DAJ CYNK

KER: Orange nie może mówić o Neostradzie "niezawodna"

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

Komisja Etyki Reklamy, działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, uznała za niezgodną z kodeksem etyki reklamę Orange, w której telekom Neostradę określał mianem niezawodnej.

Komisja Etyki Reklamy, działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, uznała za niezgodną z kodeksem etyki reklamę Orange, w której telekom Neostradę określał mianem niezawodnej.

Komisja wskazała, że w reklamie użyto stwierdzenia niezawodna Neostrada co może sugerować odbiorcom reklamy, że powyższa usługa dostępu do Internetu w rzeczywistości cechuje się bezawaryjnością, wyjątkową sprawnością oraz działa bez jakichkolwiek zakłóceń czy usterek. Komisja podniosła, że na potwierdzenie użytego w reklamie twierdzenia o niezawodności, Orange nie przedstawił żadnych dowodów świadczących, iż usługa Neostrada rzeczywiście posiada powyższą cechę.

Na reklamę poskarżył się jeden z konsumentów, dodając do tego zarzut niezasadnego użycia wyrażenia gorące oferty, co miało w nieuprawniony sposób wywierać silny wpływ psychologiczny. Tego zarzutu Komisja w orzeczeniu nie podzieliła.

Całość orzeczenia można przeczytać na stronie radareklamy.pl.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł