Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Prezes PTC podsumowuje 3Q2007 i sytuację rynkową

Prezes PTC podsumowuje 3Q2007 i sytuację rynkową

WitekT 8 Listopada 2007 15:17

0 0

O tym, jak jest ciekawie na naszym rynku niech świadczy fakt, że jestem aktualnie najdłużej urzędującym prezesem telekomu komórkowego w Polsce - powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Klaus Hartmann, prezes PTC.

Chcemy walczyć o czołowe miejsce, ale nie oznacza to walki za wszelką cenę i mało transparentnego sposobu liczenia kart SIM. Nasi konkurenci też to zauważyli i - tak jak my - zaczęli stawiać na przychody - dodał Hartmann.

Na pytanie, czy w tym roku PTC będzie świętowała 13-milionowego klienta, prezes odparł ze śmiechem, że jego premia nie zależy od aktywnych kart SIM.

Prezes pochwalił się wskaźnikiem churn (odejść klientów) na poziomie 0,6% w skali miesiąca, co jego zdaniem jest doskonałym i jednym z najlepszych wyników w Europie. Jego zdaniem świadczy to o tym, że Era ma lojalnych klientów, a są lojalni, bo są zadowoleni z jakości i wachlarza świadczonych usług.

W tej chwili usługi Ery sprzedawane są w 1020 punktach (z tego 117 to salony i sklepy firmowe). Do końca roku ma być ich 1080.




Prezes podsumował 11 lat firmy na polskim rynku. PTC zainwestowała w tym czasie ponad 9 mld zł - 6,8 mld zł w infrastrukturę i 2,3 mld zł na opłaty koncesyjne. Firma zatrudnia 5 tys. osób (o 500 więcej od początku roku), a kolejnych kilkadziesiąt tysięcy to miejsca pracy u poddostawców i podwykonawców PTC.

Hartmann powiedział także, że firma jest gotowa do startu MVNO Polsatu Cyfrowego, ale uchylił się od odpowiedzi na pytanie, czy Polsat Cyfrowy wystartuje jeszcze w tym roku, tak jak zapowiadał to prezes platformy cyfrowej Dominik Libicki. Rozmowy z innymi MVNO trwają. PTC szuka raczej partnerów z ambitniejszymi planami niż tylko oferujących marketing i markę - chętnie "podzieli" się infrastrukturą i liczy na oferowanie przez tego MVNO usług, których sama PTC nie oferuje.

W IV kwartale PTC chce skupić się przede wszystkim na ofercie postpaid oraz na jeszcze większym obniżeniu wskaźnika churn. Prezes zapowiedział też inwestycje w infrastrukturę dodając, że chce, aby kierowana przez niego firma wprowadzała wszystkie nowinki techniczne jako pierwsza w Polsce. To wszystko - oczywiście - nie będzie w oderwaniu od chęci zwiększania przychodów i zysku.

Jens Beker, członek zarządu odpowiedzialny za finanse powiedział, że rosnący przychód na kartę SIM (ARPU) jest głównie wynikiem zwiększania się procentowego udziału klientów postpaid w całkowitej bazie firmy oraz tego, że ludzie rozmawiają coraz dłużej i więcej. Zgodnie z polityką Deutsche Telekom PTC nie podaje ARPU z rozbiciem na prepaid i postpaid, jednak Becker powiedział, że ARPU postpaid jest minimalne mniejsze niż w Centertelu, który takie dane podaje (pisaliśmy o tym w tej wiadomości). Jest to jednak niewielka różnica, podkreślił jednak fakt, że ARPU Centertela maleje w czasie, zaś PTC rośnie.

Szerzej o wynikach finansowych PTC po III kwartale pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 10
  • 0

    1.  2007-11-08 16:00:17

    No nie wiem jak to jest z tym utrzymaniem klienta. Ja po czterech latach dostałem gorszą ofertę niż miałem. Więc poszedłem do Orange i mam na start lepszą ofertę niż w Erze po 4 latach.

  • 0

    2. ~  2007-11-08 16:15:42  host: 193.164.157.81

    Ja ja po dziewieciu latach w Orange poszedlem do Ery. Oferta Orange byla zanua, gorsza niz dostaja ja Ci, ktorzy podpisuja nowa umowe. W Erze dostalem duzo lepsza oferte, a numerek mam ten sam ;-)

  • 0

    3. ~ooops  2007-11-08 16:20:54  host: doy145.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ladne to podsumował. Cenie sobie konkretne wypowiedzi, z takim chce sie wspołpracowac i robić interesy. To tyle jezeli chodzi o kontekst wypowiedzi. Wracając do tresci, wartosci merytorycznej- to dobrze im utrzymania Klienta indywidualnego, oczywiście jest nad czym popracowac, ale generalnie jest git

  • 0

    4. ~j  2007-11-08 16:45:02  host: 87-205-192-100.adsl.inetia.pl

    Prezes ma dobre samopoczucie. Usługi Ery sprzedawane są w 1020 punktach, tyle tylko, że nie wszystkie usługi w każdym punkcie. Np. przeniesienie numeru do i z ery wymaga wizyty w salonie. I dzięki takiej ciekawostce zrezygnowałem z przenosin. Ale cóż dla prezia ważniejszy jest zysk i samozadowolenie.

  • 0

    5. ~zicc  2007-11-08 17:17:07  host: 76-36.idc.net.pl

    Czyli póki co Era nie myśli o rebrandingu na T-Mobile? Swoją drogą pamiętacie jaki był lament jak Idea przemieniała się w Orange? Że drogo, że firma upadnie itp. A teraz? Są liderem rynku... A w Erze ciągle wojna na górze o stołki...

  • 0

    6. ~slowik  2007-11-08 20:56:49  host: 195.182.20.138

    DO 4 : PRZENIESIENIE NUMERU NA ABONAMENT W ERZE MOZESZ ZALATWIC W DOWOLNYM PUNKCIE ERY (W SALONACH REALIZUJA DODATKOWO PRZNIESIANIA DO ERY ALE NA KARTE I NA MIXA i te usługi tylko w salonach)

  • 0

    7.  2007-11-09 10:56:17

    Ja myślę, że trzeba poczekać aż upłynie trochę czasu i pokończą sie umowy, które ludzie chcieli wypowiadać przy zmianie regulaminu i Era ich wydymała... Wtedy z CHURN-em może nie być już tak różowo.

  • 0

    8. ~bless  2007-11-09 12:26:47  host: dqh220.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no nie wiem moja mama jest w Erze od 98 roku i ma bardzo dobre warunki fajny telefon małe rachunki ogólnie jest bardzo zadowolona, ja byłam tez przez kilka lat w Erze teraz od 3 lat mam heyah bo bardziej mi pasuje prepaid i szczerze mowiąc nie narzekamy wręcz przeciwnie.

  • 0

    9. ~tf  2007-11-10 01:56:10  host: 213-192-117-162.softlab.gda.pl

    zaloze sie ze do churnu nie wliczaja kart ktore przeszly do TT... ;-) stad ten wykrecony wynik. Niech jeszcze zaczna oferowac po zakonczeniu umowy migracje do TT z kontem 20zl za darmo to churn bedzie 0%. BTW. a ten wskaznik to pewnie churn do innych sieci (bo wtedy ci nie wcisna migracji do TT)

  • 0

    10.  2007-11-11 18:46:42

    Sposób na utrzymanie klientów zastosowano prosty: Wmawianie im, że zmiana cennika to uzupełnienie, a tych bardziej niepokornych straszenie karami:)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-197-86.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.