Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Prezes PTC o projekcie nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego

Prezes PTC o projekcie nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego

sirmark 1 Października 2008 09:56

0 0

Przepisy projektu nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego nie powinny nakładać na operatorów pisemnego obowiązku informowania klientów o obniżkach cen - uważa prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej Klaus Hartmann.

Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje obecnie projekt nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne. Proponowane zmiany dotyczą m.in. zwalczania spamu i zapisów dotyczących umów, regulaminów i cenników usług telekomunikacyjnych.

We wtorek na konferencji prezes PTC powiedział, że dobrze funkcjonujący rynek telekomunikacyjny, taki jak w Polsce, nie wymaga wielu zmian w Prawie telekomunikacyjnym.




Hartmann skrytykował proponowany w projekcie przepis, który wprowadza obowiązek doręczenia na piśmie informacji abonentom o każdej zmianie cennika usług telekomunikacyjnych, także o obniżkach cen. Dzisiaj operatorzy mają obowiązek informowania wyłącznie o podwyższeniu cen usług telekomunikacyjnych. Wydaje się to naturalne i oczywiste - powiedział.

Odniósł się też do obecnie obowiązujących w Prawie telekomunikacyjnym przepisów dotyczących świadczenia tzw. usługi powszechnej, czyli m.in. utrzymywania budek telefonicznych, obowiązku podłączania nowych klientów do sieci, tańszej ofercie dla niepełnosprawnych i prowadzenia biura numerów telefonicznych. Wyznaczoną przez UKE do świadczenia usługi powszechnej jest Telekomunikację Polską.

Zdaniem Hartmanna, w Polsce powinna odbyć się debata nad obowiązującym modelem usługi powszechnej. W jego opinii przedsiębiorcy telekomunikacyjni, z powodu usługi powszechnej, muszą tworzyć rezerwę finansową, a pieniądze te mogłyby być przeznaczone na rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 17
  • 0

    1. ~as  2008-10-01 11:10:10  host: edh66.internetdsl.tpnet.pl

    zgadzam się, pisemne informowanie o obniżkach to trochę przesada, zwiększy koszty obsługi klientów i ... obniżki nie wejda w życie :) naprawdę zbędny zapis, przecież i tak każdy klient się z obniżek ucieszy

  • 0

    2. ~  2008-10-01 11:20:32  host: gsl130.internetdsl.tpnet.pl

    Panie Hartmann, zawsze możecie wytłumaczyć się, że jest to "uzupełnienie" cennika, a o tym w PT nie ma mowy.

  • 0

    3.  2008-10-01 11:24:24

    as: no no, jak stac ich na wysylanie jakichs smieciowych ulotek z oferta w oddzielnej przesylce, to nie widze problemu, aby razem z rachunkiem wyslali informacje o zmianie cennika.

  • 0

    4. ~mirekb  2008-10-01 11:25:35  host: apn-77-115-222-29.gprs.plus.pl

    info o obnizkach,czemu nie ale wiekszosc wie ze mtr bedzie malał i chodzi pewnie o swiadomosc konsumenta(tp musiala rozeslac reulamin ze wskazaniem zmian regulaminu,ale tp robi uslugi powszechne).pytanie o ile zmajale mtr i cena minuty a wzrosna ceny telefonow..obnizki w mtr musza sobie kompensowac..to o rozwoju intrastruktury w sieci ptc to żart..na koniec 2008 uke pokaze ile kto postawil bts/node b.porownamy cala 4.prawda wyjdzie panie prezesie

  • 0

    5. ~  2008-10-01 12:41:49  host: 77-254-149-149.adsl.inetia.pl

    "przedsiębiorcy telekomunikacyjni, z powodu usługi powszechnej, muszą tworzyć rezerwę finansową, a pieniądze te mogłyby być przeznaczone na rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej" jasne kaktus mi na rece szybciej wyrosnie

  • 0

    6. ~ZICO  2008-10-01 12:45:18  host: abjj61.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czyżby pan Hartmann był zwolennikiem usunięcia budek telefonicznych z ulic? W Anglii chyba by został za coś takiego zlinczowany;-)

  • 0

    7.  2008-10-01 13:23:19

    Era neich się nie boi tych listów to oni zbyt wiele nie wyślą.

