Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Program Certyfikat UKE

Program Certyfikat UKE

sirmark 26 Stycznia 2009 23:50

0 0

UKE wprowadza certyfikowanie usług telekomunikacyjnych, które ma za zadanie przede wszystkim dopingowanie działań operatorów telekomunikacyjnych związanych z bezpieczeństwem użytkowników usług telekomunikacyjnych.

Program ma również za zadanie zaszczepianie wśród użytkowników chęci korzystania z mediów elektronicznych w sposób rozważny i bezpieczny. Realizując przedmiotowy Program Urząd chce zwrócić uwagę wszystkich użytkowników na problem związany z ich bezpieczeństwem w sieci oraz kreować wśród użytkowników potrzebę wykorzystywania dostępnych na rynku narzędzi mogących zapewnić możliwie najwyższy poziom zabezpieczenia przed cyberprzestępczością.

Program zakłada promocję działań operatorów telekomunikacyjnych mających na celu podniesienie jakości świadczonych usług, a także świadomości użytkowników usług telekomunikacyjnych a przede wszystkim ochronę dzieci i młodzieży.

Do Programu "Bezpieczny Internet", "Bezpieczny telefon" "Uczciwy transfer" mogą przystąpić wszyscy operatorzy spełniający określone przez UKE warunki. Udział w programie jest dobrowolny, przystąpienie do któregokolwiek programu nie powoduje konieczności zmiany Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Po otrzymaniu pozytywnej decyzji operator może wykorzystywać znak do promocji, reklamy oraz innych działań marketingowych, w tym informacyjnych oraz tworzących wizerunek firmy lub samej usługi, której znak dotyczy.

Certyfikat nadawany jest na okres 12 miesięcy od dnia jego przyznania. Po upływie 12 miesięcy w celu przedłużenia ważności certyfikatu operator zobowiązany jest do ponownego przesłania poprawnie wypełnionego formularza, uzupełnionego o sprawozdanie z działań operatora dot. przyznanego certyfikatu.




Warunki przystąpienia do Programu Certyfikat UKE:

Bezpieczny Internet:
organizacja szkoleń przez operatorów telekomunikacyjnych w szkołach dot. zagrożeń w sieci i cyberprzemocy,
udostępnienie użytkownikom usług telekomunikacyjnych poradników dot. bezpieczeństwa w sieci Internet,
udostępnienie odrębnego adresu mailowego dla użytkowników usług telekomunikacyjnych, pod którym konsumenci będą mogli uzyskać podstawowe informacje dot. bezpiecznego użytkowania sieci Internet, dane teleadresowe organizacji niosących pomoc ofiarom cyberprzemocy oraz przestępstw internetowych,
udostępnienie narzędzi umożliwiających ochronę komputera oraz dostępu do treści przeznaczonych dla osób dorosłych przez dzieci i osoby niepełnoletnie (programy filtrujące, antywirusy oraz programy antyspamowe).

Bezpieczny telefon:
przyjęcie przez operatorów telekomunikacyjnych modelu zakładającego, iż każdy nowy aparat telefoniczny będzie używany przez dziecko,
"odgórne" ograniczenie dostępu do zasobów sieci Internet z telefonów komórkowych przeznaczonych dla osób dorosłych,
organizacja szkoleń przez operatorów telekomunikacyjnych w szkołach dot. zagrożeń w sieci i cyberprzemocy,
udostępnienie użytkownikom usług telekomunikacyjnych poradników dot. bezpieczeństwa w sieci Internet,
udostępnienie odrębnego adresu mailowego dla użytkowników usług telekomunikacyjnych, pod którym konsumenci będą mogli uzyskać podstawowe informacje dot. bezpiecznego użytkowania sieci Internet, dane teleadresowe organizacji niosących pomoc ofiarom cyberprzemocy oraz przestępstw internetowych,

Uczciwy transfer:
jasna i rzetelna informacja handlowa (informacje dot. przepustowości łącza, limitów transferu, ograniczeń przepływności łącza)
jasna procedura usuwania awarii, weryfikacji łącza połączona z informacją dla klienta
możliwość odstąpienia bez negatywnych konsekwencji dla klienta od umowy zawartej na czas określony w przypadku utrzymującego się zaniżonego transferu lub awarii przez okres 30 dni od zgłoszenia.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 0

    1. ~Chrome_TP  2009-01-27 00:02:36  host: age252.neoplus.adsl.tpnet.pl

    haha niezłe :P " możliwość odstąpienia bez negatywnych konsekwencji dla klienta od umowy zawartej na czas określony w przypadku utrzymującego się zaniżonego transferu lub awarii przez okres 30 dni od zgłoszenia." Prawnie nie mogą tego wymusić już od naprawdę długiego czasu i wymyślili sobie, że dobrowolnie do tego się opowie zobowiążą w ramach certyfikatu ? :P ktoś tu naiwnych szuka ? bo możliwość pomachania przy promocji tym papierkiem nie zrekompensuje opowi potencjalnych strat związanych ze stworzeniem klientowi furtki zerwania kontraktu terminowego :P a z tych są grube pieniążki ;]

  • 0

    2. ~Chrome_TP  2009-01-27 00:07:06  host: age252.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ps mam naturalnie na myśli to o zaniżonym transferze, a nie o awarii przez 30 dni (tak żeby nie było nie porozumień :P).

