DAJ CYNK

Promocje internetowe Netii poniżej kosztów

WitekT

Wydarzenia

Netia jest tak zdeterminowana, by na koniec roku mieć 200 tys. umów, że godzi się nawet dopłacać do usług, bo zdobyć brakujące 60 tys. - wynika z obliczeń Pulsu Biznesu.

Netia jest tak zdeterminowana, by na koniec roku mieć 200 tys. umów, że godzi się nawet dopłacać do usług, bo zdobyć brakujące 60 tys. - wynika z obliczeń Pulsu Biznesu.

Nowi klienci Netii, którzy do końca lipca podpiszą z operatorem 3-letni kontrakt, będą przez rok cieszyć się darmowym dostępem do Internetu (o promocji szerzej pisaliśmy w tej wiadomości). Mniej z tego cieszyć się będą akcjonariusze giełdowego operatora, bo w okresie obowiązywania całego kontraktu będzie on świadczył usługi poniżej kosztów. Z wyliczeń Pulsu Biznesu wynika, że marża ujemna w przypadku umowy na 36 miesięcy z łączem 1 Mb/s sięga nawet 12%, i to licząc tylko opłaty dla TP i za dostęp do innych sieci internetowych, a nie licząc kosztów obsługi klienta czy marketingu. Do każdego klienta, który podpisze 3-letni kontrakt, Netia dopłaci co najmniej kilka złotych miesięcznie. Średni miesięczny abonament w Netii wynosi 27,01 zł, zaś samej TP Netia będzie płacić 30,30 zł.

Netia inwestuje w budowę bazy abonenckiej, aby w przyszłości sprzedawać inne usługi, np. głosowe. Na razie jednak sprzedaż dostępu do Internetu dla abonentów TP szła opornie. W ciągu ostatnich dwóch tygodni firma przyłączyła 1,5 tys. klientów. Nowa promocja może sytuację poprawić, mimo sezonu wakacyjnego zainteresowanie jest bardzo duże - od kilkuset do tysiąca dziennie nowych umów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu