Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Producent akcesoriów idzie na giełdę

Producent akcesoriów idzie na giełdę

WitekT 2 Sierpnia 2006 18:42

0 0

TelForceOne, wrocławski producent i dystrybutor akcesoriów do telefonów komórkowych, zamierza złożyć prospekt emisyjny na warszawską giełdę z końcem sierpnia, a zadebiutować późną jesienią.

Z emisji firma zamierza pozyskać kilkanaście milionów zł. Przedstawiciele spółki nie chcieli ujawnić, na co przeznaczą pozyskane środki.

W 2006 roku TelForceOne zaczął budować grupę kapitałową, do lipca 2006 przejął trzy spółki: R2Invest, Telcon oraz Red Dog. Przedstawiciele spółki nie wykluczają kolejnych akwizycji.

W 2005 roku TelForceOne osiągnął 1,6 mln zł jednostkowego zysku netto, 2,6 mln zł jednostkowego zysku operacyjnego przy 39,4 mln zł przychodów jednostkowych. W pierwszej połowie 2006 roku grupa miała 1,8 mln zł zysku netto (pro forma), 2,5 mln zł zysku operacyjnego (pro forma) przy 25,7 mln zł przychodów (pro forma).




TelForceOne ma obecnie 41,7% udziałów w rynku akcesoriów do telefonów komórkowych. Będziemy starali się utrzymać ten udział, jego zwiększenie może być jednak bardzo trudne. Według naszych szacunków wielkość rynku akcesoriów w Polsce w 2006 roku, w cenach hurtowych wynosi ponad 100 mln zł. Jest to tylko wartość tych dodatków, które posiadamy w ofercie (bez telefonów i bez doładowań) - powiedział Sebastian Sawicki, prezes TelForceOne.

Eksport stanowi obecnie 12,3% sprzedaży firmy. Docelowo mogłoby to być nawet powyżej 50%, choć według prezesa to zbyt optymistycznna prognoza. 75% produkcji grupy TelForceOne jest zlokalizowana w Chinach, w Polsce produkowane są głównie pokrowce do telefonów. TelForceOne sprzedaje: baterie i akumulatory do telefonów komórkowych (35,4% sprzedaży), drobną elektronikę, czyli kable, ładowarki, zasilacze (34,2%), kabury i pokrowce (10,%) oraz produkty fashion design, czyli breloczki, smycze i obudowy (7,4%). Marki własne TelForceOne stanowią 78,8% sprzedaży.

Głównymi odbiorcami akcesoriów spółki są hurtownie na terenie całej Polski. TelForceOne sprzedaje produkty również poprzez sieć siedmiu samoobsługowych hurtowni Red Dog. Prezes zaznaczył, że około 80% sprzedaży odbywa się przez Internet. Akcesoria dostępne są w 4 tys. punktów detalicznych w Polsce. TelForceOne stworzył również własną sieć franczyzową (teletorium), która obejmuje obecnie 21 punktów, a którą chce rozwijać.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~hiszpan  2006-08-04 12:51:16  host: apn-99-84.gprspla.plusgsm.pl

    czyżby to był dawny Poltelkom...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-238-28.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze