DAJ CYNK

Wyniki Lenovo po 3Q2014

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Grupa Lenovo opublikowała swoje wyniki za II kwartał roku finansowego 2014/2015 kończący się 30 września. W ostatnim kwartale firma sprzedała 35,6 mln smartfonów.

Grupa Lenovo opublikowała swoje wyniki za II kwartał roku finansowego 2014/2015 kończący się 30 września. W ostatnim kwartale firma sprzedała 35,6 mln smartfonów.

Lenovo sprzedawało w III kwartale tego roku niemal 5 smartfonów na sekundę. Firma zwiększyła sprzedaż smartfonów o 38% w ujęciu rok do roku. Zapewniło jej to 4. pozycję na koniec kwartału w zestawieniu największych na świecie producentów, ale ostatecznie zajmuje pozycję 3. dzięki finalizacji przejęcia Motoroli w zeszłym tygodniu.

Skonsolidowana sprzedaż urządzeń mobilnych ? obejmujących smartfony i tablety ? spadła w drugim kwartale roku finansowego o 6% w ujęciu rok do roku, osiągając 1,4 miliarda dolarów, co stanowi 13% łącznych przychodów firmy w tym kwartale. Odnotowano rekordowy poziom dostaw smartfonów na całym świecie ? wzrósł on o 38%, na co wpłynęła sprzedaż na ponad 45 rynkach. Duży wzrost firma odniosła w Indiach: około 120%, Azji Południowo-Wschodniej i Rosji: około 400% oraz w krajach wschodzących regionu EMEA i Ameryce Łacińskiej: 150%.

Lenovo po raz pierwszy w historii zajął pierwszą pozycję wśród dostawców tabletów PC+, osiągając udział w rynku na poziomie 14,1%, co stanowi wzrost o 1,2% w ujęciu rok do roku. Sukces udało się osiągnąć na 6 kwartałów przed docelowym terminem. Było to możliwe dzięki sprzedaży 3 milionów tabletów na całym świecie, co oznacza wzrost o 30,6% w ujęciu rok do roku, a sprzyjała temu sprzedaż poza Chinami.

Notebooki Lenovo miały największy wpływ na przychody firmy na całym świecie (Lenovo od 6 kwartałów jest największym producentem komputerów na świecie). Ich sprzedaż przyniosła firmie 5,5 miliarda dolarów, co stanowi 52% łącznych przychodów Lenovo. W całej branży dostawy notebooków wzrosły o 0,9% w ujęciu rok do roku, co stanowi wyraźną poprawę w porównaniu z 12-procentowym spadkiem rok temu. Firma zwiększyła swój udział w rynku o 2,5 punktu, do poziomu 21%.

Region chiński Lenovo odnotował w drugim kwartale roku finansowego przychody na poziomie 3,8 miliarda dolarów. Stanowi to spadek o 2% w ujęciu rok do roku i składa się na 36% światowych przychodów firmy. Przychody Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) osiągnęły 33-procentowy wzrost (o 753 miliony dolarów) i poziom 3 miliardów dolarów (29-procentowy wkład w ogólnoświatowe przychody firmy).

We wszystkich segmentach rynku, w których działa Lenovo, firma uzyskała w III kwartale łączną sprzedaż na poziomie 10,5 mld dolarów i 262 mln dolarów zysku netto.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Lenovo