Ponad połowa smartwatchy sprzedanych w 2016 roku miała logo nadgryzionego jabłka. W kwestii przychodów ze sprzedaży tego typu urządzeń Apple wypada jeszcze lepiej.
Na rynku inteligentnych zegarków (bez uwzględnienia np. opasek sportowych) Apple rządzie niepodzielnie zajmując 49% rynku. Drugi Fitbit ma 17%, a trzeci Samsung 15%. Pozostali producenci stanowią 19% rynku. Firma z Cupertino w całym roku wprowadziła na rynek 11,9 mln inteligentnych zegarków.
Sam IV kwartał 2016 roku był rekordowy dla Apple'a. Firma sprzedała 6 mln egzemplarzy Apple Watch, podczas gdy łącznie na rynek trafiło 9 mln smartwatchy. Przychody Apple'a stanowiły w tym okresie prawie 80% (2,4 mld dolarów) przychodów całego rynku.
Rekordowy IV kwartał zaliczył też Xiaomi, sprzedając 5,5 mln egzemplarzy opasek Mi Band.
Wszystkie dane pochodzą z raportu Canalys. Pełne informacje o liczbie sprzedanych egzemplarzy przez poszczególne firmy podamy po udostępnieniu tych informacji przez IDC.
Źródło tekstu: Canalys; wł