Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Preferujemy SMS-y reklamowe

Preferujemy SMS-y reklamowe

LuiN 30 Czerwca 2016 15:44

3 9

Jak wynika z badania Ipsos, wykonanego na zlecenie SMSAPI, 54% z nas nie chce żadnych reklam w telefonie, ale jak już muszą jakieś być, to najlepiej SMS-owe.

reklama mobilna preferencje polakow

25% respondentów badania wskazało SMS-y jako najbardziej odpowiednią formę komunikacji marketingowej, 14% e-mail, a 7% aplikację mobilną. Z badania wynika też, że 1/3 Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje na swoje telefony oferty handlowe.

Najcieplej SMS-y reklamowe przyjmują osoby poniżej 30 roku życia - w przedziale 20-24 lata dopuściło tę formę najwięcej, bo aż 29,3% badanych. Z wiekiem zainteresowanie SMS-ami reklamowymi spada - do 16% w przedziale 30-39 lat czy nawet do 8,7% w przedziale 50-59 lat.




Autorzy badania wskazują też, że im wyższe jest wykształcenie, tym bardziej skłonni jesteśmy do przyjmowania reklam SMS-em (18% dla podstawowego, po 31% dla wykształcenia wyższego). Z wykresów wynika jednak, że wraz ze wzrostem wykształcenia, rośnie ogólne zainteresowanie materiałami reklamowymi, nie tylko SMS-owymi i np. tylko 5% osób z wykształceniem podstawowym dopuszczało reklamę przez e-mail, a już 26% osób z wykształceniem wyższym.

Badanie przeprowadzone zostało na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku 15+.

Zobacz: Francja zablokuje telemarketerów

Źródło tekstu: SMSAPI     

Dodaj do:

Tagi: reklama | sms

w sumie: 32
  • 0

    13. ~pabloki  2016-06-30 19:06:31  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    11 im wyzszy stopień wykształcenia tym czlowiek bardziej otwarty na świat. tym bardziej zn swoją wartość,

  • 1

    14.  2016-06-30 19:08:18

    @13 bardziej zna swoją wartość i dlatego bardziej lubi oglądać reklamy hahaha

  • 1

    15.  2016-06-30 19:17:55

    Tytuł jest mega głupi. Brak słów.

  • -1

    16.  2016-06-30 19:21:08

    @15, mikkel - wymyśl inny :) @12, TomecekGD - no właśnie też się zastanawiałem i wyszło mi, że po prostu bardziej stać takie osoby na reklamowane produkty.

  • 1

    17.  2016-06-30 19:24:06

    Mnie też stać na dobra luksusowe, a jakoś reklam szczerze nienawidzę. Mam naklejoną nalepkę "nie wrzucać reklam" na skrzynkę pocztową i nawet jestem w stanie zapłacić za programy, które usuwają reklamy. I co? Według tego badania jestem niewykształconym matołem?

  • 1

    18.  2016-06-30 19:26:48

    @17, TomecekGD - nie musisz mi nic mówić; między innymi dlatego w TV oglądam niemal wyłącznie VoD i płacę ekstra za brak reklam, gdy tylko jest taka możliwość.

  • 1

    19.  2016-06-30 19:30:54

    Nie, żebym generalizował, ale wraz ze wzrostem wykształcenia często idzie wzrost zarobków. A tendencja jest taka, że osoby z większą ilością zer na koncie LEPIEJ zarządzają swoimi pieniędzmi, po prostu bez efektywnego (słowo klucz) oszczędzania często nie byłyby tam gdzie są finansowo. I tutaj cały news i badanie budzi moją wątpliwość ... dać się spamować? Serio?
    Kolejan istotna sprawa to ochrona prywatności. Osoby świadome raczej NIE podają swoich danych kontaktowych WRAZ włączonymi zgodami marketingowymi.
    Próbka nie jest za mała, ale jak dla mnie całe badanie jest z czapy.

    A sorry... ; ) Zobaczcie kto opłacał, znaczy zamawiał badanie ; )
    Tyle w temacie.

  • 0

    20. ~pabloki  2016-06-30 19:39:11  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    19 sam przyznajsz to co ja pisze tylko bęłdnie zakładasz że wyższe to większa racjonalizacja. tak nie jest.

  • 2

    21. ~Misiek  2016-06-30 19:55:46  host: gateway1.cebit.com.pl

    Proste - bo oni wiedzą, że istnieje SMS Spam manager, SMS blocker albo odpowiednia opcja aplikacji od SMSów. SMS najprościej zablokować. Spamerzy powinni pójść do więzienia, gdzie trafią na tych, którzy powiększyli sobie przyrodzenie, zjedli viagrę i szukają nowych znajomości.

  • 1

    22. ~sb  2016-06-30 20:15:47  host: user-188-33-80-46.play-internet.pl

    Dlaczego W OGÓLE mamy przyjmować jakiekolwiek reklamy? Czyżbyśmy płacili obniżona cenę za sprzęt i w zamian za to musieli godzić się na reklamy?

  • 0

    23. ~Piotrek  2016-06-30 20:46:13  host: apn-37-248-35-114.dynamic.gprs.plus.pl

    G prawda lepiej dostac spamowego maila niż SMSa - maile od razu lądują w odpowiednim folderze a SMSy wkurzają człowieka bo myśli że coś ważnego a to jakieś g***o

  • 0

    24. ~  2016-06-30 21:58:44  host: host-176-221-123-5.dynamic.mm.pl

    Strasznie tendencyjne badanie. Coś na zasadzie: załóż, że chcesz czego nie chcesz i wybierz tego formę...

  • 0

    25.  2016-06-30 23:56:15

    natrętne reklamy (pomimo odmowy wszelkich zgód marketingowych) były powodem odejścia z T-Mobile. Telefon miał dość drogą taryfę biznesową, a mimo to erowe polaczki-cwaniaczki nie mieli skrupułów by wysyłać teksty reklamowe.

  • 0

    26. ~pabloki  2016-07-01 00:01:43  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    25 wystarczyło jedno zgłoszenie aby nie było spamu. tu nie chodzi o zgody marketingowe.

  • 0

    27.  2016-07-01 00:05:07

    @25 zgłaszałem parę razy i się poddałem. Ale było to już parę lat temu, może obecnie oprzytomnieli. Mimo to już do nich nie wrócę, prędzej połączą się z Orange

  • 0

    28. ~Misiek  2016-07-01 08:39:48  host: gateway1.cebit.com.pl

    @27 - ze spamem operatorskim da się walczyć, tylko trzeba przyjąć odpowiednią taktykę - natychmiast wycofać wszystkie zgody marketingowe, po każdym takim SMSie składać wniosek o zablokowanie wiadomości reklamowych. Pisemnie. Gdy nadal będą przychodzić, składać reklamacje.

  • 0

    29. ~  2016-07-01 09:17:43  host: 5.254.65.238

    Reklamy esemesowe? Ja dostawałem wysypki, jak T-Mobile mi wysyłał śmieci, mimo że nigdy wyraziłem na zgody.

    Co innego w Virgin - we Freemium w zamian za darmowe usługi mogą wysyłać reklamy (na razie nic nie dostałem) i takie reklamy mi nie przeszkadzają, ale nie może być tak jak u Niemców, że płacę za usługi grube pieniądze a oni i tak przesyłają mi śmieci.

  • 1

    30. ~  2016-07-01 09:23:27  host: 5.254.65.238

    28. W T-Mobile nie miałem czego wycofywać, bo nigdy nie wyrażałem zgody na reklamy, a oni i tak słali. Nie masz pojęcia, o czym piszesz, albo robisz ui Niemca.

  • -1

    31.  2016-07-01 09:33:57

    30 - co zrobiłeś, że przestali?

  • 1

    32. ~  2016-07-01 09:59:04  host: 5.254.65.135

    31. Zmieniłem operatora.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-124-106.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jaki sposób zakupu telefonu jest bardziej opłacalny?

T-Mobile: telefon od operatora nie musi być droższy

 

Zobacz wynik | Opinie (8)

Archiwum Ankiet