DAJ CYNK

Prognozy dla polskiego rynku telekomunikacyjnego

WitekT

Wydarzenia

W ocenie PMR, w latach 2005-2008 polski rynek usług telekomunikacyjnych (rozumianych jako telefonia komórkowa, stacjonarna oraz usługi transmisji danych i dostępu do Internetu) będzie zwiększał swoją wartość o około 4% rocznie.

W ocenie PMR, w latach 2005-2008 polski rynek usług telekomunikacyjnych (rozumianych jako telefonia komórkowa, stacjonarna oraz usługi transmisji danych i dostępu do Internetu) będzie zwiększał swoją wartość o około 4% rocznie.

W tym samym okresie najwyższą dynamikę z trzech wymienionych segmentów, na poziomie 11% rocznie, osiągnie rynek transmisji danych, dzierżawy łączy i dostępu do Internetu. Wartość tego segmentu wzrośnie z około 3 mld zł w 2004 r. do 4,4 mld zł na koniec 2008 roku.

Wzrost wartości polskiego rynku usług szerokopasmowych jest efektem rosnącej liczby użytkowników posiadających szybkie łącze. Autorzy raportu spodziewają się, że liczba abonentów usług szerokopasmowych w latach 2005-2008 zwiększy się w Polsce czterokrotnie z 1.26 miliona na koniec 2004 do ok. 5 milionów na koniec 2008 roku.

W opinii analityków PMR, rozwój rynku usług szerokopasmowych w Polsce będzie przede wszystkim rezultatem dynamicznej ekspansji usług dostępowych opartych na technologii DSL. Według Pawła Olszynki, jednego z autorów raportu, do końca 2008 roku linie DSL będą stanowić ok. trzech czwartych ogólnej liczby łącz szerokopasmowego Internetu w Polsce. Natomiast, udział operatorów telewizji kablowych, którzy na koniec 2005 roku będą mieli około 480 tys. abonentów usług szerokopasmowych, w kolejnych trzech latach będzie oscylował wokół 20%.

Autorzy raportu przewidują, że penetracja telefonii komórkowej w Polsce na koniec 2006 roku wzrośnie do 83%, a Internetu do około 34%. W tym samym czasie penetracja telefonii stacjonarnej spadnie minimalnie do ok. 32,5%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PMR