez P4 pisaliśmy w tej wiadomości oraz w felietonie pt. UMTS900 P4 - kto straci, a kto zyska?.


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 58
  • -1

    40. ~aj  2011-01-27 17:09:27  host: 85-202-223-3.internetia.net.pl

    Ładne hostessy? Mowisz, o tej kobiecie z wrzodem nad ustami?

  • 0

    41.  2011-01-27 17:42:21

    Nie od dziś wiadomo że Play więcej gada niż robi. O dziwo do dziś nie doczekaliśmy się odpowiedzi na test UKE, Play miał zrobić swój i cisza. Te ich 4G to pic na wodę fotomontaż:) Wiadomo że sprzedaż netu w Play nie idzie za dobrze bo po co komu internet mobilny który działa tylko w wybranych lokalizacjach. Trzeba było to podreperować. Kto chociaż się trochę zna na tym dobrze wie że to czysto marketingowe zagranie ze strony Play.

  • 0

    42. ~  2011-01-27 19:25:06  host: 213.25.50.41.net.kth.pl

    @41. Na jakiej podstawie twierdzisz, że sprzedaż netu "nie idzie" dobrze w Play. Z moich danych wynika, że jest nawet lepiej niż powinno i stąd w niektórych lokalizacjach słabsze transfery w godzinach szczytu. Spójrz na wyniki badania preferencji konsumentów telekomunikacyjnych zleconego przez UKE: Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2010 r. (http://tinyurl.com/5syl2z5). Według danych na stronie 159, Play dostarcza internetu 7,6% internautów, gdy Era i Plus "tylko" po 5,9%. Co do wyniku Orange (10,8%) to w dużym stopniu jest to zasługa Freedom (stały dostęp kablowy BSA) oraz Freedom Pro (CDMA).

  • 0

    43.  2011-01-27 19:58:24

    Czy mógłby mi ktoś powiedzieć, co tak naprawdę jest na tym paśmie 900 MHz Play'a? Czy to jest UMTS (tzn. te 300 ileśtam kbs), HSPA, czy HSPA+ obcięte do 1 - 2 Mbs?

  • 0

    44.  2011-01-27 20:06:19

    Bo że 4G to już wiem :)

  • 0

    45. ~  2011-01-27 20:50:05  host: 213.25.50.41.net.kth.pl

    @43. Z tego co podali na konferencji wynika, że jest to UMTS900 z HSPA+ (nie wiadomo czy z MIMO tak jak w Aero2 czyli CP) z pasmem 3.6MHz zamiast pełnych 5MHz. Czyli zapewne nie uda się osiągnąć nawet teoretycznie 21Mbit/s (28Mbit/s).

  • 0

    46. ~  2011-01-28 09:54:50  host: z08-04.opera-mini.net

    @33: No i po co znowu tłumaczysz playa? Nie zdziw się gdy ktoś krzyknie "playopolis"... Twój przedmowca nie jest bez racji. @45: Heh, jakie 21? Będą cięli do 1 Mb/s.

  • 0

    47. ~kuku  2011-01-28 11:35:57  host: cou202.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No będą cieli do 1 Mb/s na ceny będą pobierali jak za wymarzoną sieć 4G. Sieć się poprawi, owszem, ale na tyle żeby marketingowo dobrze było wytłumaczone, dlaczego ceny nagle wzrosną.

  • 0

    48.  2011-01-28 11:55:32

    Zauważcie, że raport UKE (link w poście 42) na stronie 76, nie potwierdza, że Play jest najchętniej wybieranym operatorem, jak to się chwali Gruszka.

  • 0

    50. ~  2011-01-28 12:43:16  host: chaos.tpnet.pl

    @48. Tylko zauważ, że nie podano okresu w jakim nastąpiła ta zmiana. Przykładowo: "w ostatnim roku" lub coś w ten deseń. Do tego Play ma dobre statystyki MNP dopiero od połowy 2009 roku i właśnie tym się chwalił. W tamtym badaniu zapytano jedynie o przejście do innej sieci, czyli zarówno z zachowaniem numeru (9%) lub też najczęściej bez (89,2%) - strona 95.

