Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Producenci tabletów w odwrocie?

Producenci tabletów w odwrocie?

Q! 20 Czerwca 2011 08:07

0 0

Producenci mniej popularnych tabletów zmniejszają swoją aktywność w tym segmencie rynku - wynika z informacji, do których dotarł serwis DigiTimes. Pozostają tylko najwięksi, którzy zdążyli zagarnąć dla siebie znaczącą część rynku.

Wśród producentów, którzy zdążyli zaznaczyć swoją obecność na rynku, oprócz Apple’a, jest tylko Samsung - do niego należy 10% udziałów. Tymczasem pozostali, tacy jak Motorola, RIM, LG czy HTC zamierzają zmniejszyć inwestycje w rynek tabletów.




W zamian za to bardziej mają się skupić na rynku smartfonów, w szczególności tych z systemem Android na pokładzie. W tym celu zwiększają oni swoje nakłady na działy badań i rozwoju nad najbardziej zaawansowanymi, od 4- do 5-calowymi smartfonami z tym systemem.

Podobny kierunek miały obrać firmy, które są podwykonawcami tabletów dla głównych producentów (tzw. ODM). Dotyczy to w szczególności małych firm, gdyż tylko giganci rynku podwykonawców - tacy jak Foxconn Electronics, Quanta Computer, Compal Electronics czy Inventec - są w stanie zebrać większą liczbę zamówień na produkcję tego typu urządzeń.

Źródło tekstu: DigiTimes, wł     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • -2

    2. ~gosciu  2011-06-20 09:03:13  host: dly186.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5' smartphone prosze ... :/

  • 1

    3.  2011-06-20 09:12:44

    @2 - "smartfon" to spolszczona wersja "smartphone", która jest jak najbardziej w użyciu.

  • -2

    4. ~Merytoryczny  2011-06-20 09:20:20  host: v12-15.opera-mini.net

    @3: Jest, ale jako nazwa wymawiana "Smartfone" jest używana w języku polskim. Nazwa pisana powinna być Smartphone'ami.

  • 2

    5. ~mk13  2011-06-20 09:26:34  host: 89-72-172-84.dynamic.chello.pl

    Zabawne stwierdzenie z tym zmniejszony nakladem na tablet w stosunky do LG czy HTC co to na dobra sprawe sa na etapie premiery swoich pierwszych tabletow. No naprawde to calkiem efektowne zmniejszenie inwestycji w ten segment :)

  • 1

    6.  2011-06-20 09:39:58

    No ja sie nie dziwie... Tablet LG został wyceniony na 900 euro, tablet HTC na 659 euro, Motorola Xoom 600$ za wifi i 800 za 3G... a urządzenia te są warte może 400. Gdyby nie byli pazerni mieli by wieksze udziały w rynku....

  • -1

    7. ~Andrzej  2011-06-20 09:40:09  host: mail.teleksiegarnia.com

    czekam na Rimy z androidem!

  • 2

    8. ~  2011-06-20 09:42:07  host: aduh24.neoplus.adsl.tpnet.pl

    smartfon to nazwa poprawna

  • 3

    9. ~negros  2011-06-20 09:42:38  host: host-89-230-222-121.lublin.mm.pl

    HTC Flyer na początku kosztował 3199 złotych! Wyświetlacz tylko 7"! Należy zachowując spokój odwrócić się od takiego tabletu!

  • 1

    10.  2011-06-20 09:44:01

    @mk13 - wcale nie takie zabawne. Zauważ, że najwięcej kosztuje wejście w nowy segment rynku i stworzenie pierwszego produktu. Każdy kolejny to koszt bez porównania mniejszy (m.in. ze względu na doświadczenie zdobyte przy produkcji pierwszego).

  • 0

    11. ~fism  2011-06-20 09:46:10  host: 213-238-81-33.adsl.inetia.pl

    @negros: tylko wielkość ekranu powinna decydować o cenie? Bzdura roku. Dziwne, że np. x301 kosztuje więcej od T520. Co to w ogóle za wyznacznik?

  • -1

    12. ~  2011-06-20 10:36:41  host: z31-09.opera-mini.net

    dałem 1000 za galaxy i taką cenę uważam za przystępną

  • 0

    13.  2011-06-20 10:54:30

    widać musi się odrodzić rynek na zwykłe, proste, i solidne telefony do dzwonienia bez bajerów, wtedy może zacznie się zwiększać sprzedaż tabletów… Funkcje i zastosowania tabletów i smarfonów się dublują, na dodatek tablety są mniej wygodne do tego by mieć je zawsze przy sobie, często brak 3G i wciąż niedopracowany Android – stąd ta niska sprzedaż

  • 1

    14.  2011-06-20 11:00:37

    @7 czemu RIM miało by sobie zszargać opinię tak dziadkowskim systemem? Proszę Cię... firma która słynie z bezpieczeństwa danych ma korzystać z najbardziej dziurawego pod tym względem systemu na rynku?

  • -2

    15. ~fism  2011-06-20 11:15:39  host: 213-238-81-33.adsl.inetia.pl

    @14: to był chyba skrót myślowy - BB z aplikacjami z Androida :)

  • -1

    16. ~Szymon  2011-06-20 11:22:25  host: cpc2-bath5-2-0-cust11.aztw.cable.virginmedia.com

    2---> internaucie chodzilo o 5 calowy ekran w telefonie a nie jak napisac smartphone xD

  • 1

    17. ~  2011-06-20 11:42:59  host: z09-08.opera-mini.net

    @14 Sadzac z roznych medialnych przeciekow wydaje sie ze teraz RIM znalazl sie na celowniku wielkich. Byc moze po nauczce z Nokia Google nie przysnie tym razem i bedzie ich bronic przed wpadnieciem w objecia MS :-) W perspektywie 2-3lat rysuje sie rynkowy duopol amerykansko (Google, Apple, MS) chinski (HTC, ZTE, Huawei). Pozostalym bedzie ciezko.

  • 2

    18.  2011-06-20 13:26:34

    @17 RIM celuje głównie do pewnej grupy użytkowników. Jakoś Android do mnie nie trafia jako system korporacyjny.

  • 0

    19.  2011-06-20 22:03:21

    moda! moda! moda! do tego jakość... apple, samsung - co tu gadać - to zdecydowanie wyższa jakość niż pozostałość z półki "no name" z etykietką sprzedacy ;-)

  • 0

    20. ~Singel  2011-06-21 11:50:17  host: brw79.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Maniiiek ciekawe jaki Ty niedziurawy system preferujesz?Apple padały na zawodach hakerskich po kilku minutach,a Windowsy mają niezałatane dziury od kilku lat.Bez antywirusa nie a po co wchodzić do internetu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-131-189.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.