Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Prezesi polskich firm nie doceniają portali społecznościowych

Prezesi polskich firm nie doceniają portali społecznościowych

orson_dzi 6 Września 2017 12:44

2 2

twitter

Polscy prezesi nie dostrzegają jeszcze, że profesjonalne korzystanie z mediów społecznościowych może poprawić wizerunek i notowania firmy. Wzorem do naśladowania są pod tym względem Francuzi.

Sieć ECCO International Communications Network przyjrzała się temu, jak szefowie firm korzystają z mediów społecznościowych, zwłaszcza LinkedIna i Twittera. W przedstawionym w sierpniu badaniu wzięło udział czterystu szefów firm o największej kapitalizacji z ponad 20 krajów na całym świecie.

Polacy wypadli w tym zestawieniu niestety bardzo słabo. 30% szefów polskich firm korzysta z serwisu LinkedIn, a tylko 5% ma swój profil na Twitterze. Dalej pod tym względem uplasowali się tylko prezesi z Rosji i Niemiec. Natomiast pierwsze miejsce w zestawieniu zajęli Francuzi. Wśród francuskich CEO aż 70% ma profil na LinkedInie, a 35% na Twitterze. Na drugim miejscu znaleźli się Norwegowie, a na trzecim Australijczycy - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paulina Krukowska, redaktor serwisu PRoto.pl.




Eksperci z grupy On Board Think Kong, która jest polskim przedstawicielem sieci ECCO International Communications Network, wskazują, że korzystanie z mediów społecznościowych przez prezesów może pomóc im w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa i poprawić jego notowania. Może też przyczynić się do poprawy kontaktów z rynkiem i stanowić kanał dystrybucji materiałów na temat firmy.

Redaktorka serwisu PRoto.pl zwraca też uwagę na raport opublikowany w sierpniu przez ośrodek badawczy eMarketer. Wynika z niego, że młodzi Internauci będą coraz rzadziej korzystać z Facebooka. Na jego smadpach najbardziej skorzysta Snapchat. W sierpniowym raporcie analitycy eMarketera przewidują, że w tym roku popularność Snapchata w grupie wiekowej 18-24 lata zwiększy się o 19,2%. Serwis buduje coraz bardziej zaangażowaną społeczność. Po raz pierwszy w historii może w tym roku dojść do sytuacji, kiedy w obu grupach wiekowych - 12-17 lat oraz 18-24 lata - więcej użytkowników będzie korzystać ze Snapchata niż z obu serwisów Marka Zuckerberga.

Źródło tekstu: newseria     

w sumie: 22
  • 2

    3. ~.we  2017-09-06 13:28:51  host: 186-107-64-141.baf.movistar.cl

    może jakieś faktyczne dane i badania? bo na razie to kolejne idiotyczne wróżenie z fusów i założenie, że jeżeli jakiś procent dzieciarni z czegoś korzysta to znaczy że profilek tam na pewno pomoże kapitalizacji... może prezesi wolą jednak zajmować się firmą zamiast pierdołami? chyba, że chodzi o sfruatrowanych marketoidów I którzy jedynie dbają o 'brand'

  • 1

    4. ~  2017-09-06 13:30:27  host: 5.254.65.215

    Co to CEO?

  • 2

    5.  2017-09-06 13:33:18

    Inna sprawa, że w naszym kraju mało kto korzysta z Twittera, o LimkedIn to już w ogóle chyba tylko zapaleńcy z kontaktami z za granicy wiedzą. Po co prezesi mają się męczyć, skoro grono odbiorców jest znikome?

  • 1

    6.  2017-09-06 13:39:30

    @4: Chief executive officer ;)

  • 1

    7. ~  2017-09-06 13:43:02  host: 188.166.84.233

    twitter, facebook i tym podobne to sa przecież 'media dla ubogich intelektualnie'

    jak mozna cokolwiek sensownego powiedziec w zdaniu długosci sma?

    natomiast służą do promowania celebryckosci - czyli takiego głupkowatego poszczekiwania

    w tym są dobre jak każda plotka - ale nie niosa ze soba nic szczególnego, oprócz dochodów dla FB

  • 1

    8. ~Ja  2017-09-06 14:06:25  host: public-gprs386468.centertel.pl

    CEO służy do grzania w domu.

  • 2

    9. ~  2017-09-06 14:23:37  host: cpd241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już nie jedną karierę twitter położył nie przemyślanym wpisem, po co się mają w to pchać.

  • 1

    10. ~.  2017-09-06 14:25:13  host: user-94-254-130-199.play-internet.pl

    Nie doceniają bo widocznie nie ma za co.

  • 1

    11. ~Miś  2017-09-06 14:36:14  host: unknown.zgrp.net

    Czy są jakieś badania, że "profesjonalne korzystanie z mediów społecznościowych może poprawić wizerunek i notowania firmy"?
    Jak nie, to równie dobrze nius mógłby brzmieć:
    > Francuscy prezesi nie dostrzegają jeszcze, że profesjonalne korzystanie z mediów społecznościowych może powodować raka mózgu. Wzorem do naśladowania są pod tym względem Polacy.

  • 1

    12. ~  2017-09-06 15:10:31  host: user-94-254-228-98.play-internet.pl

    Oj tak, Francuzi są ewidentnie wzorem do naśladowania. Wystarczy zapytać przeciętnego Polaka o opinię nt. takich firm, jak Auchan, Carrefour, Geant, Intermarche, E.Leclerk czy Real. Same pozytywne opinie się posypią, tak znakomicie ten marketing działa. A tak na poważnie to jedyne korzyści odnoszą ci, którzy tym całym marketingiem internetowym się zajmują.

  • 2

    13.  2017-09-06 15:15:00

    Użytkownicy mediów społecznościowych zachowują się jak ujadająca ciżba i tak też są traktowani przez poważny biznes. Specjaliści dostrzegają, że aktywną grupę można z dużym przybliżeniem ograniczyć do 1) osób nie mających stałej pracy (niepełnoletnich i studentów), 2) pracowników reklamy i marketingowców oraz 3) serwisów plotkarskich. Po co komukolwiek poważnemu pchać się w to towarzystwo?

  • 1

    14.  2017-09-06 15:25:01

    " budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa i poprawić jego notowania"
    Na LinkedIn ?! Twitter ? W Polsce używany głównie przez celebrytów, ale dosyć mocno przez dziennikarzy/polityków - czyli do kłótni politycznych, PiS zły, PO zła, Jarek zły, Szydło głupia, Schetyna kłamca itd.

    "Może też przyczynić się do poprawy kontaktów z rynkiem i stanowić kanał dystrybucji materiałów na temat firmy. " Sorry, ale ja oczekuję profesjonalnej wiedzy, a nie kilkudziesięciu znaków. A tą otrzymam wyłącznie po gruntowanej analizie, po spotkaniu z pracownikami firmy, w ostateczności po materiałach na stronie firmy. Co mi po 3-4 oklepanych zdaniach czy 30 sekundowym filmiku ?
    No i jak zwykle analiza o kant dupy potłuc...bo to jak płacz, że właścicielka kiosku nie ma pro strony, kont na portalach. Bo jej są niepotrzebne. Każda firma ma inne potrzebny, strategię i nie każdej potrzebne jest konto na Instagramie czy Snapchatcie bo nie celują z ofertą w rynek 10-15 czy 16-23 latków. Tam wrzuca się tyłki gwiazd, cycki, mięśnie - wszystko podane obróbce w Photoshopie, sztuczne, często podchodzące pod kłamstwo. Nawet te chude i zgrabne modelki, celebrytki nie wiedzieć po co oszukują. Są ładne naturalnie, ale muszą dodać kilogram makijażu, usunąć malutki wałeczek tłuszczu z brzucha...który ma każdy. Faceci ? Mam mięśnie większe niż zawodowi sportowcy....wszystko dzięki mojemu białku, tylko białko X jest najlepsze! xD Oczywiście sterydy sprzedają mniej oficjalnie.
    Oczywiście można np. wrzucić zdjęcie nowego smaku...jogurtu, piwa itd. ale to dotyczy już większych firm, które mają swoje profile, a nawet pojedyncze dla różnych marek.

  • 0

    15.  2017-09-06 17:00:19

    Media społecznościowe głównie pomagają w budowaniu przede wszystkim wizerunku firmy, ale też dzięki temu zyskują popularność w konkretnych grupach, tzw docelowych.

  • 0

    16. ~Prezesi  2017-09-06 17:21:04  host: a25-06-12.opera-mini.net

    To często nie mają zielonego pojęcia o technologii...

  • 0

    17. ~@5  2017-09-06 19:09:38  host: user-94-254-227-66.play-internet.pl

    @5 z za granicy, (z zagranicy)jest poprawnie, do szkoły podstawowej z powrotem. :(

  • 0

    18. ~  2017-09-06 20:04:07  host: 185.137.18.129

    do 17 to efekt 'googla' dzisiaj dzieciaki piszą z błędami, bo często widzą, że tak sugeruje słownik 'internetowy/aplikacji), ale często ten słownik nie rozróżnia kontekstu - to już jest nagminne np. w gazecie (w artykułach)

  • 1

    19.  2017-09-06 22:17:48

    Bo w polskim biznesie kadra zarządzająca zajmuje się zarzadzaniem i robieniem kasy, a nie ćwierkaniem. Wartość dodana social media w większości branż jest żadna, zajmowanie się tym tematem generuje tylko przychód... firmie doradzającej.

  • 0

    20. ~Jajowòd  2017-09-06 22:20:06  host: ip-37-248-253-47.a2mobile.pl

    Może... I tyle w temacie

  • 0

    21. ~kosma  2017-09-06 22:20:36  host: 159-205-117-179.adsl.inetia.pl

    Słynne media społecznościowe to domena dzieci i blogerów czyli /"fachowców", których nikt nie chce zatrudnić w realnym świecie. Nikt poważny się w to nie bawi, za wyjatkiem producenta energetyków...

  • 0

    22. ~ja doceniam  2017-09-07 13:26:10  host: 89-74-62-39.dynamic.chello.pl

    Dzieki Twiter poznalempoznalem POlską firmę Maspex. Światowego truciciela polakożerczego.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-8-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.