  • 0

    51.  2011-01-28 12:46:48

    "Bartek Dobrzyński" - za kilka lat trendy będzie pisać "Bartuś"... a może i "B4rToO$:*"

  • 0

    52. ~  2011-01-28 12:58:49  host: chaos.tpnet.pl

    @50cd. Ach, litości. Wykryłem kolejny "błędzik" w tym raporcie. W P86 (strona 95) nie zgadza się opis. Te wyżej wspomniane przeze mnie 9% przenoszących numer dotyczy wszystkich przebadanych użytkowników telefonii komórkowej czyli 122 z 1256, a nie jak wynika z opisu tylko zmieniających operatora. Z wcześniejszych danych na stronie 77 wynika, że z przeniesienia skorzystało 221 osób. Czyli można oszacować, iż ok. 55% przenosiło numer przy zmianie operatora. Ale i tak wyniki tego konkretnego pytania (P78) są raczej nieaktualne. No bo kto to słyszał, aby do Plusa w 2010 roku przechodziło 26% osób. Jak statystyki wtedy im najbardziej spadały, gdyż nie wprowadzali niemal żadnych pozytywnych zmian w swoich ofertach. Poza bezlikiem, gdyż był dość dobry, ale się skończył :(.

  • 0

    53.  2011-01-29 09:08:09

    Jeżeli już mowa o raportach UKE to co do postu numer @42 warto zwrócić uwagę na to że jest ten raport UKE o jakości i zasięgu w samej stolicy poszczególnych operatorów. Gdzie to Play wypadł najgorzej, odgrażali się że zrobią swój test - do dziś cicho sza :D

  • 0

    54. ~znawca  2011-01-29 10:38:18  host: chaos.tpnet.pl

    @53. Ciekawa sprawa. Jak tylko pojawi się jakiś raport, który ukazuje Play w nieco lepszym świetle to zawsze znajdzie się ktoś kto wyszuka informacje odwrotną, chociażby i była sprzed ponad roku ;). Równowaga w przyrodzie musi być.

  • 0

    55. ~  2011-01-29 13:52:20  host: public-gprs91672.centertel.pl

    Fakt jest taki, że Play coś obiecywał. Zapomnieli? Widocznie nie mają czym się pochwalić.

  • 0

    57.  2011-01-29 17:52:57

    @54 tzn w jakim lepszym świetle ?? Raport UKE jest dalej w sumie aktualny. Dotyczył jakości i zasięgu Play i innych operatorów co do usług głosowych, skoro Play nie potrafi zapewnić należytej jakości dla połączeń głosowych to raptem ma 4G ?? fotomontaż i tyle.

  • 0

    58. ~znawca  2011-01-29 22:49:25  host: chaos.tpnet.pl

    @57. To przeczytaj raport z wyników badań opinii o runku telekomunikacyjnym w Polsce w 2010 roku to zobaczysz w jakim lepszym świetle. Przykładowo, że Play obsługuje większą ilość internautów niż Plus i Era lub o tym, że zadowolenie klientów z usług tej firmy wynosi 0,2 punktu więcej niż reszty operatorów. Więcej grzechów nie pamiętam ;). Już na nie jednym forum spotkałem wpisy, że raport został sfałszowany na korzyść pupilka UKE. Co do wyników badań jakości połączeń to przykładowo te z Warszawy pochodzą sprzed roku. Do tego do tej pory nie otrzymałem jednoznacznego stwierdzenia którą konkretnie sieć testowano 2G czy 3G i w której były problemy. Chociaż akurat w tym mieście to sytuacja mogła się nie zmienić, gdyż nadal mają tam zaledwie 150 BTSów i to z połową dostępnych kanałów konkurencji, gdy operatorzy z W3 mają nawet ponad 500. Do tego sama metodologia badania jest nieco wadliwa, gdyż dzwonią na numery ISDN, zamiast zażądać własnej centrali PBX podłączonej bezpośrednio do sieci operatorów i odbierać połączenia z takim kodekiem jakim zostały wykonane. W innym przypadku testują również jakość transkoderów GSM->G.722. A być może nawet GSM->ADPCM->G.722.

  • 0

    59. ~chilly  2011-01-30 21:46:05  host: 89-74-230-228.dynamic.chello.pl

    @58 ale czy takie opinie będą po tym roku, kiedy już na początku Play zapowiedział wycofanie się z wojny cenowej? Klienci Play zamykają oczy na niedogodności, bo mają taniej. To jak kupowanie w supermarkecie, godzisz się na gorszą jakość, bo zrobisz tańsze zakupy. A w tym roku Play będzie poszukiwał jednak jakości.

  • 0

    60. ~  2011-01-30 22:38:41  host: p07-14.opera-mini.net

    Znawca ty w końcu używasz play czy orange pop?

  • 0

    61. ~znawca  2011-01-31 18:43:19  host: chaos.tpnet.pl

    @60. Play Fresh i Orange POP (do dzwonienia w sieci Orange). Tylko nie myl mnie z zarejestrowanym tutaj użytkownikiem, który udziela się przede wszystkim na forum. Nie wiedziałem o tym i teraz zastanawiam się na jaki nick zmienić :).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-20-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.