  • 0

    3. ~  2009-01-27 00:14:55  host: user-89-108-223-96.mobile.playmobile.pl

    moze tak tp by zaproponowala wreszcie dobra jakosc uslug a nie ciagle omijala prawo i zastanawiala sie jak tu wykiwac wszystkich

  • 0

    4. ~mimi  2009-01-27 01:50:15  host: 193.120.116.178

    chrome.tp, a moze sproboj poczytac troche w necie skoro juz siedzis na kompie lub czymkolwiek tam co uzywasz zamiast tego, odnosnie neta na probe to bys tak nie pajacowal! Poza tym czytaj ze zrozumieniem temat! Taki niby madry a jelop.

  • 0

    5. ~DejwiD  2009-01-27 01:56:21  host: public-gprs74848.centertel.pl

    dlaczego udostenienie adresu mailowego jest powtorzone w bezpiecznym telefonie? dlaczego info o awariach/ zanizonym transferze jest w bezpiecznym telefonie, a nie w internecie? dlaczego znowu nikt tego nie przeczytal przed publikscja?

  • 0

    6. ~  2009-01-27 08:19:00  host: nat-tar.aster.pl

    Przeczytałem te urzędnicze bzdury. Aż mi żal, że pieniądze podatników na takie rzeczy idą. Szczególnie jest fajny fragment o rezygnacji przy słabym transferze. Używania komputerów i telefonu to w szkole powinni uczyć obligatoryjnie i nie jest do tego dobry przedsiębiorca telekomunikacyjny, którego biznes opera się na sprzedaży tych usług. Jeszcze tego brakuje, żeby pod płaszczykiem UKE jacyś specjaliści promowali swoje produkty w szkołach.

  • 0

    7. ~ukenamuniu  2009-01-27 09:42:38  host: 212.160.172.70

    Następny pomysłowy Dobromir w UKE? Na podstawie jakiego przepisu te certyfikaty? Nieźle uke ma na muniu.

  • 0

    8. ~Chrome_TP  2009-01-27 14:36:13  host: 212.160.172.70

    ad 3 póki co to wszyscy kombinują jak tu wykiwać TP tanim kosztem i jeszcze przy tym dobrze zarobić, a są niezmiernie zdziwieni jeśli okazuje się, że to jednak nie oni kiwają tylko my ich ;] A na poważnie jakość wymaga inwestowania - w obecnych przeregulowanych warunkach zapomnij o inwestowaniu na sensowną skalę ;] UKE chciałoby to przeforsować, a najlepiej ustawowo, aby zatuszować problemy infrastrukturalne do zaistnienia których samo się znacznie przyłożyło - Dlatego jeśli już to sorki ale nie tędy droga - tu są wymagana szerokie działania całego systemu a nie takie na chybcika sklejone propozycje ;]

  • 0

    9.  2009-01-27 17:32:16

    Problem jest taki, że większość łączy ma transfer niegwarantowany. Po wtóre czy jak ktoś ma łącze 1024 kbit/s, a prędkość ma 1023 kbit/s to też się liczy?? Ogólnie rzecz biorąc pomysł bardzo dobry.

  • 0

    10. ~list  2009-01-27 18:47:54  host: 86-64-n1.aster.pl

    ciekawe czy ktoś do tego przystąpi?! z perspektywy naszej jako konsumentów to fajny pomysl ale ciekawy jestem bardzo co i kiedy się z tego urodzi?!

  • 0

    11. ~Chrome_TP  2009-01-27 19:24:48  host: 212.160.172.70

    ad 9 to nie jest problem - istnieją też łącza gwarantowane -> CIR-y tam masz gwarancje przesyłu transferu po sieci opa - sęk w tym, że te łącza są o wiele droższe i w ich przypadku UKE nie ma nic do gadania ;] dlatego cichaczem ciągle próbują coś w tej kwestii zrobić, bo oficjalie nie mają obecnie podstaw, aby tego rządać/wymagać :) i właśnie dlatego takim słodziutkim głosikiem mówią o tych certyfikatach ;>

  • 0

    12. ~n  2009-01-27 19:40:50  host: public-gprs7325.centertel.pl

    To nie jest takie głupie, ale trudno wykonalne. Obciążenie łącz u największych operatorów łatwo sprawdzić. Już teraz klienci przeważnie mają potwierdzenie przeciążenia i otrzymują bonifikaty. Co niektórym udaje się nawet rozwiązać umowę z winy ISP. Pozostaje problem z mniejszymi operatorami. Przeważnie się nie przyznają, albo zwalają winę na innych i klient nie może liczyć na nic. UKE wobec nich ciężko będzie to wprowadzić. Atak DDoS urzędnika UKE na łącze klienta w celu sprawdzenia jak maksymalnie da się je wysycić wydaje się czymś zabawnym, zwłaszcza że tam do niedawna nie odróżniali kb od kB. Co do opcji "bezpieczny internet" to szkoda, że UKE nie chce się wypowiedzieć na temat Black holing u jednego z głównych operatorów.

  • 0

    13. ~ukenamuniu  2009-01-27 22:58:45  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~n: jeden z głównych operatorów wypowiedział się na ten temat na spotkaniu w UKE.

  • 0

    14.  2009-01-28 21:20:50

    13: Co masz na myśli?

  • 0

    15. ~ukenamuniu  2009-02-03 18:46:00  host: 86-64-n1.aster.pl

    nic, jestem głupi i źle mi z tym:-(

  • 0

    16. ~ukenamuniu  2009-02-06 23:32:27  host: 86-59-n1.aster.pl

    list #15: nieprawda, dobrze mi z tym.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-140-5.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.