  • 0

    8. ~kwistas  2008-10-01 14:09:33  host: w3cache.wignet.pl

    Ten deutsche prezes chce po prostu żeby pod pretekstem przestrzegania prawa telekomunikacyjnego komuś zaśmiecać skrzynkę listami typu "teraz mamy minute rozmowy po 55gr/min i jesteśmy zajebistą siecią!" żal.

  • 0

    9. ~Chrome_TP  2008-10-01 14:16:00  host: 212.160.172.70

    do 8 i tak teraz już tak jest ;P żadna różnica a sam osobiście jestem też za tym żeby każdy operator miał obowiązek inforomować o JAKICHKOLWIEK zmianach dotyczących płatności (nie tylko że będą podwyżki czy zmiana regulaminu). Nie musi to być ew forma pisemna może być też sms telefon lub faktycznie info dorzucone do faktury itp możliwości jest sporo jemu tylko chodzi oto, aby trzymać ludzi w niewiedzy bo w ten sposób więcej ludu da się ociąć z kasy...

  • 0

    10. ~as  2008-10-01 14:26:00  host: edh66.internetdsl.tpnet.pl

    @ 8 - przecież on nie chce obowiązku informowania o obniżkach = nie chce zaśmiecania skrzynek. Twój komentarz zupełnie nie pasuje do jego wypowiedzi. a forma smsowa jest jak najbardziej ok, @ 9 -czemu ma mu zależeć na odcięciu ludzi o informacjach o obniżkach cen?? z Twojego punktu widzenia to bez sensu

  • 0

    11. ~Chrome_TP  2008-10-01 14:40:40  host: 212.160.172.70

    sens jest - jakakolwiek zmiana wysokości płatności z punktu widzenia klienta końcowego jest istotna i chociażby ten argument jest już wystarczający ;] bo wpływa np na to że skoro cena spada to może zdecyduję się na wzięcie jakiejś dodatkowej usługi itp albo WIEM (zostałem poinformowany), że zostanie mi kasa którą moge przeznaczyć na cokolwiek innego - teraz widać sens lepiej ? :> btw jest to też dobre pole do popisu dla marketingowców bo np telefonicznie poinformuje klienta że mu spada rachunek i pry okazji można będzie zachęcać no to może się waćpan skusisz na inny plan abo itp...

  • 0

    12. ~  2008-10-01 16:27:57  host: 89.187.250.138.ip.airbites.pl

    Nie rozumiem tej całej dyskusji. Co za problem na odwrocie faktury napisać o obizkach cen, a do użytkowników telefonów na kartę wysłać smsa? O innych bzdurach mogą pisać a o tym to już ciężko?

  • 0

    13. ~alter  2008-10-01 16:35:57  host: karpackie-b-sko20320022377.c200.msk.pl

    Nie wszystkie obniżki dla danego abonamentu są automatycznie włączane dla klienta. Chodzi o to, że z jednej strony mogą się pochwalić obniżkami gdyby im coś ktoś zarzucał z drugiej chodzi o to żeby jak najmniej klientów wiedziało o tym, że da się taniej. Niestety ale Era od jakiegoś czasu prowadzi taką praktykę niedoinformowywania klienta o różnych rzeczach (nie chodzi mi o mały druk ale o w ogóle brak informacji bądź brak kompletnych informacji) i taki zapis jest im nie na rękę. As, nie masz racji. Co za problem wysłać taką informację wraz z rachunkiem bądź na adres e-mail? A oni nawet sms'em nie informują.

  • 0

    14. ~olo  2008-10-01 20:34:37  host: router.zoz-brodno.waw.pl

    koszty wysylek kosztuja a te pieniadze mozna przeznaczyc na co innego, ostatnio byly infa ze era sponsoruje duzo rzeczy wole zeby dalej tak bylo nizeli niszczyli papier i pieniadze na wysylke

  • 0

    15. ~nick  2008-10-01 21:33:26  host: cbc159.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trzeci akapit - ROTFL!!!!!!!!!!

  • 0

    16. ~ukenamuniu  2008-10-01 22:03:24  host: 86-59-n1.aster.pl

    A czy przesłanie zmiany cennika/regulaminu nie daje możliwości rozwiązania umowy? Bo ja się na obniżkę cen nie zgadzam i rozwiązuję umowę zabierając telefon z promocji za 1zł.

  • 0

    17. ~t3d  2008-10-01 23:18:16  host: dynamic-78-8-19-250.ssp.dialog.net.pl

    @13 Mam już dosyć SMS o pakietach super ofertach itp.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-244-0